Dojcsák Dániel
Hol a Duke Nukem Forever?
Rossz hírek láttak nap világot, hiszen Jeffrey Lapin, a Take Two Interactive kereskedelmi igazgatója bejelentette, hogy várhatóan csak 2005-ben lesz Duke Nukem Forever.
A kérdés egy konferencián vetődött fel, mikor valaki rákérdezett erre a témára, s Lupin ekkor azt mondta, hogy "Volt egy konkrét beszélgetésem a Duke Nukem Forever fejleszőivel, és ők arra számítanak, hogy a játék teljes egészében csak 2004 végére, vagy 2005 elejére készül el".
Az új hírek már csak egy újabb fejezet a Duke Nukem Forever szerencsétlen fejlesztésének történetében. Amikor először, 2000-ben belekezdett a Gathering (később GodGames), akkor egy 2001 végi megjelenést ígértek. De 2001 augusztusában pénzügyi nehézségek és az alapítók egyikének, Doug Myersnek a halála miatt a GodGames texasi vezetői leállították a projektet és a céget beolvasztották a Take Two new yorki részlegébe. Ezután jött a hírhedt 2002-es NO-Show, azaz egy előkészített reklámkampány, melynek vége szintén egy halasztás lett. Majd Lupin ez év májusában ismét bejelentette, hogy a Take Two "kihúzta a dugót" a játék 2003-as megjelenésével kapcsolatban. "Reménykedünk benne, hogy a csapat Dallasban be fogja fejezni a projektet" - mondta ezután.
A nagy kérdés viszont az, hogy mikor? Habár a Take Two 12 millió dollárt költött a Duke Nukem Forever megjelentetési jogaira a játék fejlesztését teljes egészében a 3D Realms finanszírozza, mely még mindig a franchise tulajdonosa. Ezen kívül igaz, hogy a fejlesztő sosem jelentett be kiadási dátumot, tartva a 3D Realms fejének, George Broussardnak az elhíresült mondását, miszerint a kiadási dátum: "amikor kész lesz".
Broussardnak egyébként volt még egy másik kiszólása a Take Two elégedetlenségével kapcsolatban. Talán a legismertebb mondat tőle, amit Lapin májusi állításaira reagált a Shacknews.com-os nyilatkozatában: Take Two needs to STFU IMO (Shut the fuck up in my opinion)", azaz Véleményem szerint a Take Two befoghatja a pofáját"
A kérdés egy konferencián vetődött fel, mikor valaki rákérdezett erre a témára, s Lupin ekkor azt mondta, hogy "Volt egy konkrét beszélgetésem a Duke Nukem Forever fejleszőivel, és ők arra számítanak, hogy a játék teljes egészében csak 2004 végére, vagy 2005 elejére készül el".
Az új hírek már csak egy újabb fejezet a Duke Nukem Forever szerencsétlen fejlesztésének történetében. Amikor először, 2000-ben belekezdett a Gathering (később GodGames), akkor egy 2001 végi megjelenést ígértek. De 2001 augusztusában pénzügyi nehézségek és az alapítók egyikének, Doug Myersnek a halála miatt a GodGames texasi vezetői leállították a projektet és a céget beolvasztották a Take Two new yorki részlegébe. Ezután jött a hírhedt 2002-es NO-Show, azaz egy előkészített reklámkampány, melynek vége szintén egy halasztás lett. Majd Lupin ez év májusában ismét bejelentette, hogy a Take Two "kihúzta a dugót" a játék 2003-as megjelenésével kapcsolatban. "Reménykedünk benne, hogy a csapat Dallasban be fogja fejezni a projektet" - mondta ezután.
A nagy kérdés viszont az, hogy mikor? Habár a Take Two 12 millió dollárt költött a Duke Nukem Forever megjelentetési jogaira a játék fejlesztését teljes egészében a 3D Realms finanszírozza, mely még mindig a franchise tulajdonosa. Ezen kívül igaz, hogy a fejlesztő sosem jelentett be kiadási dátumot, tartva a 3D Realms fejének, George Broussardnak az elhíresült mondását, miszerint a kiadási dátum: "amikor kész lesz".
Broussardnak egyébként volt még egy másik kiszólása a Take Two elégedetlenségével kapcsolatban. Talán a legismertebb mondat tőle, amit Lapin májusi állításaira reagált a Shacknews.com-os nyilatkozatában: Take Two needs to STFU IMO (Shut the fuck up in my opinion)", azaz Véleményem szerint a Take Two befoghatja a pofáját"