SG.hu
YouTube-toplistát készített az Artisjus
ByeAlex Kedvesem című dala 4 millió feletti kattintással toronymagasan vezeti a tavasz legnézettebb online magyar zenei videóit rangsoroló Artisjus YouTube Toplistát. A Majka, Curtis, BLR trió trónfosztott lett ugyan, cserébe a dobogó második és harmadik foka is az övék. Pápai Jocival készítették el Nekem ez jár című nótájukat, amelyre két hónap alatt több mint 3 milliószor voltak kíváncsiak a magyar internetezők. A legnépszerűbb hazai zenei videók között tavasszal is a hip-hop volt a vezető műfaj.
Teljes egy éven át Majka, Curtis, BLR Belehalok című produkciója volt a nagy internetes favorit. A dal nemcsak online aratott sikert: június első hétvégéjén Fonogram-díjjal ismerték el a trió produkcióját (Az év dala). A klipre még 2013 tavaszán is több mint egymilliószor kattintottak a magyar internetezők, ez a tavaszi lista harmadik helyére volt elég. Majkáék Pápai Joci közreműködésével március végén azonban új dallal debütáltak. A Nekem ez jár nagyon erősen nyitott, 3 millió fölötti megtekintéssel rögtön a lista második helyére ugrott alig több mint két hónap alatt.
A Fonogram-díjjal (Az év felfedezettje) jutalmazott ByeAlex Kedvesem című dala azonban toronymagasan vezeti a tavaszi Artisjus YouTube Toplistát. Az Eurovíziós Dalfesztivál televíziós döntőjében május közepén milliók látták a rádiók által is előszeretettel sugárzott produkciót, az interneten mégis további 4,2 milliószor játszották le.
A zeneipar számára meghatározó események az online nézettséget is erősen befolyásolják. Az Eurovíziós Dalfesztivál nem csak a hazai győztesnek hozott népszerűséget: Mohamed Fatima Nem baj című dala 1,1 millió feletti nézettséget produkált a neten, Radics Gigi Úgy fáj című produkciójára közel félmilliószor, Kállay Saunders András My Baby című szerelmes nótájára pedig közel 300 ezerszer kattintottak a magyarok. Bódi László Cipő fájdalmas elvesztése pedig sokakat nosztalgiázásra sarkallt, így a Republic 3 dallal is felkerült a tavaszi toplistára. Az idei Sziget fesztivál himnuszának megválasztott Punnany Massif nóta újonnan került a listára, már közel 400 ezerszer játszották online.
Az internetezők a YouTube ajánlásainak is köszönhetően szívesen hallgatnak meg egymás után több dalt ugyanattól az előadótól. Majka összesen 5 millió feletti kattintással négy dallal is képviselteti magát a listán. Az esztergomi gengszterrapper Mr Busta négy felvételben érintett, Punnany Massif háromban, Radics Gigi és L.L. Junior pedig két-két dallal szerepel a legnézettebb harmincas listán.
Az Artisjus YouTube Toplistájának 30 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt 21,8 milliószor nézték meg. A YouTube-on havonta 1 milliárdan néznek videókat, és ezzel a világ legnagyobb színpadát biztosítja bárkinek. Psy a Gangnam Style-lal koreai énekesből itt lett világsztár. ByeAlex példájából pedig már az is látszik, hogy indulhat el egy magyar zenész a nemzetközi karrier felé a YouTube-on. Egy dal sikeréhez jelentősen hozzájárulnak a belőle készített feldolgozások, paródiák is - a Kedvesem orosz változatát például már több mint kétszázezerszer hallgatták meg. A lista negyedévente az Artisjus által kiadott, VOLTfolió-díjra jelölt Dal+Szerző magazinban jelenik meg.
Teljes egy éven át Majka, Curtis, BLR Belehalok című produkciója volt a nagy internetes favorit. A dal nemcsak online aratott sikert: június első hétvégéjén Fonogram-díjjal ismerték el a trió produkcióját (Az év dala). A klipre még 2013 tavaszán is több mint egymilliószor kattintottak a magyar internetezők, ez a tavaszi lista harmadik helyére volt elég. Majkáék Pápai Joci közreműködésével március végén azonban új dallal debütáltak. A Nekem ez jár nagyon erősen nyitott, 3 millió fölötti megtekintéssel rögtön a lista második helyére ugrott alig több mint két hónap alatt.
A Fonogram-díjjal (Az év felfedezettje) jutalmazott ByeAlex Kedvesem című dala azonban toronymagasan vezeti a tavaszi Artisjus YouTube Toplistát. Az Eurovíziós Dalfesztivál televíziós döntőjében május közepén milliók látták a rádiók által is előszeretettel sugárzott produkciót, az interneten mégis további 4,2 milliószor játszották le.
A zeneipar számára meghatározó események az online nézettséget is erősen befolyásolják. Az Eurovíziós Dalfesztivál nem csak a hazai győztesnek hozott népszerűséget: Mohamed Fatima Nem baj című dala 1,1 millió feletti nézettséget produkált a neten, Radics Gigi Úgy fáj című produkciójára közel félmilliószor, Kállay Saunders András My Baby című szerelmes nótájára pedig közel 300 ezerszer kattintottak a magyarok. Bódi László Cipő fájdalmas elvesztése pedig sokakat nosztalgiázásra sarkallt, így a Republic 3 dallal is felkerült a tavaszi toplistára. Az idei Sziget fesztivál himnuszának megválasztott Punnany Massif nóta újonnan került a listára, már közel 400 ezerszer játszották online.
Az internetezők a YouTube ajánlásainak is köszönhetően szívesen hallgatnak meg egymás után több dalt ugyanattól az előadótól. Majka összesen 5 millió feletti kattintással négy dallal is képviselteti magát a listán. Az esztergomi gengszterrapper Mr Busta négy felvételben érintett, Punnany Massif háromban, Radics Gigi és L.L. Junior pedig két-két dallal szerepel a legnézettebb harmincas listán.
Az Artisjus YouTube Toplistájának 30 legnépszerűbb videóját 3 hónap alatt 21,8 milliószor nézték meg. A YouTube-on havonta 1 milliárdan néznek videókat, és ezzel a világ legnagyobb színpadát biztosítja bárkinek. Psy a Gangnam Style-lal koreai énekesből itt lett világsztár. ByeAlex példájából pedig már az is látszik, hogy indulhat el egy magyar zenész a nemzetközi karrier felé a YouTube-on. Egy dal sikeréhez jelentősen hozzájárulnak a belőle készített feldolgozások, paródiák is - a Kedvesem orosz változatát például már több mint kétszázezerszer hallgatták meg. A lista negyedévente az Artisjus által kiadott, VOLTfolió-díjra jelölt Dal+Szerző magazinban jelenik meg.