11
  • Macropus Rufus
    #11
    azért van itt fejlődés. Az első VR cuccos amit használtam az a VFX1 Headgear volt. Most meg egy Quest-el csapatom. Azért ez eléggé jelentő méretbeli csökkenés és teljesítménybeli növekedés. Lesz még ennél sokkal kisebb is, de egy bizonyos méret alá nem lehet vinni. Ez ugye a standart szemüveg mérete. De akkor valahová még be kell pakolni az elektronikát, meg az aksit stb... Viszont amit nyújtani fog az mindent verni fog. És igen, az újdonság varázsa el fog múlni. Ez is lehet, meg az is, hogy nem. A felbontás nőni fog, a képi élmény változni fog, és a végén a valóságot teljesen megközelítő grafika lesz. Haptikus ruhákkal meg egyéb okosságokkal. Sztem ha jól csinálják, akkor ennek hatalmas jövője van a szórakoztató és a játék iparban. Munka terén sztem nem annyira lesz jellemző a használata.
  • Sir Cryalot
    #10
    az a VR gondja hogy nem "wearable" nincs azon a szinten se mint az okosórák amire úgyszintén nem volt killer app eddig és abból profitál hogy az wearable

    Carmack is elismeri hogy a VR az novelty és ha elfogy körülötte az újdonság varázsa akkor szarban lesznek, Markyboy meg arra számít hogy 2027ig eltüntet évi 5 billio dollárt arra hogy addigra legyen wearable.
    LOL.
  • Macropus Rufus
    #9
    milyen alkalmazásokra gondolsz? Munkára szántakkal vagy játékokra? Ha munkára akkor igazad van kevés a cucc. Ha játékra akkor nincs annyira igazad, mert elég sok játék van és a grafikájuk nem azonos egy 10 évvel ezelőtti játékkal. Mondjuk pl a CoD VR vagy a HalfLife Alyx VR.... De napokban szereztem be egy nem túl friss játékot a PinballFX VR verzióját és hát nagyot ütött. És van még kismillió játék vr környezetre. Ha meg nagyon szeretnék nem játék programokat használni vr környezetben akkor az Oculus ezt is megoldja ui. lehetőségem van az desktopomat kirakni a vr környezetbe. Ez bármilyen am. 2D Win környezetbe futó alkalmazás lehet. Akár Word is, kérdés az, hogy akarsz e egy vr billentyűn bármit is beírni. De am. megteheted. És a futó taksokat is a térben tudod elhelyezni körülötted, valamit közelebb valamit távolabb, de még a fejed fölé is. Szóval abban igazad van, hogy kevés a direkt vr környezetre tervezett alkalmazás. Játékok terén már más a helyzet. Viszont mivel van ez a 2D desktop megjelenítés vr környezetben, ezért ezzel azért már áthidaltak bizonyos problémákat. Persze ezek az appok soha nem lesznek vr appok, de am. sokkal kényelmesebb használni így a több taskot ui. mindegyiket látom. Ami nem annyira fontos a térben távolabb van tőlem, ami fontos azok meg előttem. A zene lejátszó meg a hátam mögött, hiszen az az amit csak elindítok aztán hagy szóljon. Próbáld ki. Sztem qurva jó.
  • kvp
    #8
    Jelenleg nincs ra igazan hasznalhato felhasznalas, azaz application. Az almas telefonon legalabb lehet facebook-ozni, de a metaverzum az egyelore a nagyon bena es a nem mukodik kozott van feluton. Egy kozel 10 eves MMO jobb grafikat tud es hasznalhatobb kozossegi platformkent. (lasd pl. FF14) Ebbol a jobb kozossegi platform resz az ami kulonosen fajdalmas a metara nezve.
  • Tetsuo
    #7
    A marketingtől függ.
  • Ellaberin
    #6
    Amikor egy telefonért is kiadnak ennyit.... Ha kellően be tudnak etetni, sátorozni fognak a bótok előtt - akár kölcsönnel a zsebükben - a bohócok, mint az almás tyelefonyokér.
  • Macropus Rufus
    #5
    ezért írtam úgy egy szemre megkora felbontas jut.
    A szemkövetés nem rossz dolog ua. ahogy írtad, ezen az áron nem lesz túl népszerű.
  • Kissssss0 #4
    1500 dollár... ki a franc fog ennyit kidobni egy wr szemellenzőre, atya ég.
  • Sir Cryalot
    #3
    "néztem" Carmack beszédét ( nem sokat volt rajta mit nézni), kb. a pénzért van ott, előadatták a local dimming-jüket vele, lmao.

    És ez kerül évente billio dollárokba OMGGGGGGGGGG, kínaiak úgy leverik Markyboyt mint a karót
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2022.10.13. 20:01:34
  • repvez
    #2
    ha megnézed az uj változatban 2 LCD van és ugyan akkora felbontás mindegyik szemre egyenként mint a quest2nek a két szemre összesen. ÉS gondolom a két szem átfedésébol adodik a plusz 37% és nem a 2x több mivel van közös rész.

    Amugy biztos nem rossz ,mert végre van már szemkövetés , de 1500 dollár MRSP-ben az nagyon sok, a quest2 400 hoz képest, igy nem hogy nem fogja leváltani, de nagyon elterjedni sem .
    Ilyen árral hogy akarja felfuttatni a metaverzumát a cukrosbácsi? mert ha lesz ebből egy ujabb olcsobb verzio az még megint 1-2 év mulva jön csak.
    Azt gondoltam lesz egy hasonlo áron mint a quest 2 csak javitott tulajdonsággal és a régit meg olcsobban adják majd, de igy egyik sem lesz olcsobb és tömegtermék.
  • Macropus Rufus
    #1
    " az új változat pedig ugyanazon területen 37 százalékkal több pixelt alkalmaz, mint a közvetlen előd, a Quest 2"

    Quest 2 1832x1920/szem
    Quest Pro 1800x1920/szem

    Valami nem stimmel ezzel a 37%-al. Az adatok alapján a Quest Pro-nak kevesebb pixele van mint a Quest 2-nek...

    https://www.inverse.com/gear/meta-quest-pro-release-date-features-and-price
    https://en.wikipedia.org/wiki/Meta_Quest_2