SG.hu

A Sony a PS5 teljesítményének visszafogásával küzd a klímaváltozás ellen

A Sony a PlayStation 5 energiatakarékos üzemmódját teszteli. A cég PlayStation blogja szerint az opció lehetővé teszi a játékok alacsonyabb energiafogyasztással történő futtatását. Bár a nemsokára megjelenő funkciót egy új rendszerfrissítés bétafázisának részeként leplezték le. Az új üzemmód a Sony 2010-es Road to Zero környezetvédelmi kezdeményezésének része.

A Power Saver bekapcsolásával „a támogatott PS5 játékok csökkentik a teljesítményt, és lehetővé teszik a PS5-nek, hogy csökkentse az energiafogyasztását” - magyarázza Shuzo Kikuchi, a Sony Interactive Entertainment termékmenedzsmentért felelős alelnöke. „Ha nincs engedélyezve, vagy ha a játékok nem támogatják a funkciót, a teljesítmény nem csökken, és az energiafogyasztás sem fog csökkenni”. De hogy mit is jelent valójában a csökkentett teljesítmény? A Sony közlése szerint ilyenkor a VR mód nem lesz elérhető, és "egyes játékfunkciók korlátozottak lehetnek”. Ez tehát egy nagyon egyértelmű hiány és egy homályos, játék-specifikus változás.

Az új PS5 rendszerfrissítés béta verziójában a játékosok egyszerre több eszközhöz is csatlakoztathatják DualSense kontrollereiket. A frissítés előtt a játékosoknak minden egyes különböző eszközhöz újra kellett csatlakozniuk és párosítaniuk. Mostantól a játékosok akár négy eszközt is párosíthatnak egyszerre, és képesek váltani az eszközök, például a PC, a Mac és a mobiltelefonok között, így „szabadabban játszhatnak több eszközön keresztül”. Az új PS5 rendszerfrissítés bétatesztje „csak meghívott résztvevőkre korlátozódik a kiválasztott országokban”. A Sony azonban „az elkövetkező hónapokban globálisan kívánja kiadni a frissítést”.

Ez a csökkentett energiafogyasztású üzemmód egyébként a Sony pletykált kézi PS5-jénél lehet majd nagyon hasznos, aminél ez a funkció csodákat művelhet, elsősorban akkor, ha az új rendszert útközbeni játékra szánják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #8
    persze csodák nem léteznek. ha játék közben veszik vissza a fogyasztását egy konzolnak az kihat a elérhető teljesítményre. jó példa a switch 2. ha kézi konzolként üzemel kisebb elektromos teljesítménnyel aksiról, akkor az elméleti teljesitmény a Switch 1 hálózatos modját tekintik 100%-knak. ahhoz képest a kézi konzol mód 300%. ha beteszik a dokkolóba és konnektorról müködik normál konzolként, akkor 700%-ot ér el a régi konzol konnektorra kapcsolt állapotához képest. Vagyis lekorlátozzák az eszköz árram felvételét az XBOX és PS 5 és 5 PRO esetében is okoz teljesítmény csokkenést. Csodák nem léteznek kevesebb áram kisebb teljesítmény. Persze nyilván alkalmazás függő is a dolog. Épp tegnap nézegettem, hogy játszottam a PC-men otthon egy régi játék REMASTEREd verzióját. a játék a Warrobot. Azért 5-10% CPU terhelés fölé nem is iagazán ment a CPU. És a GPU is csak részlegesen volt kihajtva. 30 vagy 60 FPS-re lehet bekapcsolni a játékot max FHD high grafikán is. Vagyis annyira nem terheli le a PC-met egy régi játék felújitott verzoója sem, hogy közben többnyire ott szunyókál a gépem. Nyilván konzol esetén és változik minek mennyi mag és szál szám és GPU kell a játékhoz. Vagyis konzol esetében is van ahol simán nem kell mindne ami a gépben van, mert felesleges.
  • t_robert #7
    vagy konkrétan egy háztartásra vetitve. van egy mai konzolom, ami folyamatosan készenlétben van napi 24 órát évi 365 napon át az akkor éves szintem 18-20 ezer forintba kerül az áram..... csak a konzolnak. ezért azt kapom, hogy nem kell várnom optimális esetbe rögtön játszható a játék nem kell várnom a frissitésre. Mindenki döntse el ez meg ár-e neki évi 18-20 ezer forintot..... vagy kikapcsolja a konzolt, ha nem használja és a elsörözi a 18-20 ezret..... vagy kenyeret vesz a családnak rajta.... ok ez kicsit demagóg volt de azért el lehet gondolkodni..... :)
  • t_robert #6
    Mondjuk nagyságrendileg lehet olyan 100-120 millió PS 5 , PS 5 PRO és XBOX konzol. Jellemzően úgy 50-55 watt-ot fogyasztanak készenléti módban. Ha fut rajtuk a játék akkor meg vagy 3-4-szer annyit.... de legyen készenlétben a 120 millió konzol. az akkor 120 milliószor 50 watt. világ szinten lenne 6000 MW/h ami 3 darab teljes maximális Paks teljesítmény. Amúgy nagyjából éves szinten annyi villamos energia, amit mondjuk Magyarország fogyaszt.
  • t_robert #5
    Na ez az a 8 bites gépeim a 80-as években 64 KB RAM memóriával és 20 KB ROM sokkal kevesebbet fogyasztottak. :) Nem C64-em volt, hanem Atari 800 XL-em. :)
  • t_robert #4
    Az biztos, hogy az XBOX series X készenléti módja is zabál vagy 50-55 watt áramot. Cserében magától frissül a játék és mire játszana az ember ott van a naprakész verzió. Az más kérdés, hogy ez mennyire éri meg napi 1,2-1,4 KW/h áram elhasználását, hogy 15 perccel elöbb játszhassak valamivel. Inkább nem tartom bekapcsolva készenlétben a konzolt.
    Mondjuk a PC-t se tartom bekapcsolva csak azért hátha frissit. Ha használni akarom bekapcsolom elindit játék aztán majd frissit az alkalmazás üvegszálról. Addig meg nézegetek mást vagy elmegyek kajálok stb. Böven várhatok egy fél órát mire lerángat akár több 10 GB-ot. akkor lomha a dolog, ha friss a frissíités és egyszerre akarja mindenki letölteni....
  • CodeRed #3
    Körülnéz az ember a világban, és kezd olyan érzése lenni, hogy egy Monty Python epizódban élünk.
  • Macropus Rufus #2
    én itt nem állnék meg. Mivel a gép sokkal kevesebb eszik, ha csak eleve 8bitesként dolgozna. Ennek megfelelően a max. felbontás 640x480 lenne. (szarunk a 16:9, szigorúan 4:3) 16 v. 256 színnel. Harcore ECO embereknek CGA. Természetesen a hang is max. egy Yamaha OPL3-as chip szintjén menne. :) a hullámtábla alapú hangkeltés (a 'la GUS) az többet fogyaszt
    Egy powerbankkal elmenne napokig cucc :D


  • NEXUS6 #1
    Hááát, biztos ez is nagy siker lesz a gémerek körében.
    A Kankúrd fiaskója az CO2-ben mennyit jelentett amúgy?
    Inkább azt számolgassák szerintem.