SG.hu

A PS5 játékok felhőből történő streamelését teszteli a Sony

A Sony elkezdte tesztelni a PS5-ös játékok felhőből történő streamelésének lehetőségét. A japán gyártó azt tervezi, hogy a lehetőség a PlayStation Plus Premium előfizetés egyik funkciójaként jelenik majd meg, ahol a tagok anélkül jászhatnak majd másik eszközön, hogy az adott címet le kellene tölteniük a konzolra.

"Jelenleg a támogatott PS5-játékok felhőstreamingjét teszteljük - ez magában foglalja a PlayStation Plus játékkatalógus és a Game Trials PS5-játékokat, valamint egyes digitális PS5-játékokat" - mondta Nick Maguire, a Sony Interactive Entertainment globális szolgáltatásokért és értékesítésért felelős alelnöke. "Amikor ez a funkció elindul, a támogatott PS5-címek felhőalapú játékstreamingje közvetlenül a PS5-konzolon lesz elérhető." A PS5-játékok felhőfunkciója azt jelentené, hogy többé nem kell letölteni egy adott játékot a konzolra, hogy más eszközökre streamelni tudjuk azt. A Sony jelenleg a PS5-játékok streamelését PC-kre, Macekre, valamint iOS és Android eszközökre támogatja, de mindehhez a PS5-re le kell töltenünk az adott címet, hogy onnan streamelni tudjuk a többi eszközre.

Hónapok óta pletykálják, hogy a Sony a PS5-ös játékok felhős streamelésén dolgozik. A cég által feladott legutóbbi álláshirdetések egy új felhőalapú játékra utaltak, majd Jim Ryan, a PlayStation vezetője a múlt hónapban "meglehetősen agresszív terveket" ígért a felhőalapú játékokkal kapcsolatban. Szintén érdemes megemlíteni a cég Project Q kódnéven futó PlayStation kézikonzolját, amely képes lesz a PS5-ös játékok Wi-Fi streamelésére közvetlenül a konzolról. Bár a Sony még nem részletezte, hogy a kézikonzol támogatja-e majd a PS5 felhőalapú játékstreaminget, ez a PlayStation Plus Premium felhőszolgáltatást támogató lépés egyértelműen ebbe az irányba mutat, még ha egyelőre nincs is megjelenési dátum.

A Sony vezérigazgatója, Kenichiro Yoshida a hónap elején utalt arra, hogy a vállalat még mindig a felhőalapú játékfejlesztés korai szakaszában van, így talán a Project Q még e kulcsfontosságú támogatás nélkül fog megjelenni. (A karácsonyi piacra időzítve, talán valamikor novemberben). "Fontosnak tartjuk, hogy a Premium tagok minél több játékot élvezhessenek a felhőstreaming segítségével" - mondta Maguire. "Jelenleg még a korai szakaszban vagyunk, és alig várjuk, hogy további részleteket osszunk meg, amikor készen állunk, beleértve a bevezetés idejét is."

A Sony több mint négy évvel azután lép egy nagyot ebbe az irányba, hogy meglepő módon partnerséget kötött a Microsofttal, amelynek keretében a vállalatok együttműködnek a jövőbeni felhőalapú megoldások kifejlesztésében a játék- és tartalomstreaming-szolgáltatások számára. Erről a megállapodásról 2019 óta nem sokat hallottunk. 2021-ben a PlayStation vezetője, Jim Ryan azt mondta, hogy a Sony még mindig az "ötletelés" szakaszában van, annak ellenére, hogy eredetileg azt ígérték, hogy a játékipari riválisok megvizsgálják a Microsoft Azure adatközpont-alapú megoldások használatát a Sony játék- és tartalom-streaming szolgáltatásaihoz. Tekintettel arra, hogy a Sony a közelmúltban az AWS-t említette álláshirdetéseiben, a Microsofttal kötött stratégiai partnerségnek könnyen lehet, hogy vége.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!