Gyurkity Péter
Bemutatkozott a PlayStation VR2
Nagy felbontással és javított élménnyel jön a második fejlesztés.
A Sony konzolja, pontosabban annak jelenlegi generációja kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy ez hamarosan új színekben lesz kapható, eközben azonban a VR-headset területén is igyekeznek komoly előrelépést megvalósítani. Ennek érdekében jön a sorrendben második változat, amelynek főbb jellemzőit most ismertették.
A hivatalos blogban közzétett részletes bejegyzésben arról olvashatunk, hogy a PlayStation VR2 belátható időn belül követi a 2016-ban piacra dobott eredeti változatot, az azóta eltelt időben pedig (komoly munkával) sikerült jelentős javulást elérniük a felhasználói élmény terén. Kiemelik, hogy megújul maga a headset, ez már 4K HDR-minőséget kínál, mégpedig 110 fokos látószöggel, a képfrissítési ráta 90 vagy 120 Hz lehet, a felbontás pedig szemenként 2000 x 2400 pixel. Az integrált kamerák segítségével nincs szükség további eszközre a mozgás pontos lekövetéséhez, a szem követésével pedig annak legapróbb mozdulata is beviteli adattá válhat.
A Tempest támogatásával a 3D-hangzás is felkerül a listára, a Sense-érzékelők és a haptikus visszajelzés pedig a PS5 DualSense-vezérlőjéhez hasonló módon funkcionál majd. Érdekes módon egy friss alkotás, a Horizon Call of the Wild csatlakozik majd a második generáció képviselőjéhez, ezt azonban a Sony nem játékként, hanem „élményként” írja le, ami minden bizonnyal arra utal, hogy nem számíthatunk teljes értékű alkotásra, a szoftveres cím ehelyett inkább az új funkcionalitás bemutatására, annak illusztrálására szolgál. Ez utóbbi február 18-án jelenik meg, bár a platform pontos megjelenési időpontjáról egyelőre nem beszélnek.
A gyártó a következő hetekben várhatóan további részleteket oszt majd meg a fejlesztéssel kapcsolatban, a debütálás nincs már messze.
A Sony konzolja, pontosabban annak jelenlegi generációja kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy ez hamarosan új színekben lesz kapható, eközben azonban a VR-headset területén is igyekeznek komoly előrelépést megvalósítani. Ennek érdekében jön a sorrendben második változat, amelynek főbb jellemzőit most ismertették.
A hivatalos blogban közzétett részletes bejegyzésben arról olvashatunk, hogy a PlayStation VR2 belátható időn belül követi a 2016-ban piacra dobott eredeti változatot, az azóta eltelt időben pedig (komoly munkával) sikerült jelentős javulást elérniük a felhasználói élmény terén. Kiemelik, hogy megújul maga a headset, ez már 4K HDR-minőséget kínál, mégpedig 110 fokos látószöggel, a képfrissítési ráta 90 vagy 120 Hz lehet, a felbontás pedig szemenként 2000 x 2400 pixel. Az integrált kamerák segítségével nincs szükség további eszközre a mozgás pontos lekövetéséhez, a szem követésével pedig annak legapróbb mozdulata is beviteli adattá válhat.
A Tempest támogatásával a 3D-hangzás is felkerül a listára, a Sense-érzékelők és a haptikus visszajelzés pedig a PS5 DualSense-vezérlőjéhez hasonló módon funkcionál majd. Érdekes módon egy friss alkotás, a Horizon Call of the Wild csatlakozik majd a második generáció képviselőjéhez, ezt azonban a Sony nem játékként, hanem „élményként” írja le, ami minden bizonnyal arra utal, hogy nem számíthatunk teljes értékű alkotásra, a szoftveres cím ehelyett inkább az új funkcionalitás bemutatására, annak illusztrálására szolgál. Ez utóbbi február 18-án jelenik meg, bár a platform pontos megjelenési időpontjáról egyelőre nem beszélnek.
A gyártó a következő hetekben várhatóan további részleteket oszt majd meg a fejlesztéssel kapcsolatban, a debütálás nincs már messze.