Berta Sándor

A kalózok elleni harc jó küzdelem

A Nintendo, a Sony és a Microsoft is bemutatta a mozgásirányításos rendszerét. Yves Guillemot, az Ubisoft vezetője szerint mindez óriási lehetőség a játékipar számára.

"Nagyon fontos a számunkra, hogy a gyártók használják ezeket a technikákat. Már két évvel a Microsoft bejelentése előtt foglalkozni kezdtünk a 3D-s kamerával, prototípusokat fejlesztettünk ki azért, hogy lássuk, mi mindenre használható. Rögtön arra gondoltunk, hogy ha mindez valóban működik majd, akkor megváltoztatja a világot. A technikát a PrimeSense izraeli cég kínálatában láttuk. Azonnal azt mondtuk nekik, hogy együtt akarunk dolgozni veletek. Ezután projekteket indítottunk, hogy felkészüljünk arra a pillanatra, amikor a Sony, a Microsoft vagy éppen a Nintendo érdeklődését is felkelti a készülék. Ezért használjuk mi most a játékkiadók közül elsőként ezt a technikát" - jelentette ki Yves Guillemot.

A szakember elmondta, hogy a technika mitől különleges. A YourShape fitneszprogramban és a Michael Jackson játékban a felhasználók a saját testük pontos mását láthatják a képernyőn. A technika pontosan megmondja, hogy éppen mit tesz az ember, így mindenki a saját testét használhatja irányítóeszközként. A kiadó vezetője hozzátette, hogy a konzolalapú játékok korszaka még közel sem áldozott le. A jövőben is különböző irányítások lesznek jelen a piacon, az új technikák azonban új játékosokat hozhatnak magukkal. Ugyanakkor ezek a megoldások koránt sem lesznek alkalmasak minden alkalmazáshoz.

"Minden egyes alkalommal, amikor új vásárlókat nyerünk meg, megváltozik a Top10-es játékok listája. Vagyis ahhoz, hogy termékeikkel a Top10-be kerüljenek, a kiadók kénytelenek alkalmazkodni a felhasználói igényekhez. Emellett természetesen az 1980-as évektől folyamatosan harc dúl a kiadók és a kalózok között. Voltak idők, amikor ők voltak a jobbak és voltak, amikor mi. De ez jó küzdelem, hiszen minden oldal biztosítani akarja, hogy minden programmal lehessen játszani. Mi viszont azt is szeretnénk, hogy az alkotók megkaphassák az őket megillető összegeket. A kalózok álláspontja ezzel szemben az, hogy anélkül szeretnénk játszani, hogy azért fizetnünk kellene. A legfontosabb dolog, amit elérhetünk az, hogy összekötjük egymással az embereket, hogy együtt játszanak és a közösség részévé váljanak. El kell érnünk, hogy jobb legyen számukra ha fizetnek, mint az, hogy ha nem."

"Tanultunk az Assassin's Creed 2 hibájából. Kitapasztaltuk azt az óriási lehetőséget, hogy mit jelenthet, ha a felhasználók egymással online játszanak és együtt megváltoztathatják a programot. Biztosítani akarjuk, hogy szerveravarok soha többé ne fordulhassanak elő. Mi is csalódottak voltunk, hogy ez a megoldás nem működött. De most teljesen új koncepciókon dolgozunk, amelyeknél az is hatással van a játék alakulására, hogy más játékosok mit tesznek. Az egyik fejlesztés alatt álló alkalmazásunkban például korlátozott a környezet összenergiája. Ha mások túl gyorsan elhasználják ezt az energiát, akkor a többieknek aktívakká kell válniuk és befolyásolniuk kell a további történéseket. Ugyan mindenki egyedül lesz, de mégis a teljes közösség részt vesz a játékban" - szögezte le végül Guillemot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kindred Blades #14
    A szart gyémánt karóraként értékesíteni próbáló kiadók termékeinek csakazértis lekalózkodása is jó küzdelem.
    Nem azért nem fogy a Kis Vuk, mert letöltik. Hanem mert szar.

    Ha a másolásvédelem nem csak a kalózok ellen lesz, de a felhasználók mellett is, majd elgondolkodok, hogy megvegyek egy-két új Ubisoft játékot, bár a Two Thrones és az Advanced Warfighter óta nem sokat tettek.
  • curse #13
    Ezt hívják zsarolásnak.

    ezt hivjak sarkitasnak :)
  • vasziszdasz #12
    El kell érnünk, hogy jobb legyen számukra ha fizetnek, mint az, hogy ha nem.

    Ezt hívják zsarolásnak.
  • A1274815 #11
    Ez nagyot ütött! Nagyon jó kép!
  • ozdimorgo #10
    Vegye már észre valaki, hogy szét van zuhanva az sg...
    Napról napra sz@rabb az oldal.
  • Skynet #9
    Annyit nem ér egyetlen SG cíkk sem hogy emiatt bármiféle külön extrát tegyek a gépre az ő szemetük blokkolására.:)
    A mozgásérzékelő aztán tényleg qrvanagy lehetőség,kár hogy a magamfajta játékosokat legfeljebb ránézés szinten vagy ökörködés szinten érdekli,komolyabb összetettebb játékokra FPS-ekre,TPS-ekre, szimulátorozásra,fifázásra,stbstbstb alkalmatlanok.

    Ez a kis videjórészlet az UBISOFT és a pirates kiírással tök jó....Csak inkább az emberke fölé egy hatalmas PC GAMING felirat kéne..:)
  • Narxis #8
  • Kornan #7
  • Vorpal #6
    Ha nem láttam volna személyesen egy profitorientált céget belülről, azt mondanám, szegény nagytőkések. A döntéshozatalnál, alig szerepel az ember, játékos szó, ehelyett user, megtérülés és jól megy, van pénzünk b*meg van.

    A kalóz az új világ elégtétele.
  • SityiSXT #5
    Köszi az ötletet. (Nálam az Opera blokkolja a reklámokat, de úgyse jó.) Akkor itt a cikk, amíg helyrerakják:

    "Nagyon fontos a számunkra, hogy a gyártók használják ezeket a technikákat. Már két évvel a Microsoft bejelentése előtt foglalkozni kezdtünk a 3D-s kamerával, prototípusokat fejlesztettünk ki azért, hogy lássuk, mi mindenre használható. Rögtön arra gondoltunk, hogy ha mindez valóban működik majd, akkor megváltoztatja a világot. A technikát a PrimeSense izraeli cég kínálatában láttuk. Azonnal azt mondtuk nekik, hogy együtt akarunk dolgozni veletek. Ezután projekteket indítottunk, hogy felkészüljünk arra a pillanatra, amikor a Sony, a Microsoft vagy éppen a Nintendo érdeklődését is felkelti a készülék. Ezért használjuk mi most a játékkiadók közül elsőként ezt a technikát" - Yves Guillemot.

    A szakember elmondta, hogy a technika mitől különleges. A YourShape fitneszprogramban és a Michael Jackson játékban a felhasználók a saját testük pontos mását láthatják a képernyőn. A technika pontosan megmondja, hogy éppen mit tesz az ember, így mindenki a saját testét használhatja irányítóeszközként. A kiadó vezetője hozzátette, hogy a konzolalapú játékok korszaka még közel sem áldozott le. A jövőben is különböző irányítások lesznek jelen a piacon, az új technikák azonban új játékosokat hozhatnak magukkal. Ugyanakkor ezek a megoldások koránt sem lesznek alkalmasak minden alkalmazáshoz.

    "Minden egyes alkalommal, amikor új vásárlókat nyerünk meg, megváltozik a Top10-es játékok listája. Vagyis ahhoz, hogy termékeikkel a Top10-be kerüljenek, a kiadók kénytelenek alkalmazkodni a felhasználói igényekhez. Emellett természetesen az 1980-as évektől folyamatosan harc dúl a kiadók és a kalózok között. Voltak idők, amikor ők voltak a jobbak és voltak, amikor mi. De ez jó küzdelem, hiszen minden oldal biztosítani akarja, hogy minden programmal lehessen játszani. Mi viszont azt is szeretnénk, hogy az alkotók megkaphassák az őket megillető összegeket. A kalózok álláspontja ezzel szemben az, hogy anélkül szeretnénk játszani, hogy azért fizetnünk kellene. A legfontosabb dolog, amit elérhetünk az, hogy összekötjük egymással az embereket, hogy együtt játszanak és a közösség részévé váljanak. El kell érnünk, hogy jobb legyen számukra ha fizetnek, mint az, hogy ha nem."

    "Tanultunk az Assassin's Creed 2 hibájából. Kitapasztaltuk azt az óriási lehetőséget, hogy mit jelenthet, ha a felhasználók egymással online játszanak és együtt megváltoztathatják a programot. Biztosítani akarjuk, hogy szerveravarok soha többé ne fordulhassanak elő. Mi is csalódottak voltunk, hogy ez a megoldás nem működött. De most teljesen új koncepciókon dolgozunk, amelyeknél az is hatással van a játék alakulására, hogy más játékosok mit tesznek. Az egyik fejlesztés alatt álló alkalmazásunkban például korlátozott a környezet összenergiája. Ha mások túl gyorsan elhasználják ezt az energiát, akkor a többieknek aktívakká kell válniuk és befolyásolniuk kell a további történéseket. Ugyan mindenki egyedül lesz, de mégis a teljes közösség részt vesz a játékban" - szögezte le végül Guillemot.