Berta Sándor
A kalózok elleni harc jó küzdelem
A Nintendo, a Sony és a Microsoft is bemutatta a mozgásirányításos rendszerét. Yves Guillemot, az Ubisoft vezetője szerint mindez óriási lehetőség a játékipar számára.
"Nagyon fontos a számunkra, hogy a gyártók használják ezeket a technikákat. Már két évvel a Microsoft bejelentése előtt foglalkozni kezdtünk a 3D-s kamerával, prototípusokat fejlesztettünk ki azért, hogy lássuk, mi mindenre használható. Rögtön arra gondoltunk, hogy ha mindez valóban működik majd, akkor megváltoztatja a világot. A technikát a PrimeSense izraeli cég kínálatában láttuk. Azonnal azt mondtuk nekik, hogy együtt akarunk dolgozni veletek. Ezután projekteket indítottunk, hogy felkészüljünk arra a pillanatra, amikor a Sony, a Microsoft vagy éppen a Nintendo érdeklődését is felkelti a készülék. Ezért használjuk mi most a játékkiadók közül elsőként ezt a technikát" - jelentette ki Yves Guillemot.
A szakember elmondta, hogy a technika mitől különleges. A YourShape fitneszprogramban és a Michael Jackson játékban a felhasználók a saját testük pontos mását láthatják a képernyőn. A technika pontosan megmondja, hogy éppen mit tesz az ember, így mindenki a saját testét használhatja irányítóeszközként. A kiadó vezetője hozzátette, hogy a konzolalapú játékok korszaka még közel sem áldozott le. A jövőben is különböző irányítások lesznek jelen a piacon, az új technikák azonban új játékosokat hozhatnak magukkal. Ugyanakkor ezek a megoldások koránt sem lesznek alkalmasak minden alkalmazáshoz.
"Minden egyes alkalommal, amikor új vásárlókat nyerünk meg, megváltozik a Top10-es játékok listája. Vagyis ahhoz, hogy termékeikkel a Top10-be kerüljenek, a kiadók kénytelenek alkalmazkodni a felhasználói igényekhez. Emellett természetesen az 1980-as évektől folyamatosan harc dúl a kiadók és a kalózok között. Voltak idők, amikor ők voltak a jobbak és voltak, amikor mi. De ez jó küzdelem, hiszen minden oldal biztosítani akarja, hogy minden programmal lehessen játszani. Mi viszont azt is szeretnénk, hogy az alkotók megkaphassák az őket megillető összegeket. A kalózok álláspontja ezzel szemben az, hogy anélkül szeretnénk játszani, hogy azért fizetnünk kellene. A legfontosabb dolog, amit elérhetünk az, hogy összekötjük egymással az embereket, hogy együtt játszanak és a közösség részévé váljanak. El kell érnünk, hogy jobb legyen számukra ha fizetnek, mint az, hogy ha nem."
"Tanultunk az Assassin's Creed 2 hibájából. Kitapasztaltuk azt az óriási lehetőséget, hogy mit jelenthet, ha a felhasználók egymással online játszanak és együtt megváltoztathatják a programot. Biztosítani akarjuk, hogy szerveravarok soha többé ne fordulhassanak elő. Mi is csalódottak voltunk, hogy ez a megoldás nem működött. De most teljesen új koncepciókon dolgozunk, amelyeknél az is hatással van a játék alakulására, hogy más játékosok mit tesznek. Az egyik fejlesztés alatt álló alkalmazásunkban például korlátozott a környezet összenergiája. Ha mások túl gyorsan elhasználják ezt az energiát, akkor a többieknek aktívakká kell válniuk és befolyásolniuk kell a további történéseket. Ugyan mindenki egyedül lesz, de mégis a teljes közösség részt vesz a játékban" - szögezte le végül Guillemot.
"Nagyon fontos a számunkra, hogy a gyártók használják ezeket a technikákat. Már két évvel a Microsoft bejelentése előtt foglalkozni kezdtünk a 3D-s kamerával, prototípusokat fejlesztettünk ki azért, hogy lássuk, mi mindenre használható. Rögtön arra gondoltunk, hogy ha mindez valóban működik majd, akkor megváltoztatja a világot. A technikát a PrimeSense izraeli cég kínálatában láttuk. Azonnal azt mondtuk nekik, hogy együtt akarunk dolgozni veletek. Ezután projekteket indítottunk, hogy felkészüljünk arra a pillanatra, amikor a Sony, a Microsoft vagy éppen a Nintendo érdeklődését is felkelti a készülék. Ezért használjuk mi most a játékkiadók közül elsőként ezt a technikát" - jelentette ki Yves Guillemot.
A szakember elmondta, hogy a technika mitől különleges. A YourShape fitneszprogramban és a Michael Jackson játékban a felhasználók a saját testük pontos mását láthatják a képernyőn. A technika pontosan megmondja, hogy éppen mit tesz az ember, így mindenki a saját testét használhatja irányítóeszközként. A kiadó vezetője hozzátette, hogy a konzolalapú játékok korszaka még közel sem áldozott le. A jövőben is különböző irányítások lesznek jelen a piacon, az új technikák azonban új játékosokat hozhatnak magukkal. Ugyanakkor ezek a megoldások koránt sem lesznek alkalmasak minden alkalmazáshoz.
"Minden egyes alkalommal, amikor új vásárlókat nyerünk meg, megváltozik a Top10-es játékok listája. Vagyis ahhoz, hogy termékeikkel a Top10-be kerüljenek, a kiadók kénytelenek alkalmazkodni a felhasználói igényekhez. Emellett természetesen az 1980-as évektől folyamatosan harc dúl a kiadók és a kalózok között. Voltak idők, amikor ők voltak a jobbak és voltak, amikor mi. De ez jó küzdelem, hiszen minden oldal biztosítani akarja, hogy minden programmal lehessen játszani. Mi viszont azt is szeretnénk, hogy az alkotók megkaphassák az őket megillető összegeket. A kalózok álláspontja ezzel szemben az, hogy anélkül szeretnénk játszani, hogy azért fizetnünk kellene. A legfontosabb dolog, amit elérhetünk az, hogy összekötjük egymással az embereket, hogy együtt játszanak és a közösség részévé váljanak. El kell érnünk, hogy jobb legyen számukra ha fizetnek, mint az, hogy ha nem."
"Tanultunk az Assassin's Creed 2 hibájából. Kitapasztaltuk azt az óriási lehetőséget, hogy mit jelenthet, ha a felhasználók egymással online játszanak és együtt megváltoztathatják a programot. Biztosítani akarjuk, hogy szerveravarok soha többé ne fordulhassanak elő. Mi is csalódottak voltunk, hogy ez a megoldás nem működött. De most teljesen új koncepciókon dolgozunk, amelyeknél az is hatással van a játék alakulására, hogy más játékosok mit tesznek. Az egyik fejlesztés alatt álló alkalmazásunkban például korlátozott a környezet összenergiája. Ha mások túl gyorsan elhasználják ezt az energiát, akkor a többieknek aktívakká kell válniuk és befolyásolniuk kell a további történéseket. Ugyan mindenki egyedül lesz, de mégis a teljes közösség részt vesz a játékban" - szögezte le végül Guillemot.