Gyurkity Péter

Bemutatkozott a Meta Quest Pro

Magas áron, ám új funkciókkal érkezik a készülék, többek között az Apple ellen.

A Meta várható megoldásaival kapcsolatban nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy sokkal jobb VR-headsetet ígért a cég, ennek hivatalos bemutatójára pedig most kerítettek sort. A cég első embere ismertette a fontosabb részleteket, egyben pedig célzott az Apple szerinte nem túl pozitív szerepére.

A termékcsalád hivatalos oldalán vehetjük szemügyre a Quest Pro fontosabb részleteit, amelyek közül a következő generációs optikát, a vadonatúj Qualcomm Snapdragon XR2+ chipet, a 12 GB memóriát, a 256 GB-os belső tárolót, valamint a 10, nagy felbontású érzékelő jelenlétét emelik ki. Ez utóbbiak fele belül, másik fele pedig kívül helyezkedik el, A két LCD-kijelző a magyarázat szerint még szebb színeket jelenít meg nekünk, az új változat pedig ugyanazon területen 37 százalékkal több pixelt alkalmaz, mint a közvetlen előd, a Quest 2. A VR és az AR mellett megjelenik itt az MR (Mixed Reality), ebben szintén a kamerák jönnek nagyon jól, a cég azonban a platform nyílt jellegét is igyekszik kihangsúlyozni.


Mark Zuckerberg a bemutató alatt kitért arra, hogy tulajdonképpen minden egyes periódusban jelen volt egy kifejezetten zárt, valamint egy nyitott platform, amelyek egymással vetélkedtek. Ekként jellemezhető a Windows és a Mac, valamint az Android és az iOS párharca, amivel nyilván arra utalt, hogy most az ő megoldásuk képviseli a nyitott szegmenst, miközben az Apple (állítólagos) fejlesztése már egyértelműen a zárt platformok közé tartozik. Ez utóbbi létezése egyelőre még puszta pletyka, viszont jól érzékelhető a feszültség a két cég között, ami egyebek mellett az App Tracking Transparency (ATT) bevezetése kapcsán jött létre, hiszen ezzel az iOS-felhasználók kijelentkezhettek a követés alól, ami a Meta számára eddig durván 10 milliárd dolláros bevételkiesést eredményezett.

Az új headset hivatalos ára 1500 dollár, ami nem nevezhető kedvezőnek, a tulajdonképpeni megjelenés néhány hét múlva valósul meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #11
    azért van itt fejlődés. Az első VR cuccos amit használtam az a VFX1 Headgear volt. Most meg egy Quest-el csapatom. Azért ez eléggé jelentő méretbeli csökkenés és teljesítménybeli növekedés. Lesz még ennél sokkal kisebb is, de egy bizonyos méret alá nem lehet vinni. Ez ugye a standart szemüveg mérete. De akkor valahová még be kell pakolni az elektronikát, meg az aksit stb... Viszont amit nyújtani fog az mindent verni fog. És igen, az újdonság varázsa el fog múlni. Ez is lehet, meg az is, hogy nem. A felbontás nőni fog, a képi élmény változni fog, és a végén a valóságot teljesen megközelítő grafika lesz. Haptikus ruhákkal meg egyéb okosságokkal. Sztem ha jól csinálják, akkor ennek hatalmas jövője van a szórakoztató és a játék iparban. Munka terén sztem nem annyira lesz jellemző a használata.
  • Sir Cryalot #10
    az a VR gondja hogy nem "wearable" nincs azon a szinten se mint az okosórák amire úgyszintén nem volt killer app eddig és abból profitál hogy az wearable

    Carmack is elismeri hogy a VR az novelty és ha elfogy körülötte az újdonság varázsa akkor szarban lesznek, Markyboy meg arra számít hogy 2027ig eltüntet évi 5 billio dollárt arra hogy addigra legyen wearable.
    LOL.
  • Macropus Rufus #9
    milyen alkalmazásokra gondolsz? Munkára szántakkal vagy játékokra? Ha munkára akkor igazad van kevés a cucc. Ha játékra akkor nincs annyira igazad, mert elég sok játék van és a grafikájuk nem azonos egy 10 évvel ezelőtti játékkal. Mondjuk pl a CoD VR vagy a HalfLife Alyx VR.... De napokban szereztem be egy nem túl friss játékot a PinballFX VR verzióját és hát nagyot ütött. És van még kismillió játék vr környezetre. Ha meg nagyon szeretnék nem játék programokat használni vr környezetben akkor az Oculus ezt is megoldja ui. lehetőségem van az desktopomat kirakni a vr környezetbe. Ez bármilyen am. 2D Win környezetbe futó alkalmazás lehet. Akár Word is, kérdés az, hogy akarsz e egy vr billentyűn bármit is beírni. De am. megteheted. És a futó taksokat is a térben tudod elhelyezni körülötted, valamit közelebb valamit távolabb, de még a fejed fölé is. Szóval abban igazad van, hogy kevés a direkt vr környezetre tervezett alkalmazás. Játékok terén már más a helyzet. Viszont mivel van ez a 2D desktop megjelenítés vr környezetben, ezért ezzel azért már áthidaltak bizonyos problémákat. Persze ezek az appok soha nem lesznek vr appok, de am. sokkal kényelmesebb használni így a több taskot ui. mindegyiket látom. Ami nem annyira fontos a térben távolabb van tőlem, ami fontos azok meg előttem. A zene lejátszó meg a hátam mögött, hiszen az az amit csak elindítok aztán hagy szóljon. Próbáld ki. Sztem qurva jó.
  • kvp #8
    Jelenleg nincs ra igazan hasznalhato felhasznalas, azaz application. Az almas telefonon legalabb lehet facebook-ozni, de a metaverzum az egyelore a nagyon bena es a nem mukodik kozott van feluton. Egy kozel 10 eves MMO jobb grafikat tud es hasznalhatobb kozossegi platformkent. (lasd pl. FF14) Ebbol a jobb kozossegi platform resz az ami kulonosen fajdalmas a metara nezve.
  • Tetsuo #7
    A marketingtől függ.
  • Ellaberin #6
    Amikor egy telefonért is kiadnak ennyit.... Ha kellően be tudnak etetni, sátorozni fognak a bótok előtt - akár kölcsönnel a zsebükben - a bohócok, mint az almás tyelefonyokér.
  • Macropus Rufus #5
    ezért írtam úgy egy szemre megkora felbontas jut.
    A szemkövetés nem rossz dolog ua. ahogy írtad, ezen az áron nem lesz túl népszerű.
  • Kissssss0 #4
    1500 dollár... ki a franc fog ennyit kidobni egy wr szemellenzőre, atya ég.
  • Sir Cryalot #3
    "néztem" Carmack beszédét ( nem sokat volt rajta mit nézni), kb. a pénzért van ott, előadatták a local dimming-jüket vele, lmao.

    És ez kerül évente billio dollárokba OMGGGGGGGGGG, kínaiak úgy leverik Markyboyt mint a karót
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.10.13. 20:01:34
  • repvez #2
    ha megnézed az uj változatban 2 LCD van és ugyan akkora felbontás mindegyik szemre egyenként mint a quest2nek a két szemre összesen. ÉS gondolom a két szem átfedésébol adodik a plusz 37% és nem a 2x több mivel van közös rész.

    Amugy biztos nem rossz ,mert végre van már szemkövetés , de 1500 dollár MRSP-ben az nagyon sok, a quest2 400 hoz képest, igy nem hogy nem fogja leváltani, de nagyon elterjedni sem .
    Ilyen árral hogy akarja felfuttatni a metaverzumát a cukrosbácsi? mert ha lesz ebből egy ujabb olcsobb verzio az még megint 1-2 év mulva jön csak.
    Azt gondoltam lesz egy hasonlo áron mint a quest 2 csak javitott tulajdonsággal és a régit meg olcsobban adják majd, de igy egyik sem lesz olcsobb és tömegtermék.