Gyurkity Péter

PlayStation-játékok mobilra a Sonytól

A Sony az átszervezés keretében egy új céggel szeretné megvalósítani régi álmát.

A japán cégóriás bejelentette, hogy a belső átszervezés részeként egy új leányvállalatot hoznak létre, amely kifejezetten a PlayStation-játékok okostelefonokon és egyéb hordozható eszközökön való megjelenését könnyítené meg. Többeknek ismerősen hangozhat ez a célkitűzés, hiszen korábban a PlayStation Mobile névre keresztelt kezdeményezés volt hivatott megvalósítani ezt.

Tavaly mindez dugába dőlt, a vezetés elhatározta a projekt leállítását, az áprilistól érvényes új struktúra keretében azonban újra megpróbálkoznak ezzel, mégpedig a ForwardWorks cég létrehozása révén, amelynek már a neve is jelzi a jövőre való koncentrálás jelentőségét. Az átszervezés részeként a Sony Computer Entertainment immár (április 1-től) a Sony Interactive Entertainment LLC névre hallgat, és bár a ForwardWorks a bejelentés szerint az ázsiai piacokra koncentrál majd, egy esetleges siker után nyilván nem hagynák ki a többi régiót sem.

Az okostelefonos játékok területén egy érdekes felmérés látott napvilágot, amely szerint az úgynevezett freemium, vagyis az eredetileg ingyenes, ám a játékon belül további opciókat már pénzért kínáló alkotások a bevétel jelentős részére az első napon tesznek szert. A Swrve adatai szerint az ilyen játékokból származó teljes bevétel (amely az év végére elérheti majd az 1,9 milliárd dollárt) mintegy fele a játékosok mindössze 0,19 százalékától származik, amit többek között azzal magyaráznak, hogy az első nap kiemelkedő jelentőségű - ha ekkor nem ruháznak be valamilyen kiegészítésre vagy további opcióra, az első 72 óra alatt drámaian visszaesik a pénzkiadás esélye. Az első hónapban az adott freemium játékot kipróbálók alig 1,9 százaléka költ pénzt a szoftveren belül, vagyis a felhasználók túlnyomó része soha nem szánja el magát erre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #6
    Gratulálni tudok csak, ha te ps2-es játékokat akarsz futtatni egy telefonon, pláne emulálva. PS1-ről beszéltem te gyökér.... elfelejtettél olvasni?
  • zola2000 #5
    "bár a ForwardWorks a bejelentés szerint az ázsiai piacokra koncentrál majd, egy esetleges siker után nyilván nem hagynák ki a többi régiót sem. "

    Nem azért, de attól hogy Ázsia még lehet angol, egyre több japán playstation játék előbb jön Ázsiába angolul mint nyugatra pl a sword art onlineok, dead or alive xtreme 3, moe chronicles, super robot wars, Gundam breaker 3 (mert egy átlag indonéz/Thaiföldi stb játékos jobban tud angolul mint kínaiul/japánul)
    Tehát várjuk ki mi lesz ebből.
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2016.03.31. 19:50:50
  • zola2000 #3
    Akkor nézd meg a Dragon quest 8, 8fps editiont :) - > és még azt mondják hogy a kézikonzoloknak vége, ezerszer inkább azon játszom mint mobilon.

    Az hogy az ingyenes játékok pénzéhesek, persze, nem jószívűségből fejlesztik azokat sem.
  • barret #2
    És mit keres ott fent a PS4 kontroller? :D
    Viccesek...
  • Szefmester #1
    Annyira jól megcsinálták droidra a FF9-et hogy sokszor azt hittem lefagyott, és a harcok között is töltött vagy 10-15 másodpercet. Cserébe a tapizós vezérlésen kívül csak a magasabb felbontást tudja felmutatni a rendszer.

    Csakhogy... egy ps1 emulátorral stabilabban, és gyorsabban lehet vezérelni a játékot, csak nem kapunk olyan élsimit. Persze a PC-s verzióban ez sem gond. :D

    A freemiumokról meg annyit, hogy azért első nap vesznek sokan bennük cuccot, mert aki tovább játszik velük fizetés nélkül, abban van egy kevés mazochista hajlam, vagy nem is játszik tovább. A legtöbb ilyen cím brutálisan le van korlátozva és szinte követelik a pénzed. Ha meg engedékenyek akkor olyan túlárazások vannak, amiket kezdő játékos nem vesz észre mert a játék elején az adott fizetős matériának nagy az értéke, a végjátékban meg huss.. elment egy apróságra.