Elrajtol a konzolokon az Xbox Cloud Gaming

A mobilos és PC-s kütyük után most a két utolsó konzolgeneráción is elérhetővé válik a platform.

A Microsoft játékokra fókuszáló termékvonala kapcsán legutóbb arról írtunk, hogy ismét régi játékokat tesznek elérhetővé az újabb hardvereken, utoljára hozva vissza a korábban már nyugdíjazott ajánlatot. Most a játék-felhőplatform kiterjesztéséről számolhatunk be, ez ugyanis végre a konzolokra is elkészült.

Az Xbox Cloud Gaming eddig a különböző mobilos eszközökön és PC-ken volt elérhető, a konzoltulajdonosok azonban kizárólag az Insider-program részeként próbálhatták azt ki, bétaváltozatban. A hivatalos bejelentés szerint a platform végre ezen készülékekre is elkészült, így innentől kezdve a végleges változatot vehetjük igénybe, már amennyiben rendelkezünk az Xbox Game Pass Ultimate névre hallgató előfizetéssel – mivel ez utóbbi hazánkban már szintén elérhető, az itthoni, Xbox One és Xbox Series X/S konzolokkal rendelkező felhasználóknak már ugyanúgy nem kell várniuk a csatlakozással. A rajt összesen 25 országban valósul most meg, Magyarország szintén szerepel ezen a listán.

Azok, akik a korábbi generáció egy-egy tagjával rendelkeznek, nem fognak lemaradni a legújabb játékokról, a Microsoft ugyanis azon dolgozik, hogy az Xbox One típuson is elérhetővé tegye ezen alkotások streamelését, az ehhez szükséges hardver megléte nélkül. Ennek érdekében októberben már frissítették a felhőplatformot kiszolgáló adatközpontok összeállítását, vagyis a streameléssel, a felhőszolgáltatás igénybe vételével nemcsak tárhelyet spórolhatunk meg, de egyben futtathatjuk azon játékokat is, amelyeket eredetileg nem a régebbi konzolra szántak. Jelen pillanatban meglehetősen szűkös a kínálat, ebben olyan címek bukkannak fel, mint a Recompile, a The Medium, valamint a The Riftbreaker, viszont a jövő év elején már a Microsoft Flight Simulator is megjelenik majd a listán.

Az Xbox Game Pass-csomag részét képező fejlesztéseket a regisztrált tagok kipróbálhatják, ezt követően pedig telepíthetik azokat, de gyorsan és egyszerű módon csatlakozhatnak az ugyanezen játékokat használó ismerőseikhez.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #3
    Ha alacsony a ping es van eleg savszelesseg, akkor a google fele cloud-on is lehet jatszani, meg akar fps-t is. (ha amugy is szerveroldali a mozgasi es tuzelesi logika, akkor egyreszt nem lehet a jatekban protokoll szinten csalni, masreszt a reakcioidot nem noveli ha csak a kesz video-t stream-eljuk)

    Igazabol a helyi konzolnak akkor van ertelme, ha vagy lokalisan jatszunk vagy nincs eleg savszelesseg a szerver es a gep kozott. A ping igy is ugy is ugyanynnyira szamit es kesleltetesben semmivel nem tart tovabb lekuldeni egy videot mint a szerver mozgasi adatait, ugyanis a halozati kesleltetes ugyanakkora, csak az adatmennyiseg ter el.

    A tisztan felhos jateknak viszont van egy nagy elonye, megpedig az, hogy nem kell letolteni, tarolni es feldolgozni a jatek adatait. A felhos gepen pedig mivel sokan jatszanak egyszerre ugyanazzal, ezert kvazi ram-ban lehet az osszes statikus adat. Igy egy jatekter (a terep es a mozgo objektumok modelljei es texturai) lehet pl. 4 terabyte-nyi is, ezt nem kell minden gepre kulon-kulon betolteni ram-ba, hanem az osszes azonos szerveren jatszo jatekos renderelo folyamata ugyanazt az egy kozos adathalmazt nezheti. Igy nincs toltesi ido, mivel a "vilag" folyamatosan bent van a memoriaban es nem is csuszhat el a szinkron ket folyamat kozott, mivel fizikailag ugyanazon adatokat latjak. Igy osszesegeben sokkal kevesebb eroforrast igenyel a jatekosok kiszolgalasa, mintha minden adatot mindig lemasolnank mindenhova. (lasd: inter process shared memory, in memory database technologies)
  • zola2000 #2
    Ja, lassan már konzol sem kell, csak egy jó böngészős eszköz.
  • robicarlos6 #1
    Hatalmas! Gears Tactics-al tolom nagyon jó. Így már nem olyan kevés az 1TB hely hogy sok sok játékot nem kell letölteni mert ott van felhőben.