SG.hu

Valószínűleg nem lesz több Xbox, pontosabban inkább minden az lesz

Az Xbox csapat egyik alapító tagja megkérdőjelezte a Microsoft többplatformos játékstratégiáját, és úgy véli, hogy az Xbox hardver üzletág gyakorlatilag "halott”.

A Microsoft sokakat elgondolkodtatott az Xbox hardver jövőjéről ebben a hónapban, miután bejelentette több külső hardvergyártóval kötött partnerségét, például a ROG Xbox Ally, a Meta Quest 3S Xbox Edition és az AMD-vel kötött többéves megállapodást. Különösen a ROG Xbox Ally utal az Xbox lehetséges irányára, mivel az Windows rendszert futtat, és gyakorlatilag egy hordozható PC, amelyen akár külső áruházakból, például a Steam-ből vásárolt játékok is futtathatók.

Laura Fryer az Xbox Advanced Technology Group igazgatója volt, és hosszú Microsoft-karrierje során producerként számos játékot adott ki, köztük a Gears of War játékokat. Miután a 2000-es évek végén elhagyta a Microsoftot, a WB Games Seattle, majd később az Epic Games Seattle ügyvezető igazgatója volt. Szerinte az Xbox üzletágnak nincs jövője, és az "Xbox Anywhere" szlogennel fémjelzett új, platformok közötti stratégia a Microsoft számára a játékhardver-üzletágból való „lassú kivonulás” kezdetét jelentheti. Fryer az „Xbox Anywhere” üzenetet "csupán marketingnek” és „tartalom nélküli stílusnak” nevezi, és úgy véli, hogy a ROG Xbox Ally - amely lényegében az Asus egyik átnevezett hordozható PC-je - kevés vonzerőt jelent a fogyasztók számára.

"Természetesen mint az Xbox csapat egyik alapító tagja, nem vagyok elégedett a jelenlegi helyzettel. Nem szeretem látni, ahogy az általam létrehozott értékek lassan eltűnnek. Szomorú vagyok, mert az én szemszögemből úgy tűnik, hogy nincs szándék új Xbox hardver létrehozására. Tehát ez a ROG Ally partnerség a hardverüzletágból való lassú kivonulásról szól. Személy szerint úgy gondolom, hogy az Xbox hardver halott. Úgy tűnik, a terv az, hogy mindenkit a Game Pass felé tereljenek. És legyünk őszinték, ez nagyon értékes. Szerintem ez lehet az oka annak, hogy 80 dollárt kérnek az Outer Worlds 2-ért... És a helyzet az, hogy talán működni fog." - véli Fryer.


"Az Xbox portfólió nagyon gazdag. Az Oblivion remake-je nyilvánvalóan hatalmas siker volt, és továbbra is kiszervezhetik ezt a munkát külső cégeknek, és sok pénzt keressenek a régebbi játékaik kiadásával. Régebbi játékok abból a korszakból, amikor még a cég tudta, hogyan kell jó terméket készíteni. De mi a hosszú távú terv? Hol vannak az új sikerek? Mi fogja az embereket érdekelni az Xboxban 25 év múlva? Izgatottan vártam a Clockwork Revolution bemutatóját, de elég lesz egy ilyesmi? Van még más is? Jövőre lesz az Xbox 25. évfordulója, és biztos vagyok benne, hogy lesznek nagy bejelentéseik és terveik ennek a mérföldkőnek a megünneplésére. Talán jövőre eloszlik a köd."

A Microsoft egyre inkább többplatformos megközelítést alkalmaz játékaihoz, és sok cím most már a PlayStation 5-re is megjelenik, az Xbox-verziókhoz időben közel vagy azok mellett. A cég ugyanakkor elkötelezte magát amellett, hogy kiad egy új generációs Xbox konzolt, amely az Xbox Series X és S utódja lesz. Lehetséges, hogy az Xbox jövőbeli eszközei hasonló megközelítést fognak alkalmazni, mint a ROG Xbox Ally, azonban Sarah Bond elnök ebben a hónapban kijelentette, hogy a Microsoft játékrészlege „szoros együttműködésben” áll a Windows csapattal, hogy biztosítsa, hogy a Windows „a játékok első számú platformja” legyen. "Az Xboxnál az a célunk, hogy a felhasználók a kívánt játékokat a kívánt emberekkel, a kívánt helyen játszhassák” – mondta. "Ezért fektetünk be a következő generációs hardvertermékekbe, beleértve a konzolokat, a kézi eszközöket, a PC-ket, a felhőalapú szolgáltatásokat és a kiegészítőket.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEOreg3 #1
    And when everything's an Xbox... nothing will be.