Gyurkity Péter
Bőrirritációt okoz az Oculus Quest 2
Emiatt egy hónapra leállítják a forgalmazást, a belső vizsgálat folytatódik.
A Facebook minden eddiginél népszerűbbnek kikiáltott VR-megoldása kapcsán legutóbb arról írtunk, hogy egyelőre csúsznak a headset-hirdetések, vagyis ebből még nem folynak be közvetlen módon további bevételek. Most a cég kénytelen több hétre szüneteltetni a fejlesztés forgalmazását, mivel elszaporodtak a negatív felhasználói jelentések.
A hivatalos támogatói oldalon újabb frissítést tettek közzé, amelyben azt közlik velünk, hogy globális szinten elérhetővé tesznek egy vékony szilikon védőréteget, amely meggátolja, hogy a headset közvetlen módon érintkezzen arcunkkal. Erre emiatt volt szükség, mert egyre több felhasználó jelezte a bőrirritáció kialakulását, majd pedig a tünetek súlyosbodását – ez a probléma már hónapokkal korábban felmerült, most azonban arra szánták el magukat, hogy nagyjából egy hónapra felfüggesztik a termék forgalmazását, amíg folytatják a házon belüli vizsgálatot.
Fontos megjegyezni, hogy a vizsgálódás folytatásáról van szó, hiszen ezt tulajdonképpen hónapokkal ezelőtt elkezdték. A folyamatot áprilisban le is zárták, azzal a következtetéssel, hogy a gyártási folyamat során ugyan valóban bizonyos kemikáliák kerülnek a headset felületére, ezek pedig a bőr irritációját eredményezhetik, az általuk mért szint azonban olyannyira alacsony volt, hogy azt a vizsgálatba bevont dermatológusok és toxikológusok ártalmatlannak találták. Akkor annyit árultak el, hogy igyekeznek még tovább csökkenteni az általuk mért értékeket, viszont a jelek szerint a felhasználók egy része továbbra is nagyon kellemetlen tünetekről ad hírt, bár a cég szerint ez nagyon ritkán fordul csak elő, hiszen a felhasználók alig 0,01 százaléka jelzett eddig irritációt, amely a legtöbb esetben enyhe tünetekkel jár.
A bejelentés értelmében augusztus 24-ig szünetel a termék forgalmazása, a vásárlók addig is jelezhetik az arccal közvetlenül érintkező réteg visszahívási akciója iránti igényüket.
A Facebook minden eddiginél népszerűbbnek kikiáltott VR-megoldása kapcsán legutóbb arról írtunk, hogy egyelőre csúsznak a headset-hirdetések, vagyis ebből még nem folynak be közvetlen módon további bevételek. Most a cég kénytelen több hétre szüneteltetni a fejlesztés forgalmazását, mivel elszaporodtak a negatív felhasználói jelentések.
A hivatalos támogatói oldalon újabb frissítést tettek közzé, amelyben azt közlik velünk, hogy globális szinten elérhetővé tesznek egy vékony szilikon védőréteget, amely meggátolja, hogy a headset közvetlen módon érintkezzen arcunkkal. Erre emiatt volt szükség, mert egyre több felhasználó jelezte a bőrirritáció kialakulását, majd pedig a tünetek súlyosbodását – ez a probléma már hónapokkal korábban felmerült, most azonban arra szánták el magukat, hogy nagyjából egy hónapra felfüggesztik a termék forgalmazását, amíg folytatják a házon belüli vizsgálatot.
Fontos megjegyezni, hogy a vizsgálódás folytatásáról van szó, hiszen ezt tulajdonképpen hónapokkal ezelőtt elkezdték. A folyamatot áprilisban le is zárták, azzal a következtetéssel, hogy a gyártási folyamat során ugyan valóban bizonyos kemikáliák kerülnek a headset felületére, ezek pedig a bőr irritációját eredményezhetik, az általuk mért szint azonban olyannyira alacsony volt, hogy azt a vizsgálatba bevont dermatológusok és toxikológusok ártalmatlannak találták. Akkor annyit árultak el, hogy igyekeznek még tovább csökkenteni az általuk mért értékeket, viszont a jelek szerint a felhasználók egy része továbbra is nagyon kellemetlen tünetekről ad hírt, bár a cég szerint ez nagyon ritkán fordul csak elő, hiszen a felhasználók alig 0,01 százaléka jelzett eddig irritációt, amely a legtöbb esetben enyhe tünetekkel jár.
A bejelentés értelmében augusztus 24-ig szünetel a termék forgalmazása, a vásárlók addig is jelezhetik az arccal közvetlenül érintkező réteg visszahívási akciója iránti igényüket.