Demkó Zsolt
Mortyr 2: For Ever októberben
A Mirage Media újabb képeket és információkat szellőztett meg az 1999-ben megjelent Mortyr című játékuk 2. részéről, a For Ever-ről. Reméljük a név nem kötelez és nem a hasonló keresztnevű Duke sorsára jut majd.
A lengyel Mirage Media 1988-ban alakult, az ő nevükhöz fűződik az első lengyel számítógépes játék. 10 évvel később kezdték el fejleszteni a Mortyr első részének a grafikai motorját, majd 1999-ben adták ki a teljes játékot. Nem volt rossz alkotás, sőt, csak rosszkor voltak rossz helyen. Pár hónappal előtte jelent meg az Aliens Vs. Predator, a Hidden & Dangerous, a Kingpin: Life of Crime és a System Shock 2 is, az év végén pedig a Quake III Arena. 1999 az FPS szeretők nagy éve volt. A Mortyr nem tudott kiemelkedni semmivel, így el is tűnt a ködben.
A második rész fejlesztése 2002 végén kezdődött, az első képek kicsivel több mint egy éve érkeztek. Az első rész szépnek volt mondható a monumentális épületeivel és a nyitott terekkel, de a folytatásról készült képek láttán az első rész jutott az eszembe, ami nem egy pozitívum. Dolgoztak a fiúk mert már járművek is vannak, és habár a játékélményt még nem ismerjük, de elég kopottas az öszkép. A lövések kis vonalkák, a textúraillesztések és a textúrák a 90-es éveket idézik. Van néhol egy kis tükröződés, egy kis por- és füsteffekt, de semmi olyan effektparádé amit elvárhatnánk.
A játék alaptörténete nem túl bonyolult. A II. Világháborúban Sven Mortyr-t egy angol ügynököt alakítunk, aki skandináv területen végez titkos missziókat. Az egyik küldetés alkalmával tudja meg, hogy apját elrabolták a nácik. A játékban 14 pálya kap majd helyet, ellátogatunk majd Svédországba, Lengyelországba és Görögországba is. Lesz 6 multiplayer terep is, ahol akár 16-an is irthatjuk majd egymást. Az eddigi információk alapján a 2001-ben megjelent Return to Castle Wolfenstein az ellenfele, de szerintem nem fogja megfogni. Majd kiderül októberben, persze csak ha valóban megjelenik.
Kiadó még nincs, de a játék PC platform mellett XboX-ra és Machintoshra is készül. A játék minimális gépigénye igazodik a grafikai minőséghez - manapság már ezt is díjazni kell, ugyanis sok fejlesztő elfelejt (vagy időhiány miatt nem tud) optimalizálni: mindössze 256 MB RAM és 800 MHz-es PIII processzor a követelmény.
A lengyel Mirage Media 1988-ban alakult, az ő nevükhöz fűződik az első lengyel számítógépes játék. 10 évvel később kezdték el fejleszteni a Mortyr első részének a grafikai motorját, majd 1999-ben adták ki a teljes játékot. Nem volt rossz alkotás, sőt, csak rosszkor voltak rossz helyen. Pár hónappal előtte jelent meg az Aliens Vs. Predator, a Hidden & Dangerous, a Kingpin: Life of Crime és a System Shock 2 is, az év végén pedig a Quake III Arena. 1999 az FPS szeretők nagy éve volt. A Mortyr nem tudott kiemelkedni semmivel, így el is tűnt a ködben.
A második rész fejlesztése 2002 végén kezdődött, az első képek kicsivel több mint egy éve érkeztek. Az első rész szépnek volt mondható a monumentális épületeivel és a nyitott terekkel, de a folytatásról készült képek láttán az első rész jutott az eszembe, ami nem egy pozitívum. Dolgoztak a fiúk mert már járművek is vannak, és habár a játékélményt még nem ismerjük, de elég kopottas az öszkép. A lövések kis vonalkák, a textúraillesztések és a textúrák a 90-es éveket idézik. Van néhol egy kis tükröződés, egy kis por- és füsteffekt, de semmi olyan effektparádé amit elvárhatnánk.
A játék alaptörténete nem túl bonyolult. A II. Világháborúban Sven Mortyr-t egy angol ügynököt alakítunk, aki skandináv területen végez titkos missziókat. Az egyik küldetés alkalmával tudja meg, hogy apját elrabolták a nácik. A játékban 14 pálya kap majd helyet, ellátogatunk majd Svédországba, Lengyelországba és Görögországba is. Lesz 6 multiplayer terep is, ahol akár 16-an is irthatjuk majd egymást. Az eddigi információk alapján a 2001-ben megjelent Return to Castle Wolfenstein az ellenfele, de szerintem nem fogja megfogni. Majd kiderül októberben, persze csak ha valóban megjelenik.
Kiadó még nincs, de a játék PC platform mellett XboX-ra és Machintoshra is készül. A játék minimális gépigénye igazodik a grafikai minőséghez - manapság már ezt is díjazni kell, ugyanis sok fejlesztő elfelejt (vagy időhiány miatt nem tud) optimalizálni: mindössze 256 MB RAM és 800 MHz-es PIII processzor a követelmény.