Demkó Zsolt

Swashbucklers: Blue & Grey az Akellától

Az orosz Akellát már nem kell bemutatni, több hasonló játék után nevük már egybeforrt a 18-19. századi hajókázós játékstílussal.

Ők fejlesztették a Sea Dogs, az Age of Sail II, a Privateers Bounty és a Pirates of the Caribbean című játékot. Pár éve egy újabb hajókázós akciójáték fejlesztésére adták a fejüket, amiről már tavaly írtunk. Azóta már sok víz lefolyt a virtuális folyókon, kibővítették a koncepciót és új nevet is adtak a gyereknek.

A Swashbucklers is a már ismert alapokon nyugszik, azaz az óriási vitorlás hajók irányítása mellett a szárazföldön is megvethetjük csupasz talpunkat. A játék stílusát talán úgy lehetne leírni, hogy egy tengerész szimulátor meghintve szerepjáték elemekkel. A játék a 19. század elejére repít vissza minket, amikor is kitört a híres angol-amerikai háború. A főszereplőt - akit természetesen nekünk kell irányítanunk - Abraham Graynek hívják és sorsa a mi egerünkben van, mi választjuk ki, hogy milyen pályát válasszon. Az egyik út, hogy beáll a Konföderáció sorai közé, a másik pedig hogy kémkedik az Uniónak. A játék során arra hajózunk majd, amerre akarunk. Amerika és Florida partjaitól Jamaikáig és a Robinson Crusoe szigetekként is emlegetett Karib-szigetig is eljuthatunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Tizenöt részletesen kidolgozott kikötő lesz, amelyek között szállíthatjuk majd az árukat, azaz akár élhetjük a kalmárkodás egyszerű hétköznapjait is. Persze a kikötők a történetszál színteréül is szolgálnak majd, a fejlesztők külön kiemelték, hogy a szárazföldi történések is nagy hangsúlyt fognak kapni. Itt kap nagyobb szerepet karakterünk, amelyet a szerzett pontokkal tovább fejleszthetünk. Emberünk mellett a hajónkat is fejleszthetjük, pakolhatunk majd rá nagyobb ágyúkat vagy akár egyéb 19. századi fejlesztésű fegyvereket is, például egy géppuskát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A grafikai motor a RenderWare 3.6-os verziószámot viseli, de örömmel olvastam, hogy ki van bővítve egy "in-house" modullal, amely a belső terek megvalósításában segédkezik majd. Új vízkidolgozást ígérnek, ami a képek alapján nagyon meggyőző. A hullámok kidolgozása megérdemli a figyelmet - bár meg kell jegyeznem ezen a téren a Silent Hunter III is szépre sikeredett. Remélhetőleg mozgás közben is felejthetetlen lesz. A játék megjelenése konkretizálódni látszik, az Akella kezei közül az év végéig ki akarja adni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • LEO 13 #5
    Nagyon ász a játék csak az a baj,hogy a pisztolyok kicsit nagyot lőnek
  • M@TriX #4
    de ha belegondolsz, hogy fullra ki lesznek dolgozva... egy-egy kisváros [apro]valszeg :)
  • Renegade #2
    remélem 15 kikötőnél több lesz, mert az roppant kevés.
  • NEOreg3 #1
    Nincs mit hozzáfűznöm a június 16.-i cikkben, már elmondtam a véleményem.