Demkó Zsolt

DOOM 3 augusztus 15-étől a hazai boltokban

Todd Hollenshead, az id Software vezérigazgatója hivatalosan megerősítette, hogy elkészültek a DOOM 3 mesterlemezével. Már csak a sokszorosítás van hátra és augusztus 5-től megvásárolható lesz Észak-Amerikában.

A játékot már négy éve fejlesztik, mozgásban először a 2002-es E3-on láthattuk, mely után az alfa verzió ki is szivárgott. A megjelenési dátumot sokszor eltolták, de most már végre a saját gépünkön is tesztelhetjük majd az alkotást. A játékhoz az emberi karakterek animációját motion capture technológiával készítették el, a szörnyek mozgását viszont teljes mértékben kézzel dolgozták ki. A fejlesztőcsapat egy új játékállás-mentési rendszert készített, ami teljesen másképp fog működni, mint ahogy azt eddig az id Software által készített játékokban megszokhattuk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A teljes játékidőről pontos információ még nincs, azonban Carmack kifejtette, hogy ő szimpatizál a mostanában kialakuló trenddel, ami szerint rövidebb játékok készülnek, viszont változatosabb, gazdagabb tartalommal. Úgy tűnik akkor igaz lehet a pletyka, hogy 20 órás játékidő lesz. Az árnyékok fontos szerepet kapnak majd a játék során, így kikapcsolni nem lehet őket, ezért akik egy kis teljesítménynövekedést akarnak, inkább a felbontás állításával érhetik el azt.

Az ajánlott gépkövetelmény a következő: 2 GHz-es processzor, 512 MB RAM, GeForce 5900/Radeon 9800, 5 csatornás hangkártya
Támogatott grafikuskártyák: GeForce 3, GeForce 4, GeForce 4 MX, GeForce FX vagy újabb nVidia kártya, illetve Radeon 8500 vagy újabb ATI Radeon kártya

A Doom 3 mögött álló technológiáról nagyon sokat, és nagyon bonyolult módon lehetne írni. A legfontosabb kérdés: mitől néz ki ilyen átkozottul jól a játék? A válasz: bump-mapping, kiváló fény-árnyék rendszer és valósághű fizika. A karakterek úgy néznek ki, mintha soktízezer háromszögből épülnének fel, pedig dehogy, csak öt-hatezer poligonból állnak. A trükk ott van, hogy a szépen feleffektezett, bumpmappolt, eredeti (félmilliós poligonszámú) modellekről átviszik a textúrát a játékban valójában mozgatott lowpoly modellekre - és ezek ettől szépen kivirulnak.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A modellekre mozgás közben egyszerre akár több fény is vetülhet, akkor is teljesen korrekt és reális árnyákot vetnek, és ezek az árnyékok egymásba is olvadhatnak. Jó példa erre az idei E3-as trailer vége: hősünk leugrik egy hídról, saját árnyéka az előtte lévő ajtóra vetül, majd meglátja a mögötte ólálkodó hatalmas szörny árnyékát, amint elhomályosítja az övét. Brrr. :) A részecske-effektek kidolgozására is nagy hangsúlyt fektettek a fiúk, a tűz szinte éget, amikor nézed, a füst pedig életszerűen lebben szét a belelőtt rakéta hatására. Érdemes lesz kipróbálni, az biztos.

A hazai boltokban augusztus 15-étől lehet keresni a DOOM 3-at.

Kapcsolodó letöltések:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Hozzászólások

    A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
    Bejelentkezéshez klikk ide
    (Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
    • Tokman #76
      Hi all nézzétek meg az oldalamat :)
      http://www.idsoftware.uw.hu
      Most csináltam ! nem gagyi! ha tetszik írjátok le persze oda :) Mirc en általába fent szoktam lenni és ha van Quake3 szerveretek akkor én szivesen kíron na enyi bye-ez
    • insp #75
      Te se nagyon játszottál az első résszel...
    • dre #74
      vagy veszel 100000 ventit hozzá
    • Wing Rockling #73
      :DD Inkább nem kínzom a kártyámat! Szegényt majdnem megöltem!
    • Wing Rockling #72
      Jeah... Lehet hogy tudok majd játszani a doom-al ezekhez a képekhez hasonló grafika mellett: Power Strip-ben a kártyám 325 Mhz-s DDR-jét fel vihetem több mint 400 Mhz-re(bár annál már szemetel a képernyő), az 500 Mhz-s Core speed-et fel tuningolhatom 630 Mhz-re! Csak az a baj hogy akkor 30-40 percenként szüneteket kell tartanom, nehogy elfüstöljön a kártyám.
    • N.E.O.!!! #71
      A painkiller fizikáért elmehetne a végleges doom 3-hoz. Az állítások szerint kib*szott jó lesz. Lehet a beta2 verzióban szar volt, de mint mondtam nem játsszottam vele.
      "...a Doom gyönyörű, de egyszerű szörnyeinél."
      Megint csak a képeket tudom neked ajánlani. Ezek neked egyszerűek? Hát a painkillerbe sem voltak valami összetettek. Adott egy ember, a fejét leszedik és tesznek oda egy koponyát, a kezébe egy shoutgun és mehetsz kinyírni. Amúgy a painkiller hangulata elsőosztályú, szal nem akarom szidni.
    • Wing Rockling #70
      Igaz, lehet hogy szebbek, de a mozgás-fizika-fogyatékos külső teszi a Painkilleres szörnyeket összhatásban jobbá a Doom gyönyörű, de egyszerű szörnyeinél.
    • N.E.O.!!! #69
      Olvastam én, de hát a suliban is szövegértés 2-es
      Amúgy én nem láttam a beta2-őt, de szerintem abba is szebbek a szörnyek na...
    • Wing Rockling #68
      Inkább olvasd el mégegyszer amit beírtál, és fel fog tűnni hogy én a beta2-ről beszéltem, nem a véglegesről.
    • N.E.O.!!! #67
      Na akkor egy idézés tőled a doom 3-hopz kapcsolatosan: "Ha már a doom 3-hoz van hasonlítva elmondom hogy a beta 2 verziós doom qrva gyenge, annál a Painkilleres szörnyek SOKKAL szebbek(De a gépigénye Empire State Building teteje...)
      Szerintem azért csúszik mindig a megjelenése mert tudják hogy mindenki nagy sikerre számít amúgy meg a Far Cry-hoz is elmarad ;)"

      Nézd meg a képeket, és akkor írd, hogy a painkilleres szörnyek szebbek