Móricz Krisztián
A kiadó miatt csúszik a STALKER
A fejlesztőcsapat főnöke készségesen válaszolt a Gamemag.ru kérdéseire a késlekedéssel kapcsolatban, így több új információt is megtudtunk.
A Gamemag.ru nevű oldal vette a bátorságot és felhívta Szergej Grigorovicsot, a GSC igazgatóját, hogy végre tiszta vizet öntsenek a pohárba. A lépésre azért volt szükség, mert az utóbbi időben több alkalommal is kétes hírek érkeztek a fejlesztéssel és a kiadással kapcsolatban, amelyet a játékosok nem igazán toleráltak. A fejlesztőcsapat főnöke készségesen válaszolt orosz kollégáink kérdéseire, így sok új információt is megtudtunk.
Az első kérdés a megjelenési dátum körüli mizériára vonatkozott, amire Szergej a következőképpen reagált: "Igen, a dátumot valóban a bejelentett időpontra módosítottuk. A jelenleg is az irodánkban dolgozó THQ producer úgy döntött, hogy ez a lehető legjobb megoldás és ebbe mi nem szólhatunk bele. A játék egyébként a béta állapot jóváhagyásánál tart."
A fentiekből azt a következtetést lehet levonni, hogy minden bizonnyal nem a fejlesztőcsapat követett el hibát - nyilvánvalóan a kiadónak vannak problémái a játékkal. Ezeket pedig orvosolni kell. A napokban játékosok ezrei írták alá azt az online petíciót, amely a GSC embereit szólította fel, hogy néhány kérdésre őszinte és egyenes választ adjanak. Oleg Javorszkij, a másik GSC fejes nem is hagyta annyiban a dolgot:
"Először is engedjétek meg, hogy mindenkinek megköszönjem közreműködését, aki aláírta ezt a petíciót. Ebből is azt tudom leszűrni, hogy motiváltak vagytok a témában, amely nagyon fontos számunkra. A GSC Gameworld önjelölt szóvivőjeként szeretnék tisztázni néhány alapvető dolgot a fejlesztési munkálatok jelenlegi állásával és a megjelenési dátummal kapcsolatban. Anélkül, hogy bármilyen titkos információt elmondjak, az alábbiakat tudom közölni:"
"1. Mi az akadálya a S.T.A.L.K.E.R. Shadows of Chernobyl megjelenésének?
A kiadó véleménye szerint a játék jelenlegi állapotában még nem áll készen a megjelenésre, további javítások és tesztelések következnek. Jelenleg a béta verzió elfogadtatásánál járunk. Amikor a kiadó rábólint a bétára, minden bizonnyal meg fogja határozni a pontos megjelenési dátumot is."
"2. A béta verziót már elküldtétek a kiadónak?
Igen, de az elbírálás még jelenleg is folyamatban van."
"3. Egészen pontosan mit csinál most a fejlesztőcsapat?
Beépíti a játékba a THQ által meghatározott kiegészítéseket, teszteli és egyensúlyozza a játékot, valamint a programhibákat javítják."
"4. Mi történik GSC Gameworld-ön belül és ezen belül a S.T.A.L.K.E.R. csapattal?
A csapat jelenleg is aktív munkát végez. Mindenki megértette, hogy minél korábban készül el a játék, annál jobb. Tesztelőink és programozóink is folyamatosan dolgoznak, a grafikai javítások is zajlanak."
A kiadó megjelenési dátummal kapcsolatos bejelentéséhez szeretnénk annyit még hozzáfűzni, hogy ők döntik el mikor jelenhet meg a játék. Igaz, hogy jelenleg már a béta állapotban van a program, de egyedül a kiadónak lehet joga meghatározni a várva várt dátumot.
A játék honlapja
A Gamemag.ru nevű oldal vette a bátorságot és felhívta Szergej Grigorovicsot, a GSC igazgatóját, hogy végre tiszta vizet öntsenek a pohárba. A lépésre azért volt szükség, mert az utóbbi időben több alkalommal is kétes hírek érkeztek a fejlesztéssel és a kiadással kapcsolatban, amelyet a játékosok nem igazán toleráltak. A fejlesztőcsapat főnöke készségesen válaszolt orosz kollégáink kérdéseire, így sok új információt is megtudtunk.
Az első kérdés a megjelenési dátum körüli mizériára vonatkozott, amire Szergej a következőképpen reagált: "Igen, a dátumot valóban a bejelentett időpontra módosítottuk. A jelenleg is az irodánkban dolgozó THQ producer úgy döntött, hogy ez a lehető legjobb megoldás és ebbe mi nem szólhatunk bele. A játék egyébként a béta állapot jóváhagyásánál tart."
A fentiekből azt a következtetést lehet levonni, hogy minden bizonnyal nem a fejlesztőcsapat követett el hibát - nyilvánvalóan a kiadónak vannak problémái a játékkal. Ezeket pedig orvosolni kell. A napokban játékosok ezrei írták alá azt az online petíciót, amely a GSC embereit szólította fel, hogy néhány kérdésre őszinte és egyenes választ adjanak. Oleg Javorszkij, a másik GSC fejes nem is hagyta annyiban a dolgot:
"Először is engedjétek meg, hogy mindenkinek megköszönjem közreműködését, aki aláírta ezt a petíciót. Ebből is azt tudom leszűrni, hogy motiváltak vagytok a témában, amely nagyon fontos számunkra. A GSC Gameworld önjelölt szóvivőjeként szeretnék tisztázni néhány alapvető dolgot a fejlesztési munkálatok jelenlegi állásával és a megjelenési dátummal kapcsolatban. Anélkül, hogy bármilyen titkos információt elmondjak, az alábbiakat tudom közölni:"
"1. Mi az akadálya a S.T.A.L.K.E.R. Shadows of Chernobyl megjelenésének?
A kiadó véleménye szerint a játék jelenlegi állapotában még nem áll készen a megjelenésre, további javítások és tesztelések következnek. Jelenleg a béta verzió elfogadtatásánál járunk. Amikor a kiadó rábólint a bétára, minden bizonnyal meg fogja határozni a pontos megjelenési dátumot is."
"2. A béta verziót már elküldtétek a kiadónak?
Igen, de az elbírálás még jelenleg is folyamatban van."
"3. Egészen pontosan mit csinál most a fejlesztőcsapat?
Beépíti a játékba a THQ által meghatározott kiegészítéseket, teszteli és egyensúlyozza a játékot, valamint a programhibákat javítják."
"4. Mi történik GSC Gameworld-ön belül és ezen belül a S.T.A.L.K.E.R. csapattal?
A csapat jelenleg is aktív munkát végez. Mindenki megértette, hogy minél korábban készül el a játék, annál jobb. Tesztelőink és programozóink is folyamatosan dolgoznak, a grafikai javítások is zajlanak."
A kiadó megjelenési dátummal kapcsolatos bejelentéséhez szeretnénk annyit még hozzáfűzni, hogy ők döntik el mikor jelenhet meg a játék. Igaz, hogy jelenleg már a béta állapotban van a program, de egyedül a kiadónak lehet joga meghatározni a várva várt dátumot.
A játék honlapja