Gyurkity Péter
PlayStation-játékok mobilra a Sonytól
A Sony az átszervezés keretében egy új céggel szeretné megvalósítani régi álmát.
A japán cégóriás bejelentette, hogy a belső átszervezés részeként egy új leányvállalatot hoznak létre, amely kifejezetten a PlayStation-játékok okostelefonokon és egyéb hordozható eszközökön való megjelenését könnyítené meg. Többeknek ismerősen hangozhat ez a célkitűzés, hiszen korábban a PlayStation Mobile névre keresztelt kezdeményezés volt hivatott megvalósítani ezt.
Tavaly mindez dugába dőlt, a vezetés elhatározta a projekt leállítását, az áprilistól érvényes új struktúra keretében azonban újra megpróbálkoznak ezzel, mégpedig a ForwardWorks cég létrehozása révén, amelynek már a neve is jelzi a jövőre való koncentrálás jelentőségét. Az átszervezés részeként a Sony Computer Entertainment immár (április 1-től) a Sony Interactive Entertainment LLC névre hallgat, és bár a ForwardWorks a bejelentés szerint az ázsiai piacokra koncentrál majd, egy esetleges siker után nyilván nem hagynák ki a többi régiót sem.
Az okostelefonos játékok területén egy érdekes felmérés látott napvilágot, amely szerint az úgynevezett freemium, vagyis az eredetileg ingyenes, ám a játékon belül további opciókat már pénzért kínáló alkotások a bevétel jelentős részére az első napon tesznek szert. A Swrve adatai szerint az ilyen játékokból származó teljes bevétel (amely az év végére elérheti majd az 1,9 milliárd dollárt) mintegy fele a játékosok mindössze 0,19 százalékától származik, amit többek között azzal magyaráznak, hogy az első nap kiemelkedő jelentőségű - ha ekkor nem ruháznak be valamilyen kiegészítésre vagy további opcióra, az első 72 óra alatt drámaian visszaesik a pénzkiadás esélye. Az első hónapban az adott freemium játékot kipróbálók alig 1,9 százaléka költ pénzt a szoftveren belül, vagyis a felhasználók túlnyomó része soha nem szánja el magát erre.
A japán cégóriás bejelentette, hogy a belső átszervezés részeként egy új leányvállalatot hoznak létre, amely kifejezetten a PlayStation-játékok okostelefonokon és egyéb hordozható eszközökön való megjelenését könnyítené meg. Többeknek ismerősen hangozhat ez a célkitűzés, hiszen korábban a PlayStation Mobile névre keresztelt kezdeményezés volt hivatott megvalósítani ezt.
Tavaly mindez dugába dőlt, a vezetés elhatározta a projekt leállítását, az áprilistól érvényes új struktúra keretében azonban újra megpróbálkoznak ezzel, mégpedig a ForwardWorks cég létrehozása révén, amelynek már a neve is jelzi a jövőre való koncentrálás jelentőségét. Az átszervezés részeként a Sony Computer Entertainment immár (április 1-től) a Sony Interactive Entertainment LLC névre hallgat, és bár a ForwardWorks a bejelentés szerint az ázsiai piacokra koncentrál majd, egy esetleges siker után nyilván nem hagynák ki a többi régiót sem.
Az okostelefonos játékok területén egy érdekes felmérés látott napvilágot, amely szerint az úgynevezett freemium, vagyis az eredetileg ingyenes, ám a játékon belül további opciókat már pénzért kínáló alkotások a bevétel jelentős részére az első napon tesznek szert. A Swrve adatai szerint az ilyen játékokból származó teljes bevétel (amely az év végére elérheti majd az 1,9 milliárd dollárt) mintegy fele a játékosok mindössze 0,19 százalékától származik, amit többek között azzal magyaráznak, hogy az első nap kiemelkedő jelentőségű - ha ekkor nem ruháznak be valamilyen kiegészítésre vagy további opcióra, az első 72 óra alatt drámaian visszaesik a pénzkiadás esélye. Az első hónapban az adott freemium játékot kipróbálók alig 1,9 százaléka költ pénzt a szoftveren belül, vagyis a felhasználók túlnyomó része soha nem szánja el magát erre.