SG.hu
Újabb 20%-ot estek a magyar lemezeladások
A Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége elkészítette a 2012-es magyarországi hangfelvétel-értékesítési statisztikákat. Az adatokat vizsgálva megtudhatjuk, hogy a fizikai hanghordozók értékesítése az előző évhez képest közel 22 százalékkal esett vissza.
Ez sorozatban a tizedik év, amikor a piac csökkenést mutat; immáron a 2000. évben elért csúcsnak nagyjából ötödét teszi ki az iparág teljes forgalma Magyarországon. A szervezet közleménye szerint a drasztikusan fogyó bevételek számos kiadó felszámolását, nemzetközi cégek kivonulását, munkahelyek százainak megszűnését hozták az elmúlt években. A 2005-tő‘l kezdve hazánkban is megjelenő‘ digitális értékesítések - bár irányukat tekintve követik a nemzetközi, növekvő trendeket - még 2012-ben sem tudták érdemben, még részben sem pótolni a fizikai példányok értékesítésének hiányát. Még az utóbbiak drasztikus visszaesése mellett sem teszik ki a teljes forgalom 15%-át sem a digitális eladások.
A magyar lakosságra tehát sajnos továbbra sem jellemző‘ a zenéért való erő‘s fizetési hajlandóság; az elő‘adók népszerűsége, a zenefogyasztás tömeges mértéke továbbra sem generálja a kellő‘ bevételt, amely az újabb hangfelvételek megszületésébe történÅő befektetést, a jövő‘beni zenei alkotások születését biztosíthatná.
Ez sorozatban a tizedik év, amikor a piac csökkenést mutat; immáron a 2000. évben elért csúcsnak nagyjából ötödét teszi ki az iparág teljes forgalma Magyarországon. A szervezet közleménye szerint a drasztikusan fogyó bevételek számos kiadó felszámolását, nemzetközi cégek kivonulását, munkahelyek százainak megszűnését hozták az elmúlt években. A 2005-tő‘l kezdve hazánkban is megjelenő‘ digitális értékesítések - bár irányukat tekintve követik a nemzetközi, növekvő trendeket - még 2012-ben sem tudták érdemben, még részben sem pótolni a fizikai példányok értékesítésének hiányát. Még az utóbbiak drasztikus visszaesése mellett sem teszik ki a teljes forgalom 15%-át sem a digitális eladások.
A magyar lakosságra tehát sajnos továbbra sem jellemző‘ a zenéért való erő‘s fizetési hajlandóság; az elő‘adók népszerűsége, a zenefogyasztás tömeges mértéke továbbra sem generálja a kellő‘ bevételt, amely az újabb hangfelvételek megszületésébe történÅő befektetést, a jövő‘beni zenei alkotások születését biztosíthatná.