Dojcsák Dániel

Befellegzett a Black Isle-nak

Az Interplay hosszas mérlegelés után úgy döntött, hogy bezárja a Baldurs's Gate sorozattal híressé vált Black Isle fejlesztőrészleget, mely éveken keresztül írta a szerepjátékokat a kiadónak.

Bár semmi sincs megerősítve hivatalos forrásból, sajtóanyag által, de Damien "Puuk" Foletto, a Black Isle művészeti részlegének tagja kiszivárogtatta az Interplay belső fórumain terjengő hírt. "Ma volt az utolsó napom az (ex) Black Isle-nál, ahogyan az egész cspatomnak" - mondta. Emlékezetképp Foletto volt a legjobb sajtóforrás például a Fallout 3 fejlesztésénél is.

A Black Isle bezárása szomorú vég a valaha óriási fejlesztőgárdának. A Black Isle munkája fejlszik a 90-es évek legnagyobb RPG sikereiben, beleértve a Falloutot és a Baldur's Gate-et.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csatti #14
    A lionheartot nem a black isle hanem vmi kis bagazs csinalta, akiknek az volt az elso nagyobb jatekuk.
  • Laacaa #13
    Nem azért mondom hogy a micro$ftot védjem, de szvsz. az Impossible Creatures az egész jó volt, ötletes és hangulatos. Viszont a dungeon Siegen elaludtam.
    Néhanapjan jelennek meg jó játékok is, de szerintem is 99% semmit sem ér.
    A black isle is adott ki szemetet, pl.Lionheart.
    Viszont a BG, Fallout még mindig az abszoludt legjobbak nálam, ezért is olvastam sajnálattal a cikket.
  • Yetike #12
    "Sablonokat persze, hogy senki se vesz meg"

    Tévedés, a sok mosott agyú pénzes amcsi tini mindig megfelelő felvevő piac :).

    Ezekkel az új játékokkal az a gond (tisztelet a kivételnek), hogy felnyomják benne a grafikát (talán 100 fejlesztési napból 98at erre szánnak), ""egyszerűsítik""" a játékot hogy ""felhasználóbarátabb legyen"" lsd westwood játékok, aztán kidobják, veszik kb 1 évig, utána meg jön a következő...

    Gondoljátok el, ilyen nevek hogy UFO1-2, Fallout1-2, StarCraft és még sorolhatnám, mikor látunk őket túlszárnyaló vagy akár megközelítő játékokat? Esetleg olcsó másolatokat, semmi több..

    Ezek a kis pár megás (max 1 cds), minimális grafikai és gépigénnyel rendelkező játékok még máig is a legjobbaknak számítanak a saját műfajukban, és gondolhatjátok hogy nem a grafikájuk miatt sztárolja mindenki őket annyira :).

    Bár jobb is, ha a legjobb fejlesztőgárdák megszűnnek, így legalább nem hoznak szégyent a nevükre abban a betegségben amit egy idő után talán ők is elkapnának :(.
  • mainruler #10
    A Dungeon Siege nem igazán tudja egymaga megváltani az ipart szerintem. A többi MS játékot nem is említeném, még egy parányi egyediség/hangulat sincs bennük.
  • mainruler #8
    Tényleg, el is felejtettem, igaz.
    Bullfrog -> EA, leépülés

    De akkor már ott van pl. a Microprose is, plusz a régi nagy nevek többsége. Mindenki, aki jó játékokat fejleszt(ett), előbb-utóbb a süllyesztőben végzi, úgy tűnik.
  • mainruler #6
    Sokaknak túlságosan megterhelő volt szellemileg játszani a BIS játékokkal, mert ne adj isten az is előfordult, hogy olvasni kellett bennük...
    Egyébként meg az Interplay miatt ment tönkre. Kivonták a papírjaikat a tőzsdéről, általános hanyatlás folyik már egy ideje. Nyilván nem volt több pénzük, hogy tovább finanszírozzák a BIS fejlesztéseket. Azt csodálom, hogy még nem ment teljesen csődbe.
    Al elmúlt néhány év statisztikája:
    3DO -> Csőd
    Interplay -> Csőd -> BIS R.I.P.
    Westwood -> EA, leépülés
    Blizzard -> egyre szarabb

    Remek. :(
  • [HUN]PAStheLoD #5
    itt isteníti mindenki a Black Isle-t akkor mért zárták be?! Biztos nem mindenki istenítette vagy csak nem vette meg a játékokat..
  • b #4
    rengeteg sok jó játékfejlesztő cég van. csak nem a méjnsztrím, pontosabban rítéjl fejlesztők között kell keresni őket!
  • TeszteloPontHu #3
    A Blizzardból is kiváltak az alapítók...
  • Aramir #2
    Már elkezdődött :(