Gyurkity Péter
Megoldotta a játékfüggőséget Kína
Egy friss jelentés alapján sikerült visszaszorítani a játékidőt és a költéseket.
A Kínában életbe léptetett kormányzati intézkedések több alkalommal szerepeltek már híreinkben, legutóbb például arról írtunk, hogy további korlátozásokat vezettek be a játékosok, pontosabban a függőség megfékezése érdekében. Egy friss jelentés teljes sikerről számolt be, bár az kérdéses, hogy ez pontosan miként fest a valóságban.
A napokban a China Daily számolt be a nemrég elkészült jelentés főbb következtetéseiről, kiemelve, hogy mind a számítógépes játékokra fordított időt, mind pedig a költéseket, azok méreteit és arányait is sikerült visszaszorítani. Megtudjuk ebből, hogy míg tavaly gyakorlatilag a fiatalok kétharmada fordított hetente 3 óránál kevesebbet erre a tevékenységre, idén ez az arány már meghaladta a 75 százalékot, ezzel pedig a függőség kérdése tulajdonképpen megoldottnak tekinthető. Legalább ilyen fontos részlet, hogy a gyerekek 30 százaléka mérsékelte a játékokra fordított anyagi kiadásait, a szülők bankszámláinak engedély nélküli megcsapolása pedig a tavalyi 28 százalék feletti szintről egészen 15 százalékra jött le.
A fentiek kapcsán mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a kormányzat által korábban bevezetett korlátozások a gyerekek 90 százalékát érintik, számukra univerzális módon írják elő a játékra fordítható idő mértékét. Ezt ugyan korábban különféle trükkökkel meg tudták kerülni, viszont az arcfelismerő megoldások bevezetésével a hatásfok alaposan visszaesett, bár azt nem mindig sikerül megelőzni, hogy a játékfüggőséggel küzdő fiatalok a kiszabott játékidő lejárta után ne töltsenek további órákat hasonló tevékenységekkel. Ez utóbbiak között jelenik meg a rövid videók megtekintése, amivel szintén hosszú órákat tudnak elvesztegetni, vagyis a probléma (nyilván) nem teljesen megoldott.
A közdelem folytatódik, végleges megoldást valószínűleg soha nem találunk majd, ezen leginkább a meglévő eszközök megsemmisítése, esetleg az internetelérés korlátozása segítene csak.
A Kínában életbe léptetett kormányzati intézkedések több alkalommal szerepeltek már híreinkben, legutóbb például arról írtunk, hogy további korlátozásokat vezettek be a játékosok, pontosabban a függőség megfékezése érdekében. Egy friss jelentés teljes sikerről számolt be, bár az kérdéses, hogy ez pontosan miként fest a valóságban.
A napokban a China Daily számolt be a nemrég elkészült jelentés főbb következtetéseiről, kiemelve, hogy mind a számítógépes játékokra fordított időt, mind pedig a költéseket, azok méreteit és arányait is sikerült visszaszorítani. Megtudjuk ebből, hogy míg tavaly gyakorlatilag a fiatalok kétharmada fordított hetente 3 óránál kevesebbet erre a tevékenységre, idén ez az arány már meghaladta a 75 százalékot, ezzel pedig a függőség kérdése tulajdonképpen megoldottnak tekinthető. Legalább ilyen fontos részlet, hogy a gyerekek 30 százaléka mérsékelte a játékokra fordított anyagi kiadásait, a szülők bankszámláinak engedély nélküli megcsapolása pedig a tavalyi 28 százalék feletti szintről egészen 15 százalékra jött le.
A fentiek kapcsán mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy a kormányzat által korábban bevezetett korlátozások a gyerekek 90 százalékát érintik, számukra univerzális módon írják elő a játékra fordítható idő mértékét. Ezt ugyan korábban különféle trükkökkel meg tudták kerülni, viszont az arcfelismerő megoldások bevezetésével a hatásfok alaposan visszaesett, bár azt nem mindig sikerül megelőzni, hogy a játékfüggőséggel küzdő fiatalok a kiszabott játékidő lejárta után ne töltsenek további órákat hasonló tevékenységekkel. Ez utóbbiak között jelenik meg a rövid videók megtekintése, amivel szintén hosszú órákat tudnak elvesztegetni, vagyis a probléma (nyilván) nem teljesen megoldott.
A közdelem folytatódik, végleges megoldást valószínűleg soha nem találunk majd, ezen leginkább a meglévő eszközök megsemmisítése, esetleg az internetelérés korlátozása segítene csak.