Ötvös Tibor

Indiana Jones and the Fate of Atlantis 2 részletek


Megjelentek az első részletek a klasszikus Indiana Jones and the Fate of Atlantis folytatásáról, mely azonban végül soha nem jelent meg.

A Lucasarts a '90-es évek elején, de már a '80-as évek végén is a kalandjátékosok legnagyobb barátjának számított (a Sierra On-Line mellett). Olyan alapműveket tettek le az asztalra, mint a Minkey Island sorozat, a The Dig vagy a Full Throttle (hogy a Day of the Tentacle vagy a Loom címét már ne is említsem). Azonban eme korszakból is kiemelkedik az Indiana Jones and the Fate of Atlantis, mely egyébként a mai napig a legjobb cím, ami a kalandor-régész főszereplésével készült.

Természetesen korának egyik legnagyobb sikeres is volt egyben és éppen ezért meglepő, hogy végül mégsem kapott folytatást a kaland. A héten azonban kiderült, hogy bizony készült az a bizonyos második fejezet méghozzá Indiana Jones and the Iron Phoenix címmel és 1947-ben Indy a nácikkal fut versenyt, hogy ki találja meg hamarabb a Bölcsek kövét. A Harmadik Birodalom ugyanis elbukott, ám a nácik szerint az ereklye képes lenne visszahozni Hitlert az életbe és ezt Indy nem engedheti.



Az eredeti terv szerint a fejlesztést az a Joe Pinney vezette, aki mostanában a Telltale berkeiben a Tales of Monkey Island, Sam & Max: The Devil's Playhouse és a Jurassic Park: The Game munkálataiért felelt. Később őt az igazi Lucasarts veterán, Aric Wilmunder váltotta és ő hozta magával a dizájner Bill Stonehamot. A fejlesztés azonban lassan haladt, hiszen folyamatosan szipkázták el az embereket a cég más belsős projektjeihez, ráadásul nem minden ötletük vállt be úgy ahogy azt remélték. Például forgattak élőszereplős részeket is a játékhoz, illetve egy darabig arról is szó volt, hogy az egész játékot a Phantasmagoria mintájára készítik el.

Komoly gondot jelentett továbbá, hogy mivel náci témájú alkotásról volt szó, természetesen számos helyen szerepelt volna horogkereszt, ami azonban lehetetlenné tette volna a német piacon való megjelenést. És mivel az európai piac, és azon belül is Németország nagyon fontos volt az eladások szempontjából (a Monkey Island sorozat német eladásai köröket vertek az amerikai piacon produkált számokra), ahol tiltott volt a horogkereszt bármilyen megjelenítése, így inkább megpróbálták lecserélni sima keresztre a jelképet. Azonban az is egyértelmű volt, hogy ez így nem működhet, így közel egy éves fejlesztés után a munkálatokat leállították.

Az Indiana Jones and the Iron Phoenix azonban nem tűnt el végleg, a Dark Horse egy három részes képregény formájában kiadta a sztorit. Ezzel azonban nem volt teljesen elégedett senki, hiszen a harmadik kötetben már náci-zombik mászkáltak és ez nem így volt az eredeti tervekben. Éppen ezért kár, hogy a Lucasarts végül nem jelentette meg a címet. Lehet, hogy egy újabb klasszikussal bővült volna a címtár.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #4
    Ez akkor úgy Fate of Atlantis 2, ahogyan a The Last Crusader egy Raiders of the Lost Ark 3?

    Egyébként a Wolfenstein játékokban sincs Németországban horogkereszt. Érdekes módon, a filmekben volt, ott nem zavarta a fricceket? Fura egy népség.
    Utoljára szerkesztette: Zombee, 2016.08.02. 12:25:56
  • ReszegKoldus #3
    az összes horogkereszt helyett megjelenhetett volna egy szöveg, hogy "itt egy horogkereszt lenne, de valami idióta törvény miatt nem mutathatjuk meg", vagy lecserélhették volna mindet dávid-csillagra, azt szabad mutogatni, nem? más különbség nem nagyon van

    amúgy jöhetne már a felújított Full Throttle, point&click ftw
  • AcsMarci #2
    Vagyis mi a lényeg? Azok miatt kaszáltak el egy horogkeresztet tartalmazó játékot, akik azzá tették azt a jelképet, aminek ma ismeri a világ. Hát ez szép. Persze a németek gerinctelenségén nem kell meglepődni, ma is bármikor bemutatják.
  • grebber #1
    Inkább ebből : indiana jones and the emperor's tomb adjanak ki új részt vagy fullos grafikás remake-et.