SG.hu
A britek megálljt parancsoltak az Activision Blizzard felvásárlásának
A szabályozó hatóság blokkolja a 68 milliárd dolláros tranzakciót. A tervezett felvásárlással a Microsoft olyan sikerjátékokat vásárolna meg, mint a Call of Duty és a Candy Crush, előbbiből az elmúlt 20 évben több mint 400 millió példányt adtak el.
A Competition and Markets Authority, azaz a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság bejelentése szerint az ügylet csökkentené innovációt és kevesebb választási lehetőséget kínálna a játékosoknak a gyorsan növekvő felhős játéküzletágban, ezért nem járul hozzá a tranzakcióhoz. A Microsoft és az Activision sérelmezi a döntést, és közölték, hogy fellebbezni fognak. "A CMA jelentése ellentmond az Egyesült Királyság azon törekvésének, hogy vonzó országgá váljon a technológiai vállalkozások építése szempontjából" - mondta az Activision szóvivője. 'Az Egyesült Királyság egyértelműen zárva van az üzleti élet előtt. A Microsofttal együtt azon fogunk dolgozni, hogy a fellebbezés során ezt megfordítsuk" - tették hozzá.
Brad Smith, a Microsoft elnöke elmondta, hogy a vállalat továbbra is elkötelezett a felvásárlás mellett. "A CMA döntése elutasítja a versenyjogi aggályok kezelésére irányuló gyakorlatilas utat, és elriasztja a technológiai innovációt és a beruházásokat az Egyesült Királyságban" - mondta. Hozzátette, a Microsoft már aláírt szerződéseket, hogy az Activision Blizzard játékai további 150 millió eszközön elérhetők legyenek. "Különösen csalódottak vagyunk amiatt, hogy hosszas mérlegelés után ez a döntés úgy tűnik, hogy a piac és a vonatkozó felhőtechnológia tényleges működésének hibás megértését tükrözi"."
Ahhoz, hogy az üzlet létrejöjjön, az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és az Európai Unió szabályozó hatóságainak jóvá kell hagyniuk. A három szabályozó hatóság közül a CMA az első, amelynek döntenie kell, ami azt jelenti, hogy döntése az egész felvásárlást meghiúsíthatja - ezért a mai döntés különösen fontos része a folyamatnak.
Brad Smith, a Microsoft elnöke
A brit hatóság nem aggódik amiatt, hogy az ügylet torzítaná a versenyt a konzoljátékok piacán, azonban Martin Coleman, a javaslatot vizsgáló független testület elnöke szerint "a verseny védelme létfontosságú a felhőalapú játékok feltörekvő és izgalmas piacán. A Microsoft már most is erős pozíciót és előnyt élvez más versenytársakkal szemben a felhőalapú játékok terén, és ez az üzlet megerősítené ezt az előnyt, ami lehetővé tenné számára, hogy aláássa az új és innovatív versenytársakat." Elmondta, hogy a Microsoft terveket nyújtott be a CMA aggályainak kezelésére, de ezek nem voltak hatékonyak, és "a versenyt hatástalan szabályozással helyettesítették volna. A felhőalapú játékoknak szabad, versenyképes piacra van szükségük az innováció és a választék ösztönzéséhez. Ezt úgy lehet a legjobban elérni, ha hagyjuk, hogy a felhőalapú játékok jelenlegi versenyhelyzete továbbra is tegye a dolgát" - tette hozzá.
A nagy pénzügyi befektetés mellett azért is fontos ez az üzlet a Microsoft számára, mert meg akarja erősíteni pozícióját a jövő játékpiacán. A játékkonzolok bevett pénzügyi modellje az, hogy veszel egy konzolt, majd játékokat vásárolsz, hogy játszhass rajta. Most azonban az történik, hogy a felhőalapú számítástechnika és más technológiák lehetőséget teremtenek a játékok birtoklás nélküli streamelésére. A Microsoft már most is sokat fektetett be ebbe a területbe, például az előfizetéses Game Pass szolgáltatással egy csomó játékhoz hozzáférhetünk. A Microsoft reményei szerint a jövőben az összes játék elérhető lesz majd a telefonokon, a konzolokon és a tévéken.
Tehát a Microsoft a videojátékok jövőjét, nem pedig a jelenlegi konzolpiacot veszi célba. Nem is teheti, mert ugyan remek hardverrel rendelkezik, a játékok terén nehezen tud versenyezni az olyan riválisokkal, mint a Sony és a Nintendo. A Microsoft megállapodást kötött a felhőalapú játékok néhány jelenlegi kulcsszereplőjével, például az nVidiával, de további engedményekre lesz szükség ahhoz, hogy reménye legyen a döntés visszavonására. Ha itt nincs megállapodás, az egész folyamat megáll. Az Egyesült Királyság játékiparát sokkolta ez a döntés, mivel az általános várakozás az volt, hogy a tervezetet jóváhagyják. A Sony főnökei azonban elégedettek lehetnek: ők következetesen ellenezték az üzletet, azzal érvelve, hogy az korlátozta volna a hozzáférést a világ legnépszerűbb címeihez, ami rosszat jelentett volna a játékosoknak.
A Competition and Markets Authority, azaz a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság bejelentése szerint az ügylet csökkentené innovációt és kevesebb választási lehetőséget kínálna a játékosoknak a gyorsan növekvő felhős játéküzletágban, ezért nem járul hozzá a tranzakcióhoz. A Microsoft és az Activision sérelmezi a döntést, és közölték, hogy fellebbezni fognak. "A CMA jelentése ellentmond az Egyesült Királyság azon törekvésének, hogy vonzó országgá váljon a technológiai vállalkozások építése szempontjából" - mondta az Activision szóvivője. 'Az Egyesült Királyság egyértelműen zárva van az üzleti élet előtt. A Microsofttal együtt azon fogunk dolgozni, hogy a fellebbezés során ezt megfordítsuk" - tették hozzá.
Brad Smith, a Microsoft elnöke elmondta, hogy a vállalat továbbra is elkötelezett a felvásárlás mellett. "A CMA döntése elutasítja a versenyjogi aggályok kezelésére irányuló gyakorlatilas utat, és elriasztja a technológiai innovációt és a beruházásokat az Egyesült Királyságban" - mondta. Hozzátette, a Microsoft már aláírt szerződéseket, hogy az Activision Blizzard játékai további 150 millió eszközön elérhetők legyenek. "Különösen csalódottak vagyunk amiatt, hogy hosszas mérlegelés után ez a döntés úgy tűnik, hogy a piac és a vonatkozó felhőtechnológia tényleges működésének hibás megértését tükrözi"."
Ahhoz, hogy az üzlet létrejöjjön, az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok és az Európai Unió szabályozó hatóságainak jóvá kell hagyniuk. A három szabályozó hatóság közül a CMA az első, amelynek döntenie kell, ami azt jelenti, hogy döntése az egész felvásárlást meghiúsíthatja - ezért a mai döntés különösen fontos része a folyamatnak.
Brad Smith, a Microsoft elnöke
A brit hatóság nem aggódik amiatt, hogy az ügylet torzítaná a versenyt a konzoljátékok piacán, azonban Martin Coleman, a javaslatot vizsgáló független testület elnöke szerint "a verseny védelme létfontosságú a felhőalapú játékok feltörekvő és izgalmas piacán. A Microsoft már most is erős pozíciót és előnyt élvez más versenytársakkal szemben a felhőalapú játékok terén, és ez az üzlet megerősítené ezt az előnyt, ami lehetővé tenné számára, hogy aláássa az új és innovatív versenytársakat." Elmondta, hogy a Microsoft terveket nyújtott be a CMA aggályainak kezelésére, de ezek nem voltak hatékonyak, és "a versenyt hatástalan szabályozással helyettesítették volna. A felhőalapú játékoknak szabad, versenyképes piacra van szükségük az innováció és a választék ösztönzéséhez. Ezt úgy lehet a legjobban elérni, ha hagyjuk, hogy a felhőalapú játékok jelenlegi versenyhelyzete továbbra is tegye a dolgát" - tette hozzá.
A nagy pénzügyi befektetés mellett azért is fontos ez az üzlet a Microsoft számára, mert meg akarja erősíteni pozícióját a jövő játékpiacán. A játékkonzolok bevett pénzügyi modellje az, hogy veszel egy konzolt, majd játékokat vásárolsz, hogy játszhass rajta. Most azonban az történik, hogy a felhőalapú számítástechnika és más technológiák lehetőséget teremtenek a játékok birtoklás nélküli streamelésére. A Microsoft már most is sokat fektetett be ebbe a területbe, például az előfizetéses Game Pass szolgáltatással egy csomó játékhoz hozzáférhetünk. A Microsoft reményei szerint a jövőben az összes játék elérhető lesz majd a telefonokon, a konzolokon és a tévéken.
Tehát a Microsoft a videojátékok jövőjét, nem pedig a jelenlegi konzolpiacot veszi célba. Nem is teheti, mert ugyan remek hardverrel rendelkezik, a játékok terén nehezen tud versenyezni az olyan riválisokkal, mint a Sony és a Nintendo. A Microsoft megállapodást kötött a felhőalapú játékok néhány jelenlegi kulcsszereplőjével, például az nVidiával, de további engedményekre lesz szükség ahhoz, hogy reménye legyen a döntés visszavonására. Ha itt nincs megállapodás, az egész folyamat megáll. Az Egyesült Királyság játékiparát sokkolta ez a döntés, mivel az általános várakozás az volt, hogy a tervezetet jóváhagyják. A Sony főnökei azonban elégedettek lehetnek: ők következetesen ellenezték az üzletet, azzal érvelve, hogy az korlátozta volna a hozzáférést a világ legnépszerűbb címeihez, ami rosszat jelentett volna a játékosoknak.