Dojcsák Dániel

Hol a Duke Nukem Forever?

Rossz hírek láttak nap világot, hiszen Jeffrey Lapin, a Take Two Interactive kereskedelmi igazgatója bejelentette, hogy várhatóan csak 2005-ben lesz Duke Nukem Forever.

A kérdés egy konferencián vetődött fel, mikor valaki rákérdezett erre a témára, s Lupin ekkor azt mondta, hogy "Volt egy konkrét beszélgetésem a Duke Nukem Forever fejleszőivel, és ők arra számítanak, hogy a játék teljes egészében csak 2004 végére, vagy 2005 elejére készül el".

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Az új hírek már csak egy újabb fejezet a Duke Nukem Forever szerencsétlen fejlesztésének történetében. Amikor először, 2000-ben belekezdett a Gathering (később GodGames), akkor egy 2001 végi megjelenést ígértek. De 2001 augusztusában pénzügyi nehézségek és az alapítók egyikének, Doug Myersnek a halála miatt a GodGames texasi vezetői leállították a projektet és a céget beolvasztották a Take Two new yorki részlegébe. Ezután jött a hírhedt 2002-es NO-Show, azaz egy előkészített reklámkampány, melynek vége szintén egy halasztás lett. Majd Lupin ez év májusában ismét bejelentette, hogy a Take Two "kihúzta a dugót" a játék 2003-as megjelenésével kapcsolatban. "Reménykedünk benne, hogy a csapat Dallasban be fogja fejezni a projektet" - mondta ezután.

Klikk ide! Klikk ide!

A nagy kérdés viszont az, hogy mikor? Habár a Take Two 12 millió dollárt költött a Duke Nukem Forever megjelentetési jogaira a játék fejlesztését teljes egészében a 3D Realms finanszírozza, mely még mindig a franchise tulajdonosa. Ezen kívül igaz, hogy a fejlesztő sosem jelentett be kiadási dátumot, tartva a 3D Realms fejének, George Broussardnak az elhíresült mondását, miszerint a kiadási dátum: "amikor kész lesz".

Broussardnak egyébként volt még egy másik kiszólása a Take Two elégedetlenségével kapcsolatban. Talán a legismertebb mondat tőle, amit Lapin májusi állításaira reagált a Shacknews.com-os nyilatkozatában: Take Two needs to STFU IMO (Shut the fuck up in my opinion)", azaz Véleményem szerint a Take Two befoghatja a pofáját"

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Fido4life #38
    up :)
  • datango #37
    láétezik még ijen ??? szerintem sose lesz ebbol game ... csak egy nev amit mindenki vart es aztan nem jott ki semmi. Hát ez van.
  • takraj #36
    Remélem nem fogják megint váltani az enginet a source-ra....ennek a gémnek KI KELL JÖNNIE!!!!!
  • SoDI--- #35
    UP! :)
  • SoDI--- #34
    Ez az arc három éve tényleg csúcsnak számított volna...
    Ha megjelenik akkor...

  • SoDI--- #33
    és UNREAL ismétlem UNREAL enginet használt volna

    Óóó, te akkor már a történet kellős közepébe csöppentél. Először úgy volt, hogy megvásárolták a Quake 2 engine-t. De aztán '98 tavasztán kijött az Unreal. Látták, hogy az mennyivel jobb, mint a Quake 2, és erre felbontották a szerződést az id-vel, és licenszelték azt. Azt hiszem a 2000-es ECTS-en meg is mutatták egy videó formájában, hogy mire jutottak. Mindenki el volt ámulva. Aztán kábé egy éve a hivatalos oldalról leszedték ezt a videót, és a hozzá kapcsolódó screenshot-ot mondván, hogy "már nem tükrözik a játék jelenlegi kinézetét"...

    Most pedig várunk azokra a screemshot-okra, és moviekra azóta is, ami tükrözi. Szerintem ilyesmi talán az ECTS-en várható.
  • SoDI--- #32
    Emlékszem, az első PC-m megvétele előtt, '98 tavaszán mennyire örültem neki, hogy olvastam a folytatásról az 576-ban, mert nagyon tetszett anno az első rész haveroknál, akikben volt PC-jük :)
  • Shadow_THH #27
    nekem is meg van az a pc-x cd :) 98-05ig hány év is van? :) tovább készül mint a Republic... Tényleg nem értem hogy mit lehet ezen még fejleszteni? Story, hangok, zene? Akkor eddig mit csnáltak? Mert hogy a graf enginen nem sok dolguk volt az biztosss... Egyébként eszméletlenül szarok a képek... Van egy kis PSX vagy DREAMCAST utánérzése a grafesnak, ez a szinvonal már shareware játékban sem lenne elég. Igaz a Doom3 képekből már ügyesen kicopyzták a vért meg a környezet naggyát.

    PS: tuti jó lesz a története :D én láttam a dk1-2t is ami király 2D-s kockaember lövöldözős volt, a DK3D az jó game volt a papiremberek sem voltak még akkor gázok, de mindnek az volt a története hogy az ufók lejöttek, malac pofiuk van és néhány mesztelen nő is táncol a bárban. Ez megmagyarázza a sok munkaidőt, hiszen motion capturrel malacokat meg striptiz táncosnők fenekét videózni hosszu és embertpróbáló munka.
    Aki hülye és saját zsebböl nyomatja ezt az egészet annak meg ugy kell :)