Gyurkity Péter
2010-ig a Sony előnye a konzoloknál
A várakozások szerint a PlayStation konzolok fejlesztője az évtized végéig továbbra is uralni fogja a konzolpiacot, bár előnyéből veszíteni fog.
Az In-Stat piackutató cég a piac várható alakulásáról készített előrejelzésében leszögezi, hogy a Sony a PlayStation sorozat gyártójaként az elkövetkező években is magabiztosan őrzi előnyét, bár ennek mértéke valamelyest csökkenni fog 2010-ig a Microsoft és a Nintendo révén egyre erősödő konkurencia miatt.
Az In-Stat szerint 2008-ban csúcsosodik ki az új konzolok iránti kereslet
A cég szerint az évtized végére nagyjából kialakul a következő generációs konzolok piacának végleges állapota, amelyben a PlayStation 3 fölénye megkérdőjelezhetetlen lesz. Ez a fölény a teljes piac 50 százalékának birtoklásában realizálódik, míg az Xbox 360 28,6, a Nintendo Revolution konzolja pedig 21,2 százalékot mondhat majd magáénak. A két nagy rivális tehát a teljes piac felén osztozhat majd, és nem sok esélyük lesz akár csak megközelíteni a Sony versenyzőjét. A tanulmány a két konkurens közül a Microsoft fölényét jósolja, amely szerintük főleg korai rajtjának, illetve az észak-amerikai piacon élvezett előnyének köszönheti majd a valamivel jobb helyezést.
A soron következő PlayStation nagy pozitívumaként a beépített következő generációs Blu-ray optikai meghajtót említi, míg a Nintendo új vezérlővel igyekszik elnyerni a vásárlók szimpátiáját. Véleményük szerint az elkövetkező két-három évben az új változatok számban már felülmúlják majd a jelenlegi generációt, vagyis a váltás még az évtized vége előtt sikerrel lezajlik. A piaci erőviszonyok tekintetében egyetlen apró változást várnak, ez pedig a Sony előnyének csökkenése, amely a két rivális részéről mutatkozó próbálkozásoknak lesz köszönhető.
A szakértők egyetértenek abban, hogy a Sony előnye kitart az évtized végéig. Tavaly a Wedbush Morgan véleményezte hasonlóan a helyzetet: szerintük 2010-re a japán óriás 55, a Microsoft 35, míg a Nintendo 10 százalék körül teljesít majd, 5 százalékos hibahatárral.
Az In-Stat piackutató cég a piac várható alakulásáról készített előrejelzésében leszögezi, hogy a Sony a PlayStation sorozat gyártójaként az elkövetkező években is magabiztosan őrzi előnyét, bár ennek mértéke valamelyest csökkenni fog 2010-ig a Microsoft és a Nintendo révén egyre erősödő konkurencia miatt.
Az In-Stat szerint 2008-ban csúcsosodik ki az új konzolok iránti kereslet
A cég szerint az évtized végére nagyjából kialakul a következő generációs konzolok piacának végleges állapota, amelyben a PlayStation 3 fölénye megkérdőjelezhetetlen lesz. Ez a fölény a teljes piac 50 százalékának birtoklásában realizálódik, míg az Xbox 360 28,6, a Nintendo Revolution konzolja pedig 21,2 százalékot mondhat majd magáénak. A két nagy rivális tehát a teljes piac felén osztozhat majd, és nem sok esélyük lesz akár csak megközelíteni a Sony versenyzőjét. A tanulmány a két konkurens közül a Microsoft fölényét jósolja, amely szerintük főleg korai rajtjának, illetve az észak-amerikai piacon élvezett előnyének köszönheti majd a valamivel jobb helyezést.
A soron következő PlayStation nagy pozitívumaként a beépített következő generációs Blu-ray optikai meghajtót említi, míg a Nintendo új vezérlővel igyekszik elnyerni a vásárlók szimpátiáját. Véleményük szerint az elkövetkező két-három évben az új változatok számban már felülmúlják majd a jelenlegi generációt, vagyis a váltás még az évtized vége előtt sikerrel lezajlik. A piaci erőviszonyok tekintetében egyetlen apró változást várnak, ez pedig a Sony előnyének csökkenése, amely a két rivális részéről mutatkozó próbálkozásoknak lesz köszönhető.
A szakértők egyetértenek abban, hogy a Sony előnye kitart az évtized végéig. Tavaly a Wedbush Morgan véleményezte hasonlóan a helyzetet: szerintük 2010-re a japán óriás 55, a Microsoft 35, míg a Nintendo 10 százalék körül teljesít majd, 5 százalékos hibahatárral.