Móricz Krisztián
GT Legends demóteszt
A bejelentés óta vártam már a pillanatot, hogy mikor próbálhatom ki végre én is a GT Legends-et vagy annak próbaváltozatát. A szépen egyenként érkező képek és videók pedig csak tovább fokozták az érdeklődésemet.
Ezek alapján számomra egyértelművé vált, hogy a GTR után a 10Tacle egy újabb remekművel fog elkápráztatni bennünket. Eelkötelezettje vagyok a játéknak, és véleményem szerint a SimBin jól döntött, amikor úgy határozott, hogy megvásárolják az ISI2 motor felhasználási jogait. Az eddig látottak alapján a recept minden bizonnyal az ISI2 motor + GTR + régi versenyek feelingje.
A napokban érkezett demó verzióból pedig már sok mindenre lehetett következtetni. A próbaváltozat közepes méretű, ennek ellenére sajnos mindössze 10 kör erejéig van lehetőségünk versenyezni. Háromféle FIA GTC-65 autót próbálhatunk ki a dijoni pályán, ez utóbbiból pedig két változat áll rendelkezésünkre.
Telepítés után azonnal kigurultam a pályára. Szokásomhoz híven szimulációs módban, minden segítség nélkül, alapbeállításokkal. Sosem vezettem ilyen autókat és így nem is tudom milyen lehet, de irányítás szempontjából a GTR-hez képest ég és föld a különbség. Hosszabb féktávok, gyengébb teljesítmény, kisebb tapadás, sűrű ellenkormányzások jellemzik a körözgetést. Az előző mondatban nyilván nem soroltam fel mindent, de ez a dolog annak köszönhető, hogy az eltérések száma gyakorlatilag nem felsorolható.
Néhány kör után elkezdtem belenyúlni a beállításokba, de sajnos ez a dolog nem vezetett eredményre. Hiába módosítottam a lehetőségeket semmilyen észrevehető változás nem történt. Sem a kocsi viselkedése, sem a köridőim nem változtak jelentős mértékben és ez arra is igaz, amikor a végletekig elállítottam a gépet. Az ellenfelek ettől függetlenül viszont nagyságrendekkel gyorsabbak nálam. Persze nyilván én sem vagyok őstehetség, de korábbi szimulátoros tapasztalataim alapján normális önbizalommal vágtam neki a pályának, ezt azonban gyorsan lerombolták a több másodperces körönkénti lemaradások.
Nyilvánvalóan még sem a setupolás, sem pedig a mesterséges intelligencia beállítása nem történt meg a fejlesztők részéről. Elég rossz érzés belegondolni abba, hogy ezek a dolgok a végleges játékban is bennemaradnak. Nyilván erre nem fog sor kerülni és az észrevételek alapján tovább fejlesztik a játékot. Bár az októberi megjelenésig nem túl sok idő van már hátra, de gondolom ez nem lehet akadálya az optimalizálásnak. A grafikus motor nekem nagyon tetszik, tényleg sokkal szebb, mint a GTR. Emellett az optimalizáció is remekül sikerült, mivel gyengébb teljesítményű gépeken sem okoz gondot a futtatása. Sok helyről viszont azt hallottam, hogy időnként lefagy a program.
A pálya felszereltsége ugyan még eléggé kezdetleges, de egyértelmű, hogy megjelenésig ezen is változtatásokat fognak eszközölni. A sérülési modellről inkább nagyon nem is ejtenék szót, minthogy olyan egyenlőre nem is létezik. Hiába csapódok 150km/h-s sebességgel a falnak, a kasztnin csak néhány gyűrődés lesz látható, esetleg a motorból csapnak fel lángnyelvek és füst.
Szóval elmondható, hogy a demó változat tényleg csak arra jó, hogy bepillanthassunk a játékba, de hosszú távú következtetéseket semmiképpen nem szabad levonni belőle. Várjuk meg az októbert és döntsünk akkor, hogy értékrendünkben melyik pozíciót foglalja el a játék.
A játék demójának letöltése
Ezek alapján számomra egyértelművé vált, hogy a GTR után a 10Tacle egy újabb remekművel fog elkápráztatni bennünket. Eelkötelezettje vagyok a játéknak, és véleményem szerint a SimBin jól döntött, amikor úgy határozott, hogy megvásárolják az ISI2 motor felhasználási jogait. Az eddig látottak alapján a recept minden bizonnyal az ISI2 motor + GTR + régi versenyek feelingje.
A napokban érkezett demó verzióból pedig már sok mindenre lehetett következtetni. A próbaváltozat közepes méretű, ennek ellenére sajnos mindössze 10 kör erejéig van lehetőségünk versenyezni. Háromféle FIA GTC-65 autót próbálhatunk ki a dijoni pályán, ez utóbbiból pedig két változat áll rendelkezésünkre.
Telepítés után azonnal kigurultam a pályára. Szokásomhoz híven szimulációs módban, minden segítség nélkül, alapbeállításokkal. Sosem vezettem ilyen autókat és így nem is tudom milyen lehet, de irányítás szempontjából a GTR-hez képest ég és föld a különbség. Hosszabb féktávok, gyengébb teljesítmény, kisebb tapadás, sűrű ellenkormányzások jellemzik a körözgetést. Az előző mondatban nyilván nem soroltam fel mindent, de ez a dolog annak köszönhető, hogy az eltérések száma gyakorlatilag nem felsorolható.
Néhány kör után elkezdtem belenyúlni a beállításokba, de sajnos ez a dolog nem vezetett eredményre. Hiába módosítottam a lehetőségeket semmilyen észrevehető változás nem történt. Sem a kocsi viselkedése, sem a köridőim nem változtak jelentős mértékben és ez arra is igaz, amikor a végletekig elállítottam a gépet. Az ellenfelek ettől függetlenül viszont nagyságrendekkel gyorsabbak nálam. Persze nyilván én sem vagyok őstehetség, de korábbi szimulátoros tapasztalataim alapján normális önbizalommal vágtam neki a pályának, ezt azonban gyorsan lerombolták a több másodperces körönkénti lemaradások.
Nyilvánvalóan még sem a setupolás, sem pedig a mesterséges intelligencia beállítása nem történt meg a fejlesztők részéről. Elég rossz érzés belegondolni abba, hogy ezek a dolgok a végleges játékban is bennemaradnak. Nyilván erre nem fog sor kerülni és az észrevételek alapján tovább fejlesztik a játékot. Bár az októberi megjelenésig nem túl sok idő van már hátra, de gondolom ez nem lehet akadálya az optimalizálásnak. A grafikus motor nekem nagyon tetszik, tényleg sokkal szebb, mint a GTR. Emellett az optimalizáció is remekül sikerült, mivel gyengébb teljesítményű gépeken sem okoz gondot a futtatása. Sok helyről viszont azt hallottam, hogy időnként lefagy a program.
A pálya felszereltsége ugyan még eléggé kezdetleges, de egyértelmű, hogy megjelenésig ezen is változtatásokat fognak eszközölni. A sérülési modellről inkább nagyon nem is ejtenék szót, minthogy olyan egyenlőre nem is létezik. Hiába csapódok 150km/h-s sebességgel a falnak, a kasztnin csak néhány gyűrődés lesz látható, esetleg a motorból csapnak fel lángnyelvek és füst.
Szóval elmondható, hogy a demó változat tényleg csak arra jó, hogy bepillanthassunk a játékba, de hosszú távú következtetéseket semmiképpen nem szabad levonni belőle. Várjuk meg az októbert és döntsünk akkor, hogy értékrendünkben melyik pozíciót foglalja el a játék.
A játék demójának letöltése