Napi Online
Nem jöttek be a Microsoft reklámtervei
A Microsoft nem tudta legyőzni a Google-t. A 6,2 milliárd dolláros veszteség beismerésével leradírozta az erre a negyedre jutó nyereségét.
Nem jött be az évekkel ezelőtti próbálkozás, hogy a cég betörjön az internetes reklámüzletbe - ismerte el a Microsoft, amikor is bejelentette, egy 6,2 milliárd dolláros goodwill leírást hajt végre a 2007-ben felvásárolt aQuantichoz kapcsolódó költségeken. Ezzel a Microsoftnak gyakorlatilag nem marad nyeresége a vállalat most befejeződött negyedik pénzügyi negyedévében.
A netes szoftveróriás éveken keresztül rengeteg pénzt ölt abba, hogy a Google vetélytársa lehessen az internetes reklámok és a keresési találatok terén - a Bing keresővel fémjelzett próbálkozás azonban látványos kudarcot hozott. Az aQuanticot egyébként a most leírt tételnél éppen hogy drágábban, 6,3 milliárd dollárért vásárolták meg öt évvel ezelőtt, a leírás tehát gyakorlatilag az akvizíció teljes csődjének beismerése.
Szakértők szerint a felvásárlás idején a Google és a Yahoo versenye felhajtotta az árakat az iparágban, ezért a Microsoft valós értékének többszörösén - az elve magas részvényárfolyamhoz képest 85 százalékos prémiummal - vásárolhatta csak fel az apró netes reklámcéget. A remélt növekedést azonban nem hozta meg az akvizíció, az eMarketers becslése szerint a Google idén a netes reklámpiac 78 százalékát uralta, a Microsoftnak pedig 11,5 százalék maradt. A befektetőket is egyre jobban aggasztotta a részleg borzalmas teljesítménye, az utóbbi három negyedévben ugyanis a netes divízió 2,1 milliárd dolláros árbevételére 1,5 milliárd dolláros üzemi veszteség jutott. Steve Ballmer vezérigazgató azonban továbbra is optimista, és sokat remél a Facebookkal tervezett együttműködéstől.
Nem jött be az évekkel ezelőtti próbálkozás, hogy a cég betörjön az internetes reklámüzletbe - ismerte el a Microsoft, amikor is bejelentette, egy 6,2 milliárd dolláros goodwill leírást hajt végre a 2007-ben felvásárolt aQuantichoz kapcsolódó költségeken. Ezzel a Microsoftnak gyakorlatilag nem marad nyeresége a vállalat most befejeződött negyedik pénzügyi negyedévében.
A netes szoftveróriás éveken keresztül rengeteg pénzt ölt abba, hogy a Google vetélytársa lehessen az internetes reklámok és a keresési találatok terén - a Bing keresővel fémjelzett próbálkozás azonban látványos kudarcot hozott. Az aQuanticot egyébként a most leírt tételnél éppen hogy drágábban, 6,3 milliárd dollárért vásárolták meg öt évvel ezelőtt, a leírás tehát gyakorlatilag az akvizíció teljes csődjének beismerése.
Szakértők szerint a felvásárlás idején a Google és a Yahoo versenye felhajtotta az árakat az iparágban, ezért a Microsoft valós értékének többszörösén - az elve magas részvényárfolyamhoz képest 85 százalékos prémiummal - vásárolhatta csak fel az apró netes reklámcéget. A remélt növekedést azonban nem hozta meg az akvizíció, az eMarketers becslése szerint a Google idén a netes reklámpiac 78 százalékát uralta, a Microsoftnak pedig 11,5 százalék maradt. A befektetőket is egyre jobban aggasztotta a részleg borzalmas teljesítménye, az utóbbi három negyedévben ugyanis a netes divízió 2,1 milliárd dolláros árbevételére 1,5 milliárd dolláros üzemi veszteség jutott. Steve Ballmer vezérigazgató azonban továbbra is optimista, és sokat remél a Facebookkal tervezett együttműködéstől.