Ötvös Tibor

A Sony bemutatta a PlayStation 4-et


A Sony helyi idő szerint éjfélkor kezdte meg konferenciáját, melyen hivatalosan is bemutatkozott a PlayStation 4. A bemutató pár perce ért véget, így a videókat majd csak később tudjuk beszúrni.

Az egész konferencia egy látványos reklámfilmmel kezdődött, melyben tulajdonképpen megismerhettük a Sony eddig pályafutását a konzolos piacon. Feltűntek egy-egy villanás elejéig a legismertebb karakterek és címek. Alapozónak megfelelt. A show házigazdája Andrew House, aki kezdésnek a PlayStation család múltját méltatta és kiemelte, hogy a független fejlesztők mindig is szívesen látott tagjai voltak a családjuknak és ez a következő generációnál sem változik majd.



Ezután Mark Cerny lép a színpadra, aki a PS4 technikai oldalát mutatja be. A gépben egy felturbózott PC-s architektúra, egy x86-os processzor, fejlettebb GPU és 8 GB DDR5 RAM kapott helyet. Ezután bemutatta az új kontrollert, mely a Dual Shock 4 nevet viseli. Az alapok maradtak, de számos új dolog került fel rá. A legfontosabb, hogy lesz rajta egy Touch Pad, mely fontos szerepet tölt majd be a PSN vezérlésében. Felbukkan a Share gomb is, mellyel szinte bármit azonnal megoszthatunk a barátainkkal.

A kontroller hátuljában pedig egy Light Button is helyet kapott, mely igazából egy mozgásérzékelő. Elég komoly és életképes újítás, hogy a Power gomb megnyomásával (azaz a gép kikapcsolásával) az aktuális játék automatikusan benne marad a memóriában és amint újra bekapcsoljuk, onnan folytatjuk, ahol előtte befejeztük. Nincs több elveszett mentés vagy áramszünet miatti újrakezdés.



Ezután kicsit megmutatták, mire képes a PS4 az Unreal Engine 4 és a Havok motor segítségével. Majd végre bemutatkozott az első játék is, mely természetesen egy mászkálós kis program lesz. A Knack nem volt túl sikeres a nézőknél, szórványos taps kísérte a prezentáció végét. Itt jelentik be, hogy a játékokat már letöltés közben is játszhatjuk. Elindul a letöltés, ezzel elindul a program is és míg mi játszunk, a háttérben folytatódik a fennmaradó adatállomány beszerzése.


Ezután David Perry lép a színpadra, aki sajnos nem egy MDK folytatást jelent be, hanem a Gaikai vezetőjeként érkezik. Bemutatja a Vita Remote Play képességeit, ami valóban elképesztő. Ennek segítségével PS4-es játékunkat áttehetjük Vitára és ott folytathatjuk a programot. A hálózaton pedig a barátainkkal folyamatosan kapcsolatban lehetünk: nézhetjük ahogy játszanak (élő képben!), besegíthetünk nekik és üzeneteket kaphatunk tőlük játék közben.

A Sony ezután végre a játékokra terelte a témát. Egy rövid filmben az összes nevesebb fejlesztő mesélt a PS4-es fejlesztés örömeiről de konkrét alkotást nem jelentettek be természetesen. Ám a végén a Guerrilla Games vezetője, Michael Denny lépett a színpadra és bemutatta a Killzone: Shadow Fall egyik küldetését. Mit mondjak, elképesztő látvány és hangulat sugárzott az alkotásból (mondom ezt úgy, hogy nem rajongók a szériáért). Ami szép az szép és a Killzone új része gyönyörű lesz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A következő leleplezést az Evolution Studios, a MotorStorm széria fejlesztője követte el a Drive Club képében. A program láthatóan a minél élethűbb versenyzésre helyezi a hangsúlyt, mely már az autón kívül megkezdődik (ki kell nyitni az ajtót, be kell szállni, becsukni, bekapcsolni az öveket, indítani). A látvány pazar, eddig csak átvezető jelenetekben láthattunk ilyen részletességet.

A Sony belsős fejlesztői közül a Sucker Punch maradt utoljára, akik az inFamous sorozatért is felelnek. A trailer, mely sajnos teljes egészében csak CGI-animációt tartalmazott nagyon hangulatos és már épp kezdtem volna kijelenteni, hogy ez egy inFamous klón lesz, mikor megjelent a program címe. Az inFamous: Second Son a széria harmadik része lesz és nyitócím is egyben.


Nem kis meglepetésre Jonathan Blow, a Braid kreátora volt a következő prezentáló, aki az érdekesnek tűnő The Witness című logikai alkotását hozta el, mely konzolokon PS4-exkluzív lesz (és bizonyos ideig csak itt lesz elérhető). A 25 órás játékidőt kínáló program egy teljesen nyitott világgal bír majd, melyben minden okkal lesz a helyén. Engem leginkább a kultikus Myst sorozatra emlékeztet, ami jó előjel.

David Cage, a Quantic Dreams vezetője váltja a független fejlesztőt és ő kimondottan az érzelmek megjelenítéséről beszél. Érdekességképp megemlíti, hogy az 1999-ben megjelent Omikron: Nomad Soul hőse 350 poligonból állt, addig a Beyond: Two Souls egy karaktere már 30 ezerből lesz összerakva.

Ezután kicsit unalmas szekció jött, mivel elég hosszúra nyúlt a Media Molecule Move-os prezentációja. Ám utána bőven kárpótolva lettünk, hiszen érkeztek a külsős fejlesztők. Elsőként a Capcom képviseletében Yoshinori Ono beszélt kicsit a kiadó és a PlayStation múltjáról, ami valóban impozáns. Ezután leleplezte a Panta Rhei kódnevet viselő grafikus motorjukat, mely a pár pillanattal később leleplezett Deep Down címet viselő, igen hangulatosnak tűnő játékukat is hajtja majd.

A Square Enix következik. Yoshihisha Hasimoto lép a színpadra. Nem játékot mutat be, hanem egy demót, a PS4 grafikus képességeit prezentálva. Látványos, de kérdés, hogy a játékmenetben mi valósulhatna meg ebből a csodából. Őt Shinji Hashimoto, a Final Fantasy felelőse váltja a színpadon, aki bejelenti az új rész készültét, de semmit nem mutat meg belőle. Azt majd később, az év folyamán.



A Ubisoft képviseletében Yves Guillemont lép be. Watch Dogs prezentáció következik. A játék továbbra is lenyűgöző és ráadásul egy eddig nem látott szakaszt láthattunk a programból. A grafika szemkápráztató, a világ tényleg él körülöttünk. Ahogy látható is volt, a környezetünkről mindent megtudhatunk és ez nagyon jó kis hangulatot ad a programnak. Várós, nagyon.

És ekkor bekövetkezett a show legnagyobb meglepetése, hiszen Chris Metzen, a Blizzard Entertainment képviseletében lép be a képbe. Az ő rövid jelenléte feldobja a hangulatot főleg azzal, hogy bejelenti: jön a PS4-es Diablo III. És mellékesen megemlíti, hogy PS3-ra is megjelenik a program. Fontos, hogy konzolokon Sony exkluzív lesz minden Blizzard termék, hiszen stratégiai partnerséget kötött egymással a két cég. A Diablo III a PAX Easten mutatkozik majd be mozgásban is.

A végére maradt az Activision és Eric Hirshberg. Ők a Bungie új alkotását, a Destinyt hozták be a showra, mely megjelenésekor PS4 exkluzív tartalmakkal is bír majd. Nem mellékes, hogy a gép egyik nyitócíme lesz.

Végül visszatért House, aki bejelenti, hogy a PS4 2013 végén jelenik meg. Se ár se pontos dátum nincs még. Ezzel befejeződött a prezentáció és rajongók elégedetten állhattak fel a közvetítés elől. Kíváncsian várjuk, hogy mit válaszol majd erre a Microsoft.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • medic88 #78
    Szerintem egyáltalán nem lesz gyönge az egész. A Sony nem fogja hagyni, és egyébként is szerencsére nem egy winfos ami megeszi minden memódat!
  • bakkerman #77
    kevés lesz jövő ilyenkorra a mostani X4 956 procim meg a HD7770 vgam úgy tűnik,még talán a 8GB ramom elég lesz
  • NEXUS6 #76
    Egyet értek, 8 mag akármiből bőségesen elég szerintem is. Egyedül talán a králytek képviselője sopánkodott a hw miatt. De ők köztudomásúan kicsit túl becsülik egy átlag pc, illetve önmaguk képességeit.;)
  • narumon #75
    A processzor is csak elsőre tűnik gyengének, de ha figyelembe veszed, hogy nagy részt a GCN-ek fognak dolgozni akkor nem lesz ez gyenge proci.
  • narumon #74
    Szerintem ahol kihasználják a hardvert igazán azok bajosan mennek az eltérő felépítés és programozás miatt. Dehát kérdés, hogy a PC változatban mit valósítanak meg belőle és hogyan. Tehát valamilyen szinten biztos futni fognak - legalábbis ugye ami nem exkluzív.
  • NEXUS6 #73
    8 magos cpu, 18 GCN magos GPU (AMD jaguar CPU ), 8GB gddr5 RAM.
    A processzor rész elsőre gyengébbnek tűnik, mint egy csúcs játék PC-jé, azonban a memória, hogy nincsenek szűk keresztmetszetek olyan, hogy hasonlót sem látni pc-n. Leg csúcsabb videokarin is max 6 GB memória van, de a ps4 8 GB-jából 1-2 GB biztos, a rendszeré, meg a játék fő progijáé lesz.

    Szal, ha csúcs PC-d van, akkor menni fognak, ha tecsó gazdaságos, akkor alacsonyabb minőségben igen.
  • bakkerman #72
    végülis lehet már tudni pontosan milyen specifikációja lesz a cuccosnak? Érdemes-e reménykednem hogy a mostani PC-men fognak-e majd menni a nextgen játékok...
  • narumon #71
    Nah az is kiderült, hogy 400 font a PS4
  • zola2000 #70
    Hát Japánhoz még nem szóltak a ps4 kapcsán, sehol egy új Yakuza, Ni No Kuni, Tales Of XY, Atelier alchemist YX, Disgaea, Koei Warriors, IdolM@ster rész.

    Gondolom a TGSen jelentik be ezeket, hogy muzsikálnak majd PS4en, ha nem akarnak visszavonulni a Japán piacról, mint tette a microsoft.
  • NovaTerra #69
    Az ilyennel csak te égeted magad, nem a Sony. Senki sem akad fel azon, ha egy japán akcentussal beszél. Főleg nem abban az országban, ahol kormányzónak választottak meg egy férfit, aki 40 éve amerikai állampolgár, de még mindig német akcentussal beszél.