SG.hu

Szakszervezetbe tömörülnek a World of Warcraft fejlesztői

Ezzel a lépéssel több mint 500-zal bővül a Microsoft szakszervezetbe tömörült videojátékosainak létszáma, amely vállalta, hogy semleges marad a szervezkedési törekvésekkel kapcsolatban.

A világ egyik legnépszerűbb videojátéka, a World of Warcraft mögött álló csapat több mint 500 dolgozója megszavazta a szakszervezetbe tömörülést - közölte a Communication Workers of America (CWA). A World of Warcraft Game Makers Guild megalakításával ((WoWGG-CWA) nagyot bővül a szervezett munkaerő a Microsoftnál, amely tavaly 69 milliárd dollárért felvásárolta az Activision Blizzard videojáték-óriást - amelynek leányvállalata, a Blizzard Entertainment készíti a World of Warcraftot. A mega felvásárlást felügyelő szabályozóknak való megfelelés érdekében a Microsoft megígérte, hogy semleges marad a szakszervezeti törekvésekkel szemben, ami szokatlanul megengedő politika a technológiai iparban.

Egy döntőbíró szerdán megállapította, hogy a World of Warcraft dolgozóinak többsége - köztük a tervezők, mérnökök, művészek és minőségtesztelők - a CWA-t támogatta - áll a szakszervezet közleményében. A Blizzard Entertainment elismerte a szakszervezetet, így a Microsoftnál több mint 1750-re nőtt a szakszervezetben dolgozó játékipari dolgozók száma - közölte a CWA. A csapat szerint „a szakszervezeti elismerés elérése jelentős mérföldkő azon az úton, amely akkor kezdődött, amikor a dolgozók munkabeszüntetést tartottak a Blizzard Entertainment 2021-es székhelyén, a kaliforniai Irvine-ban. Akkoriban egy állami antidiszkriminációs szervezet, a Fair Employment and Housing Department azzal vádolta meg az Activision Blizzardot, hogy szexuális zaklatás és diszkrimináció kultúráját ápolja a női alkalmazottakkal szemben.

„Amit a World of Warcraftnál elértünk, az csak a kezdet” - mondta Eric Lanham, tesztelemző és a WoWGG-CWA tagja. „A kollégáim és én egy erős szakszervezeti szerződéssel jobb fizetést, juttatásokat és munkahelyi biztonságot szeretnénk elérni. Amikor a dolgozóknak hangjuk van, az a dolgozói normák, a stúdió és a legjobb játékélményt kereső World of Warcraft-rajongók számára is előnyös. A szakszervezetünkön keresztül készen állunk arra, hogy minden akadályt legyőzzünk, minden sebet begyógyítsunk és átvészeljük az előttünk álló kihívásokat. Együtt biztosítjuk a teljes szett bónuszt azzal, hogy minden munkakör egy szakszervezetbe kerül”.

Az Activision Publishingnél, az Activision Blizzard egy másik leányvállalatánál mintegy 600 dolgozó márciusban megszavazta a szakszervezetet, ezzel megalakítva az Egyesült Államok legnagyobb videojátékos szakszervezetét. A Bethesda Game Studios szintén csatlakozott a CWA-hoz a múlt héten, és ezzel további mintegy 240 játékfejlesztővel bővült a Microsoftnál szakszervezetben dolgozók csoportja. "Ez a győzelem aláhúzza a videojáték-iparban a munkavállalók szerveződésének növekvő lendületét, és remélhetőleg arra ösztönöz majd más videojátékosokat, hogy szakszervezeteket alapítsanak, és növeljék az egész iparágra kiterjedő elvárásokat a bérezés, a juttatások és a munkavállalói jogok tiszteletben tartása terén” - tette hozzá a CWA.

A Microsoft mindkét szakszervezetet elismerte.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!