Gyurkity Péter
Csúszik a Kerbal Space Program 2
A játék PC-s verziója 2023-ra csúszik át, a fejlesztők igyekeznek elkerülni a hibákat.
A Take-Two Interactive évekkel ezelőtt vásárolta fel a Kerbal Space Program franchise-t, amelynek első példánya még régebb óta nem szerepelt híreinkben, hiszen annak idején a Steam Awards jelöltjei között szerepelt csak a játék, amit nagy csend követett. A második fejlesztést 2019-ben jelentették be, ez azonban a jelek szerint idén, illetve jövőre bukkan majd csak fel a piacon.
A projekt kreatív igazgatója a napokban egy rövid bejelentésben tette egyértelművé, hogy nem tudják tartani a legutóbb meghatározott menetrendet, így a játék PC-s verziójának megjelenése a jövő évre csúszik át. Mindezt annak érdekében teszik, hogy biztosítsák a megfelelő minőséget, vagyis a fejlesztés számos eltérő hardveren viselkedjen az elvárt módon, mégpedig kitűnő grafika mellett, illetve kellőképpen megtöltve tartalommal. A halasztás nyilván némi csalódást jelent a felhasználóknak, akik az első példány sikere révén egy viszonylag nagy és elkötelezett tábort alkotnak, többek között azért, mert eredetileg 2020-ra készült volna el a folytatás, viszont már nem vagyunk nagyon messze a megjelenéstől, így belátható időn belül mi is kipróbálhatjuk majd azt.
Az utód az eredeti játék alapjaira építene, sandbox jelleggel, a moddolás kifejezett támogatásával. A kiemelt funkciók között megjelenik továbbá a kooperatív többjátékos üzemmód, a csillagközi utazás, a kolóniák építése, valamint számos egyéb részlet. Az eredeti csapat néhány tagja ezúttal is részt vesz a fejlesztési munkában, viszont nyilván nagy kérdés, hogy a megjelenést követően milyen jelzések érkeznek majd a felhasználóktól, hiszen ők mondják majd ki a meghatározó véleményt, amint a végleges változat elérhetővé válik.
A PS4 és PS5, illetve Xbox One és Xbox Series X/S típusokra érkező konzolos verzió a jelek szerint még idén elrajtolhat, a PC-s példány viszont csak jövőre, 2023 elején jelenhet meg.
A Take-Two Interactive évekkel ezelőtt vásárolta fel a Kerbal Space Program franchise-t, amelynek első példánya még régebb óta nem szerepelt híreinkben, hiszen annak idején a Steam Awards jelöltjei között szerepelt csak a játék, amit nagy csend követett. A második fejlesztést 2019-ben jelentették be, ez azonban a jelek szerint idén, illetve jövőre bukkan majd csak fel a piacon.
A projekt kreatív igazgatója a napokban egy rövid bejelentésben tette egyértelművé, hogy nem tudják tartani a legutóbb meghatározott menetrendet, így a játék PC-s verziójának megjelenése a jövő évre csúszik át. Mindezt annak érdekében teszik, hogy biztosítsák a megfelelő minőséget, vagyis a fejlesztés számos eltérő hardveren viselkedjen az elvárt módon, mégpedig kitűnő grafika mellett, illetve kellőképpen megtöltve tartalommal. A halasztás nyilván némi csalódást jelent a felhasználóknak, akik az első példány sikere révén egy viszonylag nagy és elkötelezett tábort alkotnak, többek között azért, mert eredetileg 2020-ra készült volna el a folytatás, viszont már nem vagyunk nagyon messze a megjelenéstől, így belátható időn belül mi is kipróbálhatjuk majd azt.
Az utód az eredeti játék alapjaira építene, sandbox jelleggel, a moddolás kifejezett támogatásával. A kiemelt funkciók között megjelenik továbbá a kooperatív többjátékos üzemmód, a csillagközi utazás, a kolóniák építése, valamint számos egyéb részlet. Az eredeti csapat néhány tagja ezúttal is részt vesz a fejlesztési munkában, viszont nyilván nagy kérdés, hogy a megjelenést követően milyen jelzések érkeznek majd a felhasználóktól, hiszen ők mondják majd ki a meghatározó véleményt, amint a végleges változat elérhetővé válik.
A PS4 és PS5, illetve Xbox One és Xbox Series X/S típusokra érkező konzolos verzió a jelek szerint még idén elrajtolhat, a PC-s példány viszont csak jövőre, 2023 elején jelenhet meg.