Korlátozza a fiatalok játékidejét Kína

Az újabb csökkentéssel az online játékfüggőség ellen küzdenek.

Kína (és több másik ázsiai ország) esetében a fiatalok körében terjedő játékfüggőség nemcsak komoly problémát jelent, de egyben a szabályozó hatóság programjának részét is képezi, már ami a konkrét ellenlépéseket illeti. A finoman szólva kevésbé demokratikus berendezkedés lehetővé teszi a kemény intézkedéseket, most pedig újabb korlátozást jelentettek be.

A Xinhua állami hírügynökség részletes beszámolója alapján az illetékesek egy további rendelkezést fogadtak el, illetve vezetnek most be, amelynek értelmében a 18 éven aluli fiatalok számára mindössze a hétvégén, akkor is maximum 3 óra terjedelemben engedélyezik az online játékok használatát, az interneten ilyen céllal töltött időt ráadásul nem ők, a célkeresztben lévő tinik, hanem a kormányzat alakítja és jelöli ki. Azt már a napokban láthattuk, hogy a játékplatformokat európai szinten szabályoznák, kontinensünkön azonban elsősorban az online bűnözés terjedése miatt szeretnének ilyen lépést megtenni, a kínai illetékesek viszont most azt a döntést hozták meg, hogy péntek, szombat és vasárnap este 1-1 órát tölthetnek a fiatalok internetes játékokkal, minden este 8 és 9 óra között.

Ez első látásra csaknem lehetetlen feladatnak tűnik, hiszen semmilyen központi hivatal nem képes szabályozni a családok fiatalabb tagjainak életét, legalábbis nem ennyire részletesen. Emiatt nem is a szülőkre bízzák a felügyeletet és a szabályok betartatását, hanem az olyan online cégekre, mint a Tencent és a NetEase, amelyek feladatul kapták az ehhez szükséges platformok kialakítását. Ez utóbbiak csak és kizárólag valós nevünk megadásával és a kötelező regisztráció véglegesítésével vehetők igénybe, vagyis aki elmulasztja ezt, az nem fér majd hozzá a játékokhoz (legalábbis nem hivatalos úton). Azok, akik a megadott időszakban nem érnek rá játszani, azok egyszerűen lemaradnak a napi lehetőségről, így várniuk kell a következő, erre kijelölt napig.

Ahogy említettük, a cél az online játékfüggőség visszaszorítása, amely Ázsiában jóval nagyobb gondot jelent, különösen a fiatalok körében. Tekintettel arra, hogy ezt 2019-ben már a WHO is betegségként ismerte el, valóban komoly problémáról van szó – Kínában eddig a fenti hétvégi időszak mellett minden hétköznap 90 percet engedélyeztek, ez utóbbit vonják most el az érintett korosztály tagjaitól.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gabbbbbbbbbbbb #8
    Kínában eddig is volt olyan, hogy a tanár internetkávézóban szedte össze a középiskolás gyereket, szülők nagy része sem szereti az ilyet. Szóval a 18 éven aluliak elég kis %-át érinti ez. Játékosaik száma sem fog jelentősen változni.
    Maximum annyit érnek el vele, hogy az az egy két gyerek, akit pont érint ez a dolog rendszerutálóvá válik.

    (Ugye kínai kultúrában nagyon fontos az "arc" és az összes ottani MMO és Gacha fa**ság erre megy rá, így kereset nélkül egy gyerek nem is nagyon tudna érvényesülni)

    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2021.09.02. 11:33:26
  • SanMaster #7
    Pont így! :D Leírtad amire gondoltam! Most ágyaznak meg a következő lázadásnak!
  • Kryon #6
    Meg rengeteg játékfüggő felnőttet, akik betöltve a 18-at bepótolják, ami a gyerekkorukból kimaradt...
  • kvp #5
    Jo, hat ez igazabol arrol szol, hogy gyakorlatilag betiltsak az online jatekokat. Marad az offline jatek es a helyi halozatos (LAN) alapu jatek. A legtobb fiatalt ez arra fog osztonozni, hogy ertelmesebb dolgokkal toltsek ki az idejuket, pl. tiktok videok vagy ivas/drogozas. Esetleg ha mar valamivel idosebbek, de meg 18 alattiak, akkor a fennalo allamrend megdontesenek elosegitese. Csak motivalni kell oket valamivel, az online jatekok megvonasa eleg jo lehet erre a celra.
  • Macropus Rufus #4
    azért ez nem semmi... hétvégén 1 óra/nap és az is meghatározott időpontban. Szóval sztem ez már a legalja (bár az élet bizonyította már, mindig van lejjebb), amikor állami szinten ilyen mértékben avatkoznak be egy család egy ember életébe. És am. ez megint egy olyan hatalmas nagy kínai bullshit mint ami az elmúlt 50 évben volt már:
    - népi kohók
    - madarak mint a nép ellensége
    - egyke politika
    és még biztosan volt pár hülyeségük amikkel olyan szinten beégtek, hogy na. Ráadásul a népi kohók és a madarak mint ellenség esetében több millióan haltak éhen.
    Ez is egy hasonlóan okos húzás. Ez fog ám igazán egyeletlen hálózati terhelés okozni.
  • t_robert #3
    Mondjuk a WOT-ban lehetne korlátozni a lengyeleket.... :)
  • t_robert #2
    Már szinte látom is, ahogy a kínai gyerekek a nagypapa adataival regisztrálnak a játékokba... :)
  • lammaer #1
    Fú, Arkban hogy örülne a nép ha eltűnnének a kínaiak.. meg gondolom a többi kompetitív játékban is ahol a kinai horda nyomulni tud...