Demkó Zsolt
DOOM 3 augusztus 15-étől a hazai boltokban
Todd Hollenshead, az id Software vezérigazgatója hivatalosan megerősítette, hogy elkészültek a DOOM 3 mesterlemezével. Már csak a sokszorosítás van hátra és augusztus 5-től megvásárolható lesz Észak-Amerikában.
A játékot már négy éve fejlesztik, mozgásban először a 2002-es E3-on láthattuk, mely után az alfa verzió ki is szivárgott. A megjelenési dátumot sokszor eltolták, de most már végre a saját gépünkön is tesztelhetjük majd az alkotást. A játékhoz az emberi karakterek animációját motion capture technológiával készítették el, a szörnyek mozgását viszont teljes mértékben kézzel dolgozták ki. A fejlesztőcsapat egy új játékállás-mentési rendszert készített, ami teljesen másképp fog működni, mint ahogy azt eddig az id Software által készített játékokban megszokhattuk.
A teljes játékidőről pontos információ még nincs, azonban Carmack kifejtette, hogy ő szimpatizál a mostanában kialakuló trenddel, ami szerint rövidebb játékok készülnek, viszont változatosabb, gazdagabb tartalommal. Úgy tűnik akkor igaz lehet a pletyka, hogy 20 órás játékidő lesz. Az árnyékok fontos szerepet kapnak majd a játék során, így kikapcsolni nem lehet őket, ezért akik egy kis teljesítménynövekedést akarnak, inkább a felbontás állításával érhetik el azt.
Az ajánlott gépkövetelmény a következő: 2 GHz-es processzor, 512 MB RAM, GeForce 5900/Radeon 9800, 5 csatornás hangkártya
Támogatott grafikuskártyák: GeForce 3, GeForce 4, GeForce 4 MX, GeForce FX vagy újabb nVidia kártya, illetve Radeon 8500 vagy újabb ATI Radeon kártya
A Doom 3 mögött álló technológiáról nagyon sokat, és nagyon bonyolult módon lehetne írni. A legfontosabb kérdés: mitől néz ki ilyen átkozottul jól a játék? A válasz: bump-mapping, kiváló fény-árnyék rendszer és valósághű fizika. A karakterek úgy néznek ki, mintha soktízezer háromszögből épülnének fel, pedig dehogy, csak öt-hatezer poligonból állnak. A trükk ott van, hogy a szépen feleffektezett, bumpmappolt, eredeti (félmilliós poligonszámú) modellekről átviszik a textúrát a játékban valójában mozgatott lowpoly modellekre - és ezek ettől szépen kivirulnak.
A modellekre mozgás közben egyszerre akár több fény is vetülhet, akkor is teljesen korrekt és reális árnyákot vetnek, és ezek az árnyékok egymásba is olvadhatnak. Jó példa erre az idei E3-as trailer vége: hősünk leugrik egy hídról, saját árnyéka az előtte lévő ajtóra vetül, majd meglátja a mögötte ólálkodó hatalmas szörny árnyékát, amint elhomályosítja az övét. Brrr. :) A részecske-effektek kidolgozására is nagy hangsúlyt fektettek a fiúk, a tűz szinte éget, amikor nézed, a füst pedig életszerűen lebben szét a belelőtt rakéta hatására. Érdemes lesz kipróbálni, az biztos.
A hazai boltokban augusztus 15-étől lehet keresni a DOOM 3-at.
Kapcsolodó letöltések:
Videó #1
Videó #2
A játékot már négy éve fejlesztik, mozgásban először a 2002-es E3-on láthattuk, mely után az alfa verzió ki is szivárgott. A megjelenési dátumot sokszor eltolták, de most már végre a saját gépünkön is tesztelhetjük majd az alkotást. A játékhoz az emberi karakterek animációját motion capture technológiával készítették el, a szörnyek mozgását viszont teljes mértékben kézzel dolgozták ki. A fejlesztőcsapat egy új játékállás-mentési rendszert készített, ami teljesen másképp fog működni, mint ahogy azt eddig az id Software által készített játékokban megszokhattuk.
A teljes játékidőről pontos információ még nincs, azonban Carmack kifejtette, hogy ő szimpatizál a mostanában kialakuló trenddel, ami szerint rövidebb játékok készülnek, viszont változatosabb, gazdagabb tartalommal. Úgy tűnik akkor igaz lehet a pletyka, hogy 20 órás játékidő lesz. Az árnyékok fontos szerepet kapnak majd a játék során, így kikapcsolni nem lehet őket, ezért akik egy kis teljesítménynövekedést akarnak, inkább a felbontás állításával érhetik el azt.
Az ajánlott gépkövetelmény a következő: 2 GHz-es processzor, 512 MB RAM, GeForce 5900/Radeon 9800, 5 csatornás hangkártya
Támogatott grafikuskártyák: GeForce 3, GeForce 4, GeForce 4 MX, GeForce FX vagy újabb nVidia kártya, illetve Radeon 8500 vagy újabb ATI Radeon kártya
A Doom 3 mögött álló technológiáról nagyon sokat, és nagyon bonyolult módon lehetne írni. A legfontosabb kérdés: mitől néz ki ilyen átkozottul jól a játék? A válasz: bump-mapping, kiváló fény-árnyék rendszer és valósághű fizika. A karakterek úgy néznek ki, mintha soktízezer háromszögből épülnének fel, pedig dehogy, csak öt-hatezer poligonból állnak. A trükk ott van, hogy a szépen feleffektezett, bumpmappolt, eredeti (félmilliós poligonszámú) modellekről átviszik a textúrát a játékban valójában mozgatott lowpoly modellekre - és ezek ettől szépen kivirulnak.
A modellekre mozgás közben egyszerre akár több fény is vetülhet, akkor is teljesen korrekt és reális árnyákot vetnek, és ezek az árnyékok egymásba is olvadhatnak. Jó példa erre az idei E3-as trailer vége: hősünk leugrik egy hídról, saját árnyéka az előtte lévő ajtóra vetül, majd meglátja a mögötte ólálkodó hatalmas szörny árnyékát, amint elhomályosítja az övét. Brrr. :) A részecske-effektek kidolgozására is nagy hangsúlyt fektettek a fiúk, a tűz szinte éget, amikor nézed, a füst pedig életszerűen lebben szét a belelőtt rakéta hatására. Érdemes lesz kipróbálni, az biztos.
A hazai boltokban augusztus 15-étől lehet keresni a DOOM 3-at.
Kapcsolodó letöltések: