Németh Szabolcs
Felnőtteknek PC, fiataloknak hordozható konzol kell
Érdekes kutatási eredményt közölt a GTS (Gaming Technology Study) aktuális száma. A játékszokásokat kutató kérdések után a végkifejlet mindenkit meglepett.
Interneten és telefonon majdnem 2000 felnőttet és 500 fiatalt keresett fel és kérdezett meg a CEA (Consumer Electronics Association). A cég azt kívánta feltérképezni, hogy vannak-e jellegzetes különbségek a fiatalok és a felnőttek számítógépes fogyasztásában. Leginkább arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy milyen módon változtatta meg a piacot a hordozható konzolok elterjedése. Az eredmény nagyon érdekesen alakult. A kiértékelés után kiderült, hogy a felnőttek átlagban közel tíz órával többet töltenek játékkal, mint fiatalabb társaik.
Arra is fény derült, hogy a felnőttek egyértelműen a PC-t, illetve a konzolokat favorizálják, míg a fiatalok igen nagy többsége egyre jobban a hordozható konzolok irányába húz. Arra a kérdésre, hogy kinek van ilyen, a vonaton, buszon, utazás közben könnyed szórakozást nyújtó szerkezettel, a felnőttek csupán 25%-a adott pozitív választ, míg a fiatalok körében ez az arány majdnem 80%-os volt.
A kutatás másik célja az volt, hogy rávilágítsanak arra, kik mozgatják az egyre növekvő online játékpiacot. Nos a tanulmányból az is szépen kidomborodott, hogy a felnőttek nagy része megmaradt az internet nélkül is élményt nyújtó játékoknál, míg a fiatalok közül egyre többen azokat a programokat részesítik előnyben, amelyekben hús-vér emberekkel szemben bizonyíthatják ügyességüket a neten keresztül.
Ez az eredmény igazolja azt a feltételezést, hogy egyre több fiatal a hordozható gépeket választja, valamint azt is, hogy egyre többen élnek kettős életet. Az ember egyik fele a mindennapokban próbál helytállni, majd hazatérve, megfáradva, a számítógép előtt ülve pixelekből felépített szörnyekre vadászik, vagy emberi agy által vezérelt autókat köröz le.
Interneten és telefonon majdnem 2000 felnőttet és 500 fiatalt keresett fel és kérdezett meg a CEA (Consumer Electronics Association). A cég azt kívánta feltérképezni, hogy vannak-e jellegzetes különbségek a fiatalok és a felnőttek számítógépes fogyasztásában. Leginkább arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy milyen módon változtatta meg a piacot a hordozható konzolok elterjedése. Az eredmény nagyon érdekesen alakult. A kiértékelés után kiderült, hogy a felnőttek átlagban közel tíz órával többet töltenek játékkal, mint fiatalabb társaik.
Arra is fény derült, hogy a felnőttek egyértelműen a PC-t, illetve a konzolokat favorizálják, míg a fiatalok igen nagy többsége egyre jobban a hordozható konzolok irányába húz. Arra a kérdésre, hogy kinek van ilyen, a vonaton, buszon, utazás közben könnyed szórakozást nyújtó szerkezettel, a felnőttek csupán 25%-a adott pozitív választ, míg a fiatalok körében ez az arány majdnem 80%-os volt.
A kutatás másik célja az volt, hogy rávilágítsanak arra, kik mozgatják az egyre növekvő online játékpiacot. Nos a tanulmányból az is szépen kidomborodott, hogy a felnőttek nagy része megmaradt az internet nélkül is élményt nyújtó játékoknál, míg a fiatalok közül egyre többen azokat a programokat részesítik előnyben, amelyekben hús-vér emberekkel szemben bizonyíthatják ügyességüket a neten keresztül.
Ez az eredmény igazolja azt a feltételezést, hogy egyre több fiatal a hordozható gépeket választja, valamint azt is, hogy egyre többen élnek kettős életet. Az ember egyik fele a mindennapokban próbál helytállni, majd hazatérve, megfáradva, a számítógép előtt ülve pixelekből felépített szörnyekre vadászik, vagy emberi agy által vezérelt autókat köröz le.