Gyurkity Péter
Felhő-játékokat fejlesztene a Microsoft
Saját új részlegük már ezen fejlesztésekre koncentrálna, tapasztalt vezetőre támaszkodva.
A redmondi cég felhő-platformja meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, legutóbb például arról írtunk, hogy az xCloud az egér és billentyűzet támogatásával bővült ki, ezzel a játékosok egy szélesebb táborát szolgálhatják ki megfelelő módon. Most egy friss részleg létrehozását jelentették be, amely már a hasonló háttérre építő játékok fejlesztésére koncentrálna.
A Microsoft munkatársai egy hosszabb YouTube-videóban számoltak be a fejleményekről, megemlítve többek között egy új részleg kialakítását, amely az évekkel korábban már látott törekvést támasztja fel, friss erővel és eltökéltséggel. Az eredetileg 2016-ra tervezett, majd pedig 3 évvel később piacra dobott Crackdown 3 nem váltott ki komoly visszhangot, a játék sikeressége a kialakítás és az innováció hiánya miatt erősen megkérdőjelezhető volt, most azonban a jelek szerint komolyabb erőfeszítésre számíthatunk, hiszen az új részleg azon Kim Swift vezetése alatt jön létre, aki korábban a Portal és a Left 4 Dead kialakításában is részt vett, valamint a Google Stadia összeállításában is közreműködött.
A felhőre optimalizált, annak erőforrásait megfelelő módon kihasználó játékok a futáshoz szükséges számítások egy részét oda helyezik át, ezzel ugyanis jelentős mértékben növelhető a többjátékos üzemmódot egyszerre használók száma, valamint a kialakítás bonyolultsága. Most úgy tűnik, hogy végre rendelkezésre áll a technológia ahhoz, hogy mindezt különösebb gond nélkül megvalósítsuk, vagyis a játékosok nem vesznek majd sokat észre az eltérő felépítésből. Azt persze még nem közölték, hogy pontosan milyen játékokra számíthatunk, ezen részleteket nyilván a későbbiekben árulnák el.
Nagy kérdés, hogy a Microsoft saját részlege mennyiben érhet el sikert ezen a területen, a további fejleményekről mi is beszámolunk majd.
A redmondi cég felhő-platformja meglehetősen gyakran szerepel híreinkben, legutóbb például arról írtunk, hogy az xCloud az egér és billentyűzet támogatásával bővült ki, ezzel a játékosok egy szélesebb táborát szolgálhatják ki megfelelő módon. Most egy friss részleg létrehozását jelentették be, amely már a hasonló háttérre építő játékok fejlesztésére koncentrálna.
A Microsoft munkatársai egy hosszabb YouTube-videóban számoltak be a fejleményekről, megemlítve többek között egy új részleg kialakítását, amely az évekkel korábban már látott törekvést támasztja fel, friss erővel és eltökéltséggel. Az eredetileg 2016-ra tervezett, majd pedig 3 évvel később piacra dobott Crackdown 3 nem váltott ki komoly visszhangot, a játék sikeressége a kialakítás és az innováció hiánya miatt erősen megkérdőjelezhető volt, most azonban a jelek szerint komolyabb erőfeszítésre számíthatunk, hiszen az új részleg azon Kim Swift vezetése alatt jön létre, aki korábban a Portal és a Left 4 Dead kialakításában is részt vett, valamint a Google Stadia összeállításában is közreműködött.
A felhőre optimalizált, annak erőforrásait megfelelő módon kihasználó játékok a futáshoz szükséges számítások egy részét oda helyezik át, ezzel ugyanis jelentős mértékben növelhető a többjátékos üzemmódot egyszerre használók száma, valamint a kialakítás bonyolultsága. Most úgy tűnik, hogy végre rendelkezésre áll a technológia ahhoz, hogy mindezt különösebb gond nélkül megvalósítsuk, vagyis a játékosok nem vesznek majd sokat észre az eltérő felépítésből. Azt persze még nem közölték, hogy pontosan milyen játékokra számíthatunk, ezen részleteket nyilván a későbbiekben árulnák el.
Nagy kérdés, hogy a Microsoft saját részlege mennyiben érhet el sikert ezen a területen, a további fejleményekről mi is beszámolunk majd.