Gyurkity Péter
November: Xbox-győzelem Európában
Az Xbox 360 novemberben kiemelkedően jól teljesített az európai régióban, ám a Microsoft nehéz időszakra számít az elkövetkező évben - előfordulhat, hogy a stagnálás is jó eredmény lesz.
A novemberi teljesítményről a Microsoft nagy győzelemként számolt be, a GfK-ChartTrack adatai alapján pedig úgy tűnik, hogy valóban sikerült a jó szereplés az ünnepi szezont megelőző egy hónapban. Több mint kétszer annyi Xbox 360 készüléket adtak el a kontinensen mint tavaly novemberben, ezzel pedig hatéves itteni pályafutásuk legjobb havi eredményét érték el. Különösen a francia, spanyol és olasz vásárlók rohama bizonyult erősnek.
2009-et illetően azonban a szoftvercég óvatos optimizmussal nyilatkozik, nem igazán bíznak ugyanis abban, hogy a nehéz helyzetben kiugrót lehetne alkotni - igaz, ehhez rögtön hozzáteszik, hogy a játékipar korábban is viszonylag jól teljesített a gazdasági problémák idején,. Shane Kim, a vállalat üzleti fejlesztésekért és stratégiáért felelős alelnöke a Reutersnek adott nyilatkozatban arról beszélt, hogy nem számítanak az ideihez hasonló növekedésre az eladások terén, ennél ugyanis jóval valószínűbb, hogy az eredmények szinten tartásáért küzdenek majd. Könnyen előfordulhat, hogy a stagnálást is kedvező fejleményként értékelik majd, ám mindezt nehéz megjósolni.
A fekete péntek, vagyis a hálaadást követő pénteki nap eredményéről mindenesetre büszkén számoltak be Redmondban, itt ugyanis olyan nyilatkozatok hangoztak el, hogy 25 százalékkal meghaladták a tavalyi eredményt, ezzel egy időben pedig háromszor annyi konzolt adtak el, mint a nagy rivális Sony. Az már más kérdés, hogy az éves eredményeknél korántsem ilyen kedvező a helyzet a Microsoft szempontjából. Amíg ugyanis ők (az NPD adatai szerint) az év első 11 hónapja alatt tavaly csaknem 2,6 millió készüléket értékesítettek, idén pedig a 2,5 millió darabért küzdenek, addig a Sony 1,3 millióról 2,4 millióra jött fel, a Nintendo pedig 4 millió helyett 6,1 millió példányban adta el saját konzolját.
Amíg tehát a riválisok erősödtek, a szoftvercég inkább stagnált - nem véletlen, hogy kiragadott részadatokkal igyekeznek hangsúlyozni a növekedést. Meglátjuk jövőre hogyan alakul a konzolok versenyfutása.
A novemberi teljesítményről a Microsoft nagy győzelemként számolt be, a GfK-ChartTrack adatai alapján pedig úgy tűnik, hogy valóban sikerült a jó szereplés az ünnepi szezont megelőző egy hónapban. Több mint kétszer annyi Xbox 360 készüléket adtak el a kontinensen mint tavaly novemberben, ezzel pedig hatéves itteni pályafutásuk legjobb havi eredményét érték el. Különösen a francia, spanyol és olasz vásárlók rohama bizonyult erősnek.
2009-et illetően azonban a szoftvercég óvatos optimizmussal nyilatkozik, nem igazán bíznak ugyanis abban, hogy a nehéz helyzetben kiugrót lehetne alkotni - igaz, ehhez rögtön hozzáteszik, hogy a játékipar korábban is viszonylag jól teljesített a gazdasági problémák idején,. Shane Kim, a vállalat üzleti fejlesztésekért és stratégiáért felelős alelnöke a Reutersnek adott nyilatkozatban arról beszélt, hogy nem számítanak az ideihez hasonló növekedésre az eladások terén, ennél ugyanis jóval valószínűbb, hogy az eredmények szinten tartásáért küzdenek majd. Könnyen előfordulhat, hogy a stagnálást is kedvező fejleményként értékelik majd, ám mindezt nehéz megjósolni.
A fekete péntek, vagyis a hálaadást követő pénteki nap eredményéről mindenesetre büszkén számoltak be Redmondban, itt ugyanis olyan nyilatkozatok hangoztak el, hogy 25 százalékkal meghaladták a tavalyi eredményt, ezzel egy időben pedig háromszor annyi konzolt adtak el, mint a nagy rivális Sony. Az már más kérdés, hogy az éves eredményeknél korántsem ilyen kedvező a helyzet a Microsoft szempontjából. Amíg ugyanis ők (az NPD adatai szerint) az év első 11 hónapja alatt tavaly csaknem 2,6 millió készüléket értékesítettek, idén pedig a 2,5 millió darabért küzdenek, addig a Sony 1,3 millióról 2,4 millióra jött fel, a Nintendo pedig 4 millió helyett 6,1 millió példányban adta el saját konzolját.
Amíg tehát a riválisok erősödtek, a szoftvercég inkább stagnált - nem véletlen, hogy kiragadott részadatokkal igyekeznek hangsúlyozni a növekedést. Meglátjuk jövőre hogyan alakul a konzolok versenyfutása.