Gyurkity Péter
AMD-nVidia vita az új játékok sebessége miatt
Az AMD és az nVidia egyaránt tiltakozik egyes újabb játékok sebessége miatt, mivel azok állítólag rossz színben tüntetik fel saját termékeiket. A rossz benchmark eredmények miatt egymást, illetve a fejlesztő cégeket okolják.
Az X-bit Labs részletes összefoglalóban számolt be a két gyártó egymással, illetve egyes játékfejlesztő cégekkel folytatott vitájáról, amely ismét néhány játék sebessége kapcsán robbant ki. Mindkét óriás a rossz eredmények miatt igyekszik tisztára mosni magát, ám míg az AMD legfőbb riválisával veszekszik, az inkább egy harmadik cégen verné el a port.
A sort az AMD nyitotta meg, amely a Lost Planet: Extreme Condition kapcsán közölte kifogásait. Ez a játék ugyanis a Radeon kártyákkal rossz eredményt produkált, amit a gyártó azzal magyarázott, hogy a fejlesztés az nVidia "The way it's meant to be played" (TWIMTBP) programjának része és mint ilyen, a rivális cég számára engedett bepillantást idejekorán a kódba, lehetővé téve a meghajtók optimalizálását. A játékot fejlesztő Capcom eleddig nem reagált a bejelentésre, ám némiképp elgondolkoztató, hogy az AMD erre, vagyis a meghajtók optimalizálásra hivatkozik, hiszen ez egyben annak beismerése is, hogy olykor a gyártók kifejezetten egyes címekre hegyezik ki termékeiket, hogy a tesztek során jól szerepeljenek.
Az nVidia eközben a Call of Juarez-t fejlesztő Techland felett tört pálcát, amiért annak fejlesztése pocsékul muzsikál a GeForce 8-as kártyák alatt. Állítólag néhány változtatás miatt fordulhatott ez elő, amely a sebesség drasztikus romlását idézte elő, az nVidia pedig egyenesen azt állítja, hogy a rejtett opció miatt következett be a visszaesés. Szerintük ez extrém grafikai beállításokat erőltet rá a tesztprogramra, ráadásul semmilyen látható javulást nem eredményez a kinézetben, míg a Techland arra hivatkozik, hogy mindez a DirectX 10 részeként valósult meg és semmiképp nem ajánlott kikapcsolni. A meddő vita eredményeként alaposan megromlott a két cég kapcsolata, megoldást pedig egyelőre nem találtak.
Akiben a fenti veszekedés emlékeket ébreszt fel, az minden bizonnyal a 2003-as 3DMark kapcsán kirobbant botrányra gondol vissza, amelyben súlyos vádak hangoztak el mindkét részről. Az nVidia akkor a Futuremarkot hibáztatta a frissítés egyes változtatásai kapcsán, míg a népszerű tesztprogramot fejlesztő cég igyekezett tisztára mosni magát és egyben rávilágítani az nVidia felelősségére.
Az X-bit Labs részletes összefoglalóban számolt be a két gyártó egymással, illetve egyes játékfejlesztő cégekkel folytatott vitájáról, amely ismét néhány játék sebessége kapcsán robbant ki. Mindkét óriás a rossz eredmények miatt igyekszik tisztára mosni magát, ám míg az AMD legfőbb riválisával veszekszik, az inkább egy harmadik cégen verné el a port.
A sort az AMD nyitotta meg, amely a Lost Planet: Extreme Condition kapcsán közölte kifogásait. Ez a játék ugyanis a Radeon kártyákkal rossz eredményt produkált, amit a gyártó azzal magyarázott, hogy a fejlesztés az nVidia "The way it's meant to be played" (TWIMTBP) programjának része és mint ilyen, a rivális cég számára engedett bepillantást idejekorán a kódba, lehetővé téve a meghajtók optimalizálását. A játékot fejlesztő Capcom eleddig nem reagált a bejelentésre, ám némiképp elgondolkoztató, hogy az AMD erre, vagyis a meghajtók optimalizálásra hivatkozik, hiszen ez egyben annak beismerése is, hogy olykor a gyártók kifejezetten egyes címekre hegyezik ki termékeiket, hogy a tesztek során jól szerepeljenek.
Az nVidia eközben a Call of Juarez-t fejlesztő Techland felett tört pálcát, amiért annak fejlesztése pocsékul muzsikál a GeForce 8-as kártyák alatt. Állítólag néhány változtatás miatt fordulhatott ez elő, amely a sebesség drasztikus romlását idézte elő, az nVidia pedig egyenesen azt állítja, hogy a rejtett opció miatt következett be a visszaesés. Szerintük ez extrém grafikai beállításokat erőltet rá a tesztprogramra, ráadásul semmilyen látható javulást nem eredményez a kinézetben, míg a Techland arra hivatkozik, hogy mindez a DirectX 10 részeként valósult meg és semmiképp nem ajánlott kikapcsolni. A meddő vita eredményeként alaposan megromlott a két cég kapcsolata, megoldást pedig egyelőre nem találtak.
Akiben a fenti veszekedés emlékeket ébreszt fel, az minden bizonnyal a 2003-as 3DMark kapcsán kirobbant botrányra gondol vissza, amelyben súlyos vádak hangoztak el mindkét részről. Az nVidia akkor a Futuremarkot hibáztatta a frissítés egyes változtatásai kapcsán, míg a népszerű tesztprogramot fejlesztő cég igyekezett tisztára mosni magát és egyben rávilágítani az nVidia felelősségére.