Németh Szabolcs
Hei$t - a trónkövetelő
A GTA IV árnyékában a Codemasters és az inXile olyan játékot fejleszt, amely ötvözi a GTA sorozat összes pozitívumát, és a Hei$t-tet különlegessé tevő elemeket.
Milyen lehetett az élet az 1960-as években San Franciscóban? Nem csak nekünk, több ezer kilométerre az amerikai metropolisztól, hanem a mostani tengerentúli korosztálynak is nagyon nagy energiájába kerül, hogy megértse a '60-as Amerikát. Számos film készült már, amely mind-mind az akkori állapotokat tükrözte. A számítógépes ipar sem maradhatott ki a buliból, az első milliós tábort megmozgató gengszterjáték a GTA volt, amely már az első résszel is világot hódított. Emlékezzen csak mindenki vissza, amikor titokban feltelepítette a suli gépére, hogy majd amikor a tanár nem figyel, vagy netán már elvégezte az aznapi feladatot, a főnökgomb állandó készenléte mellett fusson néhány kört a felülnézetes játékban.
A sorozatban az igazi áttörést a GTA 3 megjelenése jelentette, ekkor bújt először három dimenzióba a program. Pillanatok alatt fórumok és honlapok ezrein kezdtek el foglalkozni a játékkal. Szinte percenként érkeztek a módosítások a programhoz. Azóta eltelt néhány év, jött a San Andreas, de egy jó ideje teljes némaság uralkodik a program háza táján. A napokban a kiéhezett GTA-sok egy trailer erejéig csillapíthatták étvágyukat, de mi egy előétel a farkaséhes gyomornak?
A Codemasters gondolt egy furfangosat, és úgy döntött, hogy nem várják meg míg a főétel megérkezik, hanem egy irtózatosan laktató előétellel még a kósza ötletet is kiverik az ember fejéből, hogy a főfogásért nyúljanak. Ez a Hei$t.
A játék alapkoncepciója a rablásra épül. Az esetek többségében bankokat rámolunk ki, de olyan küldetések is várnak ránk, ahol például egy tankeren kell ellopnunk valamit. Gaztetteinket nem egyedül hajtjuk végre, hárman csapódnak egyszemélyes csapatunkhoz. Crumb, Cracker és Kid hasznos tagjai a bandának, de csak akkor, ha kordában vannak tartva. Legnehezebb dolgunk Crumbbal lesz, aki előbb lő, aztán kérdez. Kid már lazább figura, és mint sofőr kiváló szolgálatot tesz. Cracker - mint már a nevéből is kiderül - a számítógépes rendszerek, banki széfek rémálma.
Aki egy vérbeli akciójátékot vár az csalatkozni fog. A Hei$t aprólékos taktikai kidolgozottságával messze túlhaladja a GTA epizódok bármelyikét. Sok gondot fordítsunk a stratégia megálmodására, mert egy hiba és dominóként dől össze még a legszuperebb rablási terv is. Az előző néhány sorból tisztán kiolvasható, hogy a Hei$t-ben nem csak a vérengzésen, hanem a stratégiai affinitáson is komoly hangsúly fekszik. A program valamikor karácsony környékén kerülhet a kezünkbe.
Milyen lehetett az élet az 1960-as években San Franciscóban? Nem csak nekünk, több ezer kilométerre az amerikai metropolisztól, hanem a mostani tengerentúli korosztálynak is nagyon nagy energiájába kerül, hogy megértse a '60-as Amerikát. Számos film készült már, amely mind-mind az akkori állapotokat tükrözte. A számítógépes ipar sem maradhatott ki a buliból, az első milliós tábort megmozgató gengszterjáték a GTA volt, amely már az első résszel is világot hódított. Emlékezzen csak mindenki vissza, amikor titokban feltelepítette a suli gépére, hogy majd amikor a tanár nem figyel, vagy netán már elvégezte az aznapi feladatot, a főnökgomb állandó készenléte mellett fusson néhány kört a felülnézetes játékban.
A sorozatban az igazi áttörést a GTA 3 megjelenése jelentette, ekkor bújt először három dimenzióba a program. Pillanatok alatt fórumok és honlapok ezrein kezdtek el foglalkozni a játékkal. Szinte percenként érkeztek a módosítások a programhoz. Azóta eltelt néhány év, jött a San Andreas, de egy jó ideje teljes némaság uralkodik a program háza táján. A napokban a kiéhezett GTA-sok egy trailer erejéig csillapíthatták étvágyukat, de mi egy előétel a farkaséhes gyomornak?
A Codemasters gondolt egy furfangosat, és úgy döntött, hogy nem várják meg míg a főétel megérkezik, hanem egy irtózatosan laktató előétellel még a kósza ötletet is kiverik az ember fejéből, hogy a főfogásért nyúljanak. Ez a Hei$t.
A játék alapkoncepciója a rablásra épül. Az esetek többségében bankokat rámolunk ki, de olyan küldetések is várnak ránk, ahol például egy tankeren kell ellopnunk valamit. Gaztetteinket nem egyedül hajtjuk végre, hárman csapódnak egyszemélyes csapatunkhoz. Crumb, Cracker és Kid hasznos tagjai a bandának, de csak akkor, ha kordában vannak tartva. Legnehezebb dolgunk Crumbbal lesz, aki előbb lő, aztán kérdez. Kid már lazább figura, és mint sofőr kiváló szolgálatot tesz. Cracker - mint már a nevéből is kiderül - a számítógépes rendszerek, banki széfek rémálma.
Aki egy vérbeli akciójátékot vár az csalatkozni fog. A Hei$t aprólékos taktikai kidolgozottságával messze túlhaladja a GTA epizódok bármelyikét. Sok gondot fordítsunk a stratégia megálmodására, mert egy hiba és dominóként dől össze még a legszuperebb rablási terv is. Az előző néhány sorból tisztán kiolvasható, hogy a Hei$t-ben nem csak a vérengzésen, hanem a stratégiai affinitáson is komoly hangsúly fekszik. A program valamikor karácsony környékén kerülhet a kezünkbe.