SG.hu
Az Epic a brit szabályozás lassúságát kárhoztatja
A brit Competition and Markets Authority, azaz a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság elhalasztotta döntését az Apple és a Google fejlesztőknek felszámított díjairól. Tim Sweeney szerint az Egyesült Királyság lemarad a világ többi részétől a nagy technológiai vállalatok elleni küzdelemben.
A bíróságok és a versenyhatóságok világszerte szigorúan fellépnek az Apple és a Google ellen a fejlesztőknek felszámított díjak miatt, de az Epic Games vezetője szerint az Egyesült Királyság mobilalkalmazás-áruházakra vonatkozó szabályozása „jóval lemarad” más országokétól. Tim Sweeney, az észak-karolinai székhelyű Epic alapítója és vezérigazgatója úgy véli, hogy a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság múlt havi döntése, miszerint elhalasztja a kulcsfontosságú döntést arról, hogy az Apple engedélyezze-e a fejlesztőknek, hogy az App Store-on keresztül történő értékesítés nélkül szoftvereket és digitális szolgáltatásokat értékesítsenek iPhone-felhasználóknak, „baklövés” volt.
Ez azt jelenti, hogy a brit iPhone- és iPad-tulajdonosoknak hosszabb ideig kell várniuk, mint más országok játékosainak, mire a Fortnite - az egyik legnépszerűbb játék a világon - visszatér az eszközeikre, mondta Sweeney. "Az Egyesült Királyság körülbelül 18 hónapig erős pozícióban volt, amíg a legutóbbi döntés meg nem született, hogy nem kötelezik a szereplőket” - mondta. "Hogy ezt nem hajtották végre, számomra egyszerűen baklövésnek tűnik.” Megjegyzései akkor hangzottak el, amikor az Epic Games, a Spotify zenei szolgáltatás és a Match társkereső csoport által vezetett, az Apple mobilterjesztési monopóliumának megtörésére irányuló, évek óta tartó kampány világszerte számos jogi eljárással és szabályozói beavatkozással lendületet nyert.
Az Epic a múlt héten újabb részleges jogi győzelmet aratott az Apple ellen Ausztráliában, és a játékfejlesztő reméli, hogy ez lehetővé teszi a Fortnite visszatérését az App Store-ba, miután az iPhone-gyártóval folytatott kereskedelmi feltételekről szóló vita miatt sok éven át nem volt elérhető. A CMA fontolgatja, hogy az Egyesült Királyság új digitális piaci rendszerében „stratégiai piaci státuszt” adjon az Apple és a Google mobilplatformjainak. Az ügynökség júliusban kijelentette, hogy kényszerítheti a két nagy techcéget arra, hogy engedélyezze a fejlesztőknek alternatív fizetési rendszerek használatát, vagy arra, hogy a felhasználókat saját weboldalaikra irányítsák tartalom vásárlás céljából, ami csökkentené az Apple és a Google által az app store-okon keresztül realizált, akár 30 százalékos jutalékot.
Az Apple „aggodalmát” fejezte ki a javaslatok miatt, amelyek szerinte aláásnák a felhasználók adatvédelmét és biztonságát, valamint „akadályoznák innovációs képességünket”. A vállalat azzal érvel, hogy az App Store-díjak hozzájárulnak a fejlesztőknek és felhasználóknak nyújtott széles körű szolgáltatások finanszírozásához, beleértve a biztonsági ellenőrzéseket és a promóciót. A CMA azonban nem javasolta, hogy az Apple engedélyezze az alkalmazások külső letölthetőségét, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy az App Store portálon keresztül történő telepítés nélkül telepítsék a szoftvereket, vagy alternatív, harmadik féltől származó alkalmazásáruházak bevezetését, ahogyan azt az EU a digitális piacokról szóló törvényében előírja.
A CMA akkoriban úgy nyilatkozott, hogy más potenciális visszaélésekkel való foglalkozásnak nagyobb prioritást tulajdonít, és hogy jövőre újra megvizsgálja a többi kérdést, miközben figyelemmel kíséri a nemzetközi fejleményeket és meghallgatja a visszajelzéseket. Az Egyesült Királyság kormánya is sürgette a szabályozó hatóságot, hogy tegyen többet a gazdasági növekedésért, miután az heves vitába keveredett a technológiai iparral a Microsoft 75 milliárd dolláros Activision Blizzard felvásárlásának 2023-as kezelése miatt.
Sweeney szerint a CMA késedelme „sokkoló”, miután az Epic más piacokon folyamatos előrelépést tapasztal. A DMA végrehajtását követően a vállalat bevezette saját alternatív Epic Games Store áruházát az EU-ban az iOS-eszközök számára. Májusban a Fortnite közel öt év után először tért vissza az amerikai App Store-ba, miután egy bíró az Epic javára döntött a két vállalat közötti hosszú jogi csatározás során. Sweeney szerint Európa „úttörő szerepet játszik”, és biztatónak tartja a legutóbbi fejleményeket az Egyesült Államokban, Japánban és Brazíliában. "Úgy gondolom, hogy az Egyesült Királyság jócskán lemarad ezekről a piacokról a verseny hatékony elősegítése tekintetében” - mondta. „Ez nagyrészt attól függ, hogy a brit szabályozó hatóságok pontosan mit tesznek a fizetési alternatívák terén.”
Az Epic 1991-ben alakult, és 2022-ben 31,5 milliárd dollárra becsülték az értékét, amikor befektetést kapott a Lego anyavállalatától és a Sony-tól. A Fortnite visszatérése az iPhone-okra több jelentős piacon az elmúlt évben „hatalmas változást jelentett a vállalkozásunk számára” - mondta Sweeney. „Ez azt jelenti, hogy most egy kritikus pillanatban versenyzőként lépünk fel a globális mobil üzleti piacon.” A globális játékpiac növekedése az elmúlt években megtorpant, de a Robloxhoz hasonló többjátékos platformok továbbra is terjeszkednek, amit Sweeney a játékosok metaverzum iránti érdeklődésének újjáéledésének jeleként értelmez. "Az emberek ma az idejük jelentős részét töltik online, 3D-s virtuális világokban, ahol barátaikkal szórakoznak” - mondta. „Ez valóban egy újfajta szórakozás. Nem olyan, mint régen a Mario Bros-t egyedül ülve játszani.”
A bíróságok és a versenyhatóságok világszerte szigorúan fellépnek az Apple és a Google ellen a fejlesztőknek felszámított díjak miatt, de az Epic Games vezetője szerint az Egyesült Királyság mobilalkalmazás-áruházakra vonatkozó szabályozása „jóval lemarad” más országokétól. Tim Sweeney, az észak-karolinai székhelyű Epic alapítója és vezérigazgatója úgy véli, hogy a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság múlt havi döntése, miszerint elhalasztja a kulcsfontosságú döntést arról, hogy az Apple engedélyezze-e a fejlesztőknek, hogy az App Store-on keresztül történő értékesítés nélkül szoftvereket és digitális szolgáltatásokat értékesítsenek iPhone-felhasználóknak, „baklövés” volt.
Ez azt jelenti, hogy a brit iPhone- és iPad-tulajdonosoknak hosszabb ideig kell várniuk, mint más országok játékosainak, mire a Fortnite - az egyik legnépszerűbb játék a világon - visszatér az eszközeikre, mondta Sweeney. "Az Egyesült Királyság körülbelül 18 hónapig erős pozícióban volt, amíg a legutóbbi döntés meg nem született, hogy nem kötelezik a szereplőket” - mondta. "Hogy ezt nem hajtották végre, számomra egyszerűen baklövésnek tűnik.” Megjegyzései akkor hangzottak el, amikor az Epic Games, a Spotify zenei szolgáltatás és a Match társkereső csoport által vezetett, az Apple mobilterjesztési monopóliumának megtörésére irányuló, évek óta tartó kampány világszerte számos jogi eljárással és szabályozói beavatkozással lendületet nyert.
Az Epic a múlt héten újabb részleges jogi győzelmet aratott az Apple ellen Ausztráliában, és a játékfejlesztő reméli, hogy ez lehetővé teszi a Fortnite visszatérését az App Store-ba, miután az iPhone-gyártóval folytatott kereskedelmi feltételekről szóló vita miatt sok éven át nem volt elérhető. A CMA fontolgatja, hogy az Egyesült Királyság új digitális piaci rendszerében „stratégiai piaci státuszt” adjon az Apple és a Google mobilplatformjainak. Az ügynökség júliusban kijelentette, hogy kényszerítheti a két nagy techcéget arra, hogy engedélyezze a fejlesztőknek alternatív fizetési rendszerek használatát, vagy arra, hogy a felhasználókat saját weboldalaikra irányítsák tartalom vásárlás céljából, ami csökkentené az Apple és a Google által az app store-okon keresztül realizált, akár 30 százalékos jutalékot.
Az Apple „aggodalmát” fejezte ki a javaslatok miatt, amelyek szerinte aláásnák a felhasználók adatvédelmét és biztonságát, valamint „akadályoznák innovációs képességünket”. A vállalat azzal érvel, hogy az App Store-díjak hozzájárulnak a fejlesztőknek és felhasználóknak nyújtott széles körű szolgáltatások finanszírozásához, beleértve a biztonsági ellenőrzéseket és a promóciót. A CMA azonban nem javasolta, hogy az Apple engedélyezze az alkalmazások külső letölthetőségét, amely lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy az App Store portálon keresztül történő telepítés nélkül telepítsék a szoftvereket, vagy alternatív, harmadik féltől származó alkalmazásáruházak bevezetését, ahogyan azt az EU a digitális piacokról szóló törvényében előírja.
A CMA akkoriban úgy nyilatkozott, hogy más potenciális visszaélésekkel való foglalkozásnak nagyobb prioritást tulajdonít, és hogy jövőre újra megvizsgálja a többi kérdést, miközben figyelemmel kíséri a nemzetközi fejleményeket és meghallgatja a visszajelzéseket. Az Egyesült Királyság kormánya is sürgette a szabályozó hatóságot, hogy tegyen többet a gazdasági növekedésért, miután az heves vitába keveredett a technológiai iparral a Microsoft 75 milliárd dolláros Activision Blizzard felvásárlásának 2023-as kezelése miatt.
Sweeney szerint a CMA késedelme „sokkoló”, miután az Epic más piacokon folyamatos előrelépést tapasztal. A DMA végrehajtását követően a vállalat bevezette saját alternatív Epic Games Store áruházát az EU-ban az iOS-eszközök számára. Májusban a Fortnite közel öt év után először tért vissza az amerikai App Store-ba, miután egy bíró az Epic javára döntött a két vállalat közötti hosszú jogi csatározás során. Sweeney szerint Európa „úttörő szerepet játszik”, és biztatónak tartja a legutóbbi fejleményeket az Egyesült Államokban, Japánban és Brazíliában. "Úgy gondolom, hogy az Egyesült Királyság jócskán lemarad ezekről a piacokról a verseny hatékony elősegítése tekintetében” - mondta. „Ez nagyrészt attól függ, hogy a brit szabályozó hatóságok pontosan mit tesznek a fizetési alternatívák terén.”
Az Epic 1991-ben alakult, és 2022-ben 31,5 milliárd dollárra becsülték az értékét, amikor befektetést kapott a Lego anyavállalatától és a Sony-tól. A Fortnite visszatérése az iPhone-okra több jelentős piacon az elmúlt évben „hatalmas változást jelentett a vállalkozásunk számára” - mondta Sweeney. „Ez azt jelenti, hogy most egy kritikus pillanatban versenyzőként lépünk fel a globális mobil üzleti piacon.” A globális játékpiac növekedése az elmúlt években megtorpant, de a Robloxhoz hasonló többjátékos platformok továbbra is terjeszkednek, amit Sweeney a játékosok metaverzum iránti érdeklődésének újjáéledésének jeleként értelmez. "Az emberek ma az idejük jelentős részét töltik online, 3D-s virtuális világokban, ahol barátaikkal szórakoznak” - mondta. „Ez valóban egy újfajta szórakozás. Nem olyan, mint régen a Mario Bros-t egyedül ülve játszani.”