Gyurkity Péter
Továbbra sem népszerű a Facebook Home
Még azon nagyobb gyártók is kivárásra játszanak, akiknek támogatása elengedhetetlen lenne a remélt siker eléréséhez. A növekedést ehelyett saját rendszereik csiszolgatásával szeretnék biztosítani.
Iparági források számoltak be a napokban arról, hogy a legtöbb jól ismert okostelefon-gyártó távol tartja magát a Facebook Home támogatásától, bármennyire is szeretné a közösségi oldal vezetése, hogy saját kezelőfelületüket alapértelmezetten alkalmazó további készülékek jelenjenek meg a piacon. A helyzet a közeljövőben sem fog változni.
Az érintett gyártók elsősorban amiatt vonakodnak ilyen okostelefonok bemutatásától, mert a HTC First nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Facebook kezelőfelületére építő fejlesztés kiábrándító adatokat produkált az Egyesült Államokban, ezt látva pedig a portál vezetése elállt az európai megjelenéstől. A felhasználók visszajelzése sem volt éppenséggel pozitív, így most a nagyobb nevek (HTC, Huawei, Sony Mobile, stb.) inkább saját felületeik tökéletesítésétől remélik a további sikereket - azt tudni lehet, hogy a Samsung konkrétan elutasította a Facebook megkeresését.
Ami az eladások alakulását illeti, itt nem sok minden változott az eddig is ismert, vagy inkább előrevetített trendhez képest. A Gartner legújabb előrejelzésében arról ír, hogy míg a PC-eladások (asztali és noteszgépek együtt) idén több mint 10 százalékkal esnek majd vissza 2012-höz képest, addig a jóval kisebb szegmenst képező táblák forgalma csaknem 68 százalékkal, az okostelefonoké pedig 4,3 százalékkal javulhat.
A felhasználók többsége most már egyértelműen hordozható, az internetre kényelmesen, bárhol csatlakozó eszközökre vágyik, így amennyiben a gyártók nem követnek el nagyobb hibákat, lesz mire építeni pozitív várakozásaikat.
Iparági források számoltak be a napokban arról, hogy a legtöbb jól ismert okostelefon-gyártó távol tartja magát a Facebook Home támogatásától, bármennyire is szeretné a közösségi oldal vezetése, hogy saját kezelőfelületüket alapértelmezetten alkalmazó további készülékek jelenjenek meg a piacon. A helyzet a közeljövőben sem fog változni.
Az érintett gyártók elsősorban amiatt vonakodnak ilyen okostelefonok bemutatásától, mert a HTC First nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Facebook kezelőfelületére építő fejlesztés kiábrándító adatokat produkált az Egyesült Államokban, ezt látva pedig a portál vezetése elállt az európai megjelenéstől. A felhasználók visszajelzése sem volt éppenséggel pozitív, így most a nagyobb nevek (HTC, Huawei, Sony Mobile, stb.) inkább saját felületeik tökéletesítésétől remélik a további sikereket - azt tudni lehet, hogy a Samsung konkrétan elutasította a Facebook megkeresését.
Ami az eladások alakulását illeti, itt nem sok minden változott az eddig is ismert, vagy inkább előrevetített trendhez képest. A Gartner legújabb előrejelzésében arról ír, hogy míg a PC-eladások (asztali és noteszgépek együtt) idén több mint 10 százalékkal esnek majd vissza 2012-höz képest, addig a jóval kisebb szegmenst képező táblák forgalma csaknem 68 százalékkal, az okostelefonoké pedig 4,3 százalékkal javulhat.
A felhasználók többsége most már egyértelműen hordozható, az internetre kényelmesen, bárhol csatlakozó eszközökre vágyik, így amennyiben a gyártók nem követnek el nagyobb hibákat, lesz mire építeni pozitív várakozásaikat.