SG.hu
A szabadidős reklámokra kattint a legtöbb magyar
Lengyelországban minden negyedik online hirdetés tematikája a telekommunikáció, de a lengyel internetezők mégis a szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó kreatívokra kattintanak leggyakrabban.
A legnépszerűbb hirdetési formátumokról, a leggyakrabban hirdetett iparágakról és trendekről készített jelentést a gemiusAdMonitor, melynek adatai a náluk futott kelet és közép európai online hirdetési kampányok hatékonyságának méréséből és hirdetés kiszolgáló rendszerükből származnak. E szerint távközlés, pénzügy és kereskedelem területén mérték a legnagyobb részesedést az online hirdetések között a 2012-es év második részében. A kutatásban szereplő tizenkét ország közül tizenegyben ezekben az ágazatokban működő vállalatok hirdettek a legintenzívebben.
Az ukránok kattintanak a leggyakrabban reklámokra
A távközlési szolgáltatásokra vonatkozó hirdetéseket legnagyobb arányban Szlovákiában és Magyarországon (mindkét országban 28 százalék), valamint Lengyelországban (25 százalék) mutatkoztak. Viszont a pénzügyi, biztosítási és közvetítői szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetések voltak többségben Szlovéniában (35 százalék), a Cseh Köztársaságban (36 százalék) és Horvátországban (24 százalék). Litvániában, Romániában, Ukrajnában és Lettországban, azonban a legnagyobb arányban a kereskedelmi kategóriában regisztrálták a hirdetési megjelenéseket. Ez 19 százalék a litván és a román piacon, és 17 százalék, a lett piacon. A hirdetések viszonylag nagy százaléka volt tapasztalható a "szabadidős" termékek és szolgáltatások területén Litvániában (19 százalék), és a lakberendezés valamint háztartási berendezések reklámozása területén Bulgáriában (14 százalék).
A magyar online reklámkampányok 92 százalékában használnak bannert...
... 300 x 250 pixeles méretben
A magyarok, a lengyelek és a szerbek leggyakrabban a "szabadidő" kategóriájú hirdetésekre kattintottak, a lettek és szlovákok a távközlési vállalatok kreatívjaira, míg a horvátok, csehek, bolgárok a ruhákra és kiegészítőkre, a litvánok utazás, turizmus, szállodák és éttermek ajánlataira, a románok a "kiskereskedelmi" kategória, a szlovének pedig leginkább a háztartási cikkek hirdetéseire kattintottak.
A legnépszerűbb hirdetési formátumokról, a leggyakrabban hirdetett iparágakról és trendekről készített jelentést a gemiusAdMonitor, melynek adatai a náluk futott kelet és közép európai online hirdetési kampányok hatékonyságának méréséből és hirdetés kiszolgáló rendszerükből származnak. E szerint távközlés, pénzügy és kereskedelem területén mérték a legnagyobb részesedést az online hirdetések között a 2012-es év második részében. A kutatásban szereplő tizenkét ország közül tizenegyben ezekben az ágazatokban működő vállalatok hirdettek a legintenzívebben.
Az ukránok kattintanak a leggyakrabban reklámokra
A távközlési szolgáltatásokra vonatkozó hirdetéseket legnagyobb arányban Szlovákiában és Magyarországon (mindkét országban 28 százalék), valamint Lengyelországban (25 százalék) mutatkoztak. Viszont a pénzügyi, biztosítási és közvetítői szolgáltatásokkal kapcsolatos hirdetések voltak többségben Szlovéniában (35 százalék), a Cseh Köztársaságban (36 százalék) és Horvátországban (24 százalék). Litvániában, Romániában, Ukrajnában és Lettországban, azonban a legnagyobb arányban a kereskedelmi kategóriában regisztrálták a hirdetési megjelenéseket. Ez 19 százalék a litván és a román piacon, és 17 százalék, a lett piacon. A hirdetések viszonylag nagy százaléka volt tapasztalható a "szabadidős" termékek és szolgáltatások területén Litvániában (19 százalék), és a lakberendezés valamint háztartási berendezések reklámozása területén Bulgáriában (14 százalék).
A magyar online reklámkampányok 92 százalékában használnak bannert...
... 300 x 250 pixeles méretben
A magyarok, a lengyelek és a szerbek leggyakrabban a "szabadidő" kategóriájú hirdetésekre kattintottak, a lettek és szlovákok a távközlési vállalatok kreatívjaira, míg a horvátok, csehek, bolgárok a ruhákra és kiegészítőkre, a litvánok utazás, turizmus, szállodák és éttermek ajánlataira, a románok a "kiskereskedelmi" kategória, a szlovének pedig leginkább a háztartási cikkek hirdetéseire kattintottak.