Berta Sándor

A játék az Oculus VR igazi motorja

A virtuális valóság hiába jelenik meg számos területen, a közeljövőben továbbra is elsősorban a szórakoztatásban lehet majd meghatározó.

"A feladatunknak tekintjük, hogy a virtuális valóság, mint platform ügyét előrevigyük. Ez minden szempontot érint, vagyis a beviteli eszközöket éppúgy, mint a kijelzőket és az optikai rendszereket. Nagyon sokat fektetünk be ezekbe a területekbe. Amennyiben kikereshetnék magamnak egy szegmenst, amiben különösen nagy potenciál van, akkor leginkább a felbontás növelését választanám, abból ugyanis minden egyes játék profitálna. Különösen akkor, ha a kisméretű tárgyakra figyelünk, akkor ez nagyon sokat számít. A Rift és a Gear egyaránt elsősorban grafikaalapuló rendszerek, és ha ezen még tovább javítunk és még tisztább képről gondoskodunk, akkor nagyon sokat nyerhetünk. A szép dolog az, hogy a kijelzők technológiája folyamatosan javul. Természetesen szorosan együttműködünk a világ minden részéről származó gyártókkal" - jelentette ki Nate Mitchell, az Oculus VR társalapítója és egyben a cég Oculus Rift részlegért felelős vezetője a San Franciscóban megrendezett Game Developers Conference (GDC 17) rendezvényen.

A menedzser hozzátette, hogy a virtuális valóság felvételek és a 360 fokos videók iránt egyaránt nagy az érdeklődés. Ezek a dolgok a legfontosabbak, míg az Oculus Rift esetében természetesen a játékok. A Rift esetében ugyan a videók is nagyon népszerűek, de a felhasználók elsősorban játéktartalmakat akarnak. Van néhány nagyon jó játék a Riftre, azonban az emberek egyre inkább vágynak az intenzívebb tapasztalatokra. Fontos ugyanakkor, hogy a virtuális valóság még mindig csak az út kezdetén jár. További kísérletekre van szükség, számos dolgot kell kipróbálni. A virtuális valóság élményeknél jelentkező rosszullétekkel kapcsolatban még nincsenek például új kutatási eredmények, de összességében már vannak kisebb előrelépések.

"A játékok - illetve kicsit tágabb értelemben a szórakoztatás - jelentik egyértelműen a legfontosabb szegmenst a számunkra. A második legfontosabbak a videók. Pont a Gear VR szemüveghez van nagyon sok felvétel, elsősorban 360 fokos videó. Azoknál az alkalmazásoknál viszont, amelyeknek semmi közük nincs a szórakoztatáshoz, nincs olyan terület, amely egyértelműen prioritást élvezne. Az építészet például egy fontos terület, de a virtuális valóság marketingeszköznek sem utolsó. Az oktatás ugyanígy fontos, például az orvosok képzésében. De ennek ellenére abból indulok ki, hogy a virtuális valóságot belátható időn belül a szórakoztatás fogja előrevinni" - szögezte le Nate Mitchell.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #11
    Mivan megjött az új háromdé ? :) Úgy be fog futni mint a tv! :)
  • zola2000 #10
    http://www.dlsite.com/vr-eng/
  • zola2000 #9
    VR kanojo? :)
  • CRMessen #8
    Új technológiába én csak akkor ruházok be, ha a pornóipar már keres rajta. Amíg ez a "húzóágazat" - pun intended - nem pörgeti fel, értelmetlen pénzt beleölni ;)
  • Sir Cryalot #7
    https://forum.beyond3d.com/threads/reinvent-school-in-vr.59945/
    -asztaku....

  • Sir Cryalot #6
    Nem igazán használtam szokásos értelemben, az én kontextusomban "meleglevegőt" jelent (az a cucc amivel felpumpálják a ballonokat hogy kitöltse a látóteredet meg eltakarja a napot is adott esetben),

    szokásos kontextusban , meg az ámítástechnika épp aktuális "darling"-jait jelenti, ezért nemcsoda hogy beleálltak a vr-be annyian , mert ez igazából nem is igazi sztech.
  • Palinko #5
    Ilyen szavak amire rá vannak zsongva az emberek. Túl sokat használják, néha nem is tudják mit jelent de manapság divatos és jól hangzik ezért beteszik. Mondok pár példát, startup, kézműves, indie, x, y generáció, win-win, face time, brand sorolhatnám
  • overseer-7 #4
    ma a harag az a buzzword ?
  • cateran #3
    Az ugye megvan, hogy buzzwordkent hasznalod a buzzword szot?:D
  • Sir Cryalot #2
    A sok buzzword mániás menedzserképző megacég jól rábaszott a vr-rel ,majd rádöbbennek hogy csak képzelték hogy van mit kifogni a sony vitorlájából
    de csak a
    megalománok meg a talpnyalók kattannak ráfelé akik eddig is kattantak voltak, és járatják is lefelé ahol meg eddig is niche volt a buzzwördök véheértéülális buzzwordje ott meg niche marad.