Gyurkity Péter

Engedélyezik a WoW-kézikönyv árusítását

A Blizzard visszavonja panaszát, amelyet a külső kézikönyv terjesztése miatt nyújtott be, és a Rockstar is lezárta a GTA módosítása miatt indult pert.

A Reuters tudósítása szerint a Blizzard megegyezett a World of Warcraft játékhoz megjelent kézikönyv alkotójával, miszerint lezárják a pereskedést, és a megállapodást követően nem emelnek kifogást annak folytatódó terjesztése ellen. A cég korábban azért támadta az alkotót, mert az véleményük szerint kívülállóként megsértette a szerzői jogokat.

A floridai Brian Kopp tevékenységére még tavaly figyelt fel a Blizzard, illetve annak anyacége, a Vivendi. Az eBay oldalain tevékenykedő fiatalembert azzal vádolták, hogy pusztán kereskedelmi, azaz pénzszerzési célból állította össze a játékosok boldogulását segítő 300 oldalas kézikönyvet, amelynek értékesítése ily módon a játékból származó jogtalan haszonnak számít. A 15 dollárba kerülő művet több százan vásárolták meg, ami Kopp szerint kitűnően fedezte a havidíjat, míg a két cég szerint ennél jóval többről volt szó. Panaszaik nyomán az eBay felfüggesztette Kopp személyes fiókját, ezt követően pedig jogi ellenlépésekkel fenyegették meg, amennyiben folytatja az árusítást. Ő azonban inkább saját beadványt nyújtott be a bíróságon, azt kifogásolva, hogy a két cég nem volt hajlandó magyarázatot fűzni fenyegetéseihez.

A pénteken létrejött megállapodás szerint a Vivendi és a Blizzard öt napon belül visszavonja vádjait. Kopp eközben már kézikönyvének kiegészítésén dolgozik, amelyről azonban bővebb információt nem árult el. A lépést győzelemként értékeli, hiszen a pereskedés lezárultával folytathatja az értékesítést, sőt, újabb kiadványokat készíthet.

Eközben a Rockstar Games és a Take Two is sikerrel zárta le a GTA-sorozat legújabb részének "Hot Coffee" módosítása miatt indult pert. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal megkötött egyezség értelmében a jövőben tartózkodnak a hasonló tartalmak mellékelésétől és a játékok minden egyes részletét feltárják a korosztályi besorolásért felelős ESRB előtt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RangeR #18
    Mekkora élmény is, amikor magukat halálra unatkozó "gyerekek" jobb szórakozás híján (mivel leggyakrabban még párkapcsolatuk sincs a bizarr külsejük miatt) sokszázadik alkalommal életunt ábrázattal, könyökölve kreált, ál-sznob szakzsargonnal számokat biccentenek egymás felé :-) : "12...tiszta 20... ennyi. Se szín, se fantázia, csak a szerencsétlen unalom ami körüllengi az asztal szféráját :-) mekkora feeling is az Istenem!!! :-)
  • avengir #17
    A konyvbe a gyors farmolas és szintlepes van leirva, és nagyon hosszu hozza a story, a lenyeg, hogy olyan dolgokat tartalmazz, melyet a blizzard sem tudott javitani, tehát per --> peren kivuli egyezseg....
  • portable #16
    feltetem a wow ot mejik patchet kel felrakni és hogy kel elinditani?

  • Marlosh #15
    Hmmm-hmmmm,a szerepjatek mint olyan egy mas szemely eljatszasa,szoval a szineszek is szerepet jatszanak(milyen meglepo:)) es nekik nincs szabalykonyvuk meg kockajuk hozza.....
    A szamitogepes szerepjatekok egyszeruen mashogyan kozelitik meg a dolgot,felesleges az asztali jatekokkal osszehasonlitani oket(es felesleges agonizalni ezen kijelentesem miatt, 20 ev asztali es kb 12 ev szamitogepes rpg multam van:))
    Termeszetesen a szamitogepes rpg-k sosem tudjak isszaadni azt a feelinget amit egy asztali nyujthat, legalabbis egyenore,bar az mmorpg-k mar elegge ott vannak ilyen teren!
  • Hoz_Hun #14
    Egyet kell értsek Morden úrral. Én még a szerepjáték hőskorában játszottam a "pen and papper" változatot a jó kis fénymásolt angol nyelvű D&D-vel (kb 18-20 éve). Nem lehet összehasonlítani a kettőt. Én akkor hagytam azt abba amikor nagyon széleskörben elterjedt (ami nem baj, sőt) és megjelentek a tápolók (ami nagy baj). Szóval amikor mesélőként mondtam valamit és az egyik játékos kontrázot, hogy márpedig az ő karaktere erre meg erre képes, mert a szabályköny 232 oldalán az áll... és a faj értékeihez hozzáadva...bla-bla (itt félbeszakítottam és elküldtem a ....)

    Azonban a számhépes RPG megvan a saját varázsa és a gép és program korlátain bellül bizony ez is szerepjáték. Csak teljessen másfajta.
    Az új generációs szerepjátékosok óta csak gépen nyomulok. Már WoW-t sem nyomom, elegem van az idiótákból (tisztelet a kivételnek). Baldur's Gate, Neverwinter, Oblivion... nyami
  • Morden23 #13
    Az éppen aktuálisan trendinek kikiáltott játék (esetünkben a WoW) olyan jellegű használata, aminek köze nincsen ahhoz, amire kitalálták a fejesztők.

    Utalni szerettem volna ezzel arra, hogy nemigen van értelme annak, amit leírtál, legalábbis szerintem.
    Sem a számítógépes programozás, sem az ilyen programokkal játszó emberek (erre is vannak ofkorsz kivételek) messze nem alkalmasak manapság internetes szerepjátszás levezénylésére.
    A World of Warcraft egy bonyolult, csicsás, sok-sok féligeddig a klasszikus szerepjátékot majmoló funkcióval felszerelt multijáték.

    Egyszerű magyar nyelvben kifejezve, és egy régi klasszikus beszólást idézve: a World of Warcraft-tel szerepjátszani olyan, mint sajtreszelővel rejszolni.
    Nem arra találtaák ki.
  • Duncan Idaho #12
    Helló!


    Mit akartál ezzel mondani?

    "divatrendszer meglovaglása"


    lécci fejtsd ki! Thx
  • Morden23 #11
    basszus:(

    (kocsmáztunk, aludtunk egy jót)

    Kocsmázni kocsmában, szerepjátékozni szerepjátékkal kell. A számítógépjáték meg számítógépjáték.
  • Morden23 #10
    Egy frászt.
    Ha játszottál valaha szerepjátékot, vagy csak a pontos definíciót ismered, akkor tudod, hogy egy programozott történethalmaz nem determinálható így.
    Egy PC-RPG-ben annyi lehetőséged van "szerep"játszani, mint amennyire a CSÉben terroristát vagy antiterroristát kell eljátszanod. Semennyire.
    Az nem szerepjáték, hogy giccses kardokkal, rakat kretén között csetelek/skype-olok, és lehentelem az enemyt. Ez Diablo online, csak csicsásabb.

    Amit te mondasz, az egy divatrendszer meglovaglása, vagyis próbálod kizárni az összes neked nem tetsző variánst (nem vállaltunk el minden szar küldit), és a lényegi dologra fektetni a hangsúlyt (kocsmáztu
  • Lordboxi #9
    Modern23:
    Úgy lehet egy számítógépes játékot szerepjátéknak nevezni, hogy nagy lehetőséget adna rá. Én is játszottam vele egy időben, és én a barátaimmal eggyüt, igen is szerepjátszottam. Kocsmáztunk, aludtuk ettünk, és nme vállatunk el minden szar küldit. Ha lenne egy szerver ahol nem rontanák az ..... emberek akkor megint játszanék, csak ilyen sajna nincs. Ja és az indiánosdi, már live rpg