Ötvös Tibor
Még nem fialt egy dollárt sem a That Dragon, Cancer
A szomorú That Dragon, Cancer több évig készült, de eddig egyetlen dollár profitot sem termelt és ennek okaként a videók vannak megnevezve.
A Numinous Games alkotása, a That Dragon, Cancer kapcsán feltehetően senki nem gondolta, hogy majd az eladási listák élére kerül a cím, ugyanakkor ekkora bukást sem predesztinált senki. És eme esetben komolyan előjött, hogy miközben a játékosok mennyire élvezik a különböző Let's Play videókat, addig a fejlesztőknek ez mekkora "károkat" okoz. Az egész onnan indult, hogy a fejlesztést vezető Ryan Green blogjában elárulta, hogy két hónap alatt 14 ezer darabot adtak el a programból (a SteamSpy oldalán is látszik a szám).
"A csapat még egyetlen dollárt sem látott az eladásokból" - árulta el Green. "Ugyanakkor szeretnék minél hamarabb kifizetni az összes adósságunkat." A bukás okának pedig meglepő módon a különböző Let's Play, azaz a végigjátszást bemutató videókat nevezte meg. "Alábecsültük azt, hogy hány olyan játékos van, aki megelégszik azzal, ha csak nézheti ahogy más játszik. Ha megnézzük az ilyen videók nézettségét és összehasonlítjuk az eladásokkal, látszik a hatalmas különbség. Sokan a teljes játékot feltették a csatornájukra mindenféle kommentár nélkül. Rengeteg Let's Play felhasználó csak a saját közösségi oldalának linkjét tette ki, a mi oldalunkra mutató link elmaradt."
"Fizettünk Jon Hillman számára a zenéért, mert beláttuk, hogy neki időre van szüksége ahhoz, hogy megalkossa a muzsikát. Ugyanakkor azt is gondoljuk, hogy ha más használja engedély nélkül a zenéjét, akkor számolnia kell a következményekkel." Ez a megjegyzés egyébként az egyik Youtube csatorna tulajdonosára vonatkozott, aki egy levélben megkérdezte Green-t, hogy visszavonják a szerzői jogi követelést a zene kapcsán vagy el kell távolítania a videót. A végére pedig még odaszúrta, hogy "szxr ha valaki más keres pénzt a videóim után".
Green ezek után kifejtette, hogy a That Dragon, Cancer három évig készült és nyolc ember dolgozott rajta. Ennek természetesen költsége volt és éppen ezért valahol érthető a vezetők felháborodottsága. Ugyanakkor sokan azon értetlenkednek, hogy mennyire etikus ha valaki a gyermekének szenvedését bemutató játékkal szeretne pénzt keresni. Mi nem foglalunk ebben állást, de az tény, hogy míg a paródiák és kritikák kapcsán vannak érvényes jogi megállapítások, addig az ilyen Walkthrough és Let's Play videók kapcsán nincs tiszta helyzet.