Berta Sándor
A játékipar már most megőrül a virtuális valóságért
A technológia egyértelműen új trend lett és arra is van benne potenciál, hogy az egész üzleti világot megváltoztassa.
A kölni Gamescom az év egyik legjelentősebb kiállítása és a játékipar már régóta fokmérője a technikai fejlődésnek. A virtuális valóság kapcsán évek óta várják a szakemberek és az elemzők az áttörést, de az még nem érkezett el. A szükséges szemüvegek csak a technikaőrültek számára voltak érdekesek, de mostanra megváltozott a helyzet. Egyre több gyártó kínál ilyen termékeket, elég csak a Sony, a Samsung, a HTC vagy éppen az Oculus nevét megemlíteni. Az árak folyamatosan esnek, a Sony PlayStation VR bevezető ára például 399 dollár, illetve euró lesz.
A Goldman Sachs számításai alapján a virtuális valósággal összefüggő bevételek a következő 10 évben globális viszonylatban 80 milliárd dollárra nőnek majd. Most még általánosságban drágák ezek a megoldások, azonban néhány hónap múlva már teljesen más lesz a helyzet és megvalósulhat az, amiről sok játékos álmodik: összeolvadhat a virtuális és a valódi világ. Az emberek nemsokára teljesen azonosulhatnak a játékokban lévő karaktereikkel és már nem kell majd egy asztalon lévő monitort nézniük, hanem teljesen elmerülhetnek egy valósághű képzeletbeli világban.
Az EEADR játékipari piackutató cég közölte, hogy az Oculus és a HTC eddig 200 000 készüléket adott el. Ez a két eszköz számít technikai szempontból a legfejlettebbnek, egyben a legdrágábbnak is. Graham Breen, a HTC Vive termékmenedzsere konkrét eladási számokat ugyanakkor nem árult el, csak annyit mondott, hogy elégedettek és hisznek abban, hogy a technika a játékok területéről egyre inkább áttevődik a mindennapokba. A megoldások segíthetnek egy vásárlás előtti döntéshozatalban, lehetnek majd az egyetemi digitális taneszközök vagy új innovációt hozó üzleti rendszerek. A virtuális valóság szemüvegek a kereskedelemben, az egészségügyben vagy az autóiparban egyaránt helyet követelhetnek maguknak és sokkal többek lesznek drága játékszereknél.
Philipp Schlegel, a Samsung képviselője kijelentette, hogy számukra a technológia már nem pusztán játék, jóval túlléptek a tesztelési szakaszon. Nagy reményeik vannak a virtuális valóság üzlet kapcsán és ez még akkor is igaz, ha most csupán a társaság bevételeinek csak egy nagyon kis részét teszik ki a technológiához köthető megoldások eladásából származó összegek.
A kölni Gamescom az év egyik legjelentősebb kiállítása és a játékipar már régóta fokmérője a technikai fejlődésnek. A virtuális valóság kapcsán évek óta várják a szakemberek és az elemzők az áttörést, de az még nem érkezett el. A szükséges szemüvegek csak a technikaőrültek számára voltak érdekesek, de mostanra megváltozott a helyzet. Egyre több gyártó kínál ilyen termékeket, elég csak a Sony, a Samsung, a HTC vagy éppen az Oculus nevét megemlíteni. Az árak folyamatosan esnek, a Sony PlayStation VR bevezető ára például 399 dollár, illetve euró lesz.
A Goldman Sachs számításai alapján a virtuális valósággal összefüggő bevételek a következő 10 évben globális viszonylatban 80 milliárd dollárra nőnek majd. Most még általánosságban drágák ezek a megoldások, azonban néhány hónap múlva már teljesen más lesz a helyzet és megvalósulhat az, amiről sok játékos álmodik: összeolvadhat a virtuális és a valódi világ. Az emberek nemsokára teljesen azonosulhatnak a játékokban lévő karaktereikkel és már nem kell majd egy asztalon lévő monitort nézniük, hanem teljesen elmerülhetnek egy valósághű képzeletbeli világban.
Az EEADR játékipari piackutató cég közölte, hogy az Oculus és a HTC eddig 200 000 készüléket adott el. Ez a két eszköz számít technikai szempontból a legfejlettebbnek, egyben a legdrágábbnak is. Graham Breen, a HTC Vive termékmenedzsere konkrét eladási számokat ugyanakkor nem árult el, csak annyit mondott, hogy elégedettek és hisznek abban, hogy a technika a játékok területéről egyre inkább áttevődik a mindennapokba. A megoldások segíthetnek egy vásárlás előtti döntéshozatalban, lehetnek majd az egyetemi digitális taneszközök vagy új innovációt hozó üzleti rendszerek. A virtuális valóság szemüvegek a kereskedelemben, az egészségügyben vagy az autóiparban egyaránt helyet követelhetnek maguknak és sokkal többek lesznek drága játékszereknél.
Philipp Schlegel, a Samsung képviselője kijelentette, hogy számukra a technológia már nem pusztán játék, jóval túlléptek a tesztelési szakaszon. Nagy reményeik vannak a virtuális valóság üzlet kapcsán és ez még akkor is igaz, ha most csupán a társaság bevételeinek csak egy nagyon kis részét teszik ki a technológiához köthető megoldások eladásából származó összegek.