Berta Sándor
Európába tart a japán Rakuten kereskedelmi platform
A Rakuten a világ harmadik legnagyobb e-kereskedelmi platformja az Amazon és az eBay után. A japán cég Európában terjeszkedne, már rengeteg céget felvásároltak kontinensünkön.
A társaságot 1997-ben alapította Tokióban Hiroshi Mikitani és napjainkban világszerte már 10 000 munkatársa van. Az oldalon több mint 90 000 ázsiai, európai, észak- és dél-amerikai gyártó és kereskedő regisztrálta magát, több mint 85 millió ügyfelük van. A tokiói tőzsdén is bejegyzett vállalat legutóbb az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban és Franciaországban jelent meg. Az USA-ban megvásárolta a Buy.com-ot, Németországban a Tradoria, míg Franciaországban a Priceminister nevű portált.
"Céljaink egyértelműek: szeretnénk az e-kereskedelemben világelsők lenni. Ázsiában ez már megvalósult. Jelenleg hat európai telephelyünk van, a jövőben Spanyolországban akarunk megjelenni, míg az európai központunk Luxemburgban lesz. A legtöbb nagy országban szeretnénk kirendeltséget létrehozni. Tisztában vagyunk azzal, hogy Európában a nyelvi sokszínűség miatt nehezebb egy online piacteret kialakítani, de ez egyben nagy lehetőség is a kereskedőknek. Jelenleg nem tervezünk több cégfelvásárlást Európában, de sosem lehet tudni" - jelentette ki Hiroshi Mikitani.
Az alapító-cégvezető elmondta: az a koncepciójuk, hogy elérhetővé tesznek egy piachelyet a független boltok számára, a fogyasztók ugyanis a világhálón nem akárhol akarnak vásárolni, hanem egy megbízható helyen. A Rakuten nem árul termékeket, hanem teret kínál a kereskedőknek. Sok kis és közepes kereskedő nem ért az internethez, a platform segít nekik abban, hogy felépítsenek egy online boltot és ezen keresztül világszerte értékesítsék az árucikkeiket. Ahhoz, hogy Európában ismertebb legyen a társaság erősíteni akarják a helyi marketingtevékenységüket és olyan megoldásokat is használnak, mint a hűségpontok, amiket a piachely minden boltjában be lehet váltani.
"Az angol nyelv a globális szabvány, a nemzetközi webes és IT-szakértők már csak angolul beszélnek. Mi pedig, mint egyre inkább globális multicég csak tanulhatunk a külföldtől. Ezért döntöttünk úgy, hogy japán társaságként az angol nyelvet vezetjük be belső nyelvként. Ez Japánban nagy feltűnést keltett" - emelte ki a menedzser. Persze az Amazon sem tétlenkedik és bevezette a saját virtuális fizetőeszközét, amelynek segítségével a felhasználók alkalmazásokat és játékokat vásárolhatnak. Az Amazon Coins rendszert februárban jelentette be a vállalat és most közölte, hogy a Kindle Fire táblagép minden jelenlegi és jövőbeli tulajdonos ingyen 500 Coins-t kap, ezek értéke 5 dollár. A rendszer egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban elérhető.
A társaságot 1997-ben alapította Tokióban Hiroshi Mikitani és napjainkban világszerte már 10 000 munkatársa van. Az oldalon több mint 90 000 ázsiai, európai, észak- és dél-amerikai gyártó és kereskedő regisztrálta magát, több mint 85 millió ügyfelük van. A tokiói tőzsdén is bejegyzett vállalat legutóbb az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban és Franciaországban jelent meg. Az USA-ban megvásárolta a Buy.com-ot, Németországban a Tradoria, míg Franciaországban a Priceminister nevű portált.
"Céljaink egyértelműek: szeretnénk az e-kereskedelemben világelsők lenni. Ázsiában ez már megvalósult. Jelenleg hat európai telephelyünk van, a jövőben Spanyolországban akarunk megjelenni, míg az európai központunk Luxemburgban lesz. A legtöbb nagy országban szeretnénk kirendeltséget létrehozni. Tisztában vagyunk azzal, hogy Európában a nyelvi sokszínűség miatt nehezebb egy online piacteret kialakítani, de ez egyben nagy lehetőség is a kereskedőknek. Jelenleg nem tervezünk több cégfelvásárlást Európában, de sosem lehet tudni" - jelentette ki Hiroshi Mikitani.
Az alapító-cégvezető elmondta: az a koncepciójuk, hogy elérhetővé tesznek egy piachelyet a független boltok számára, a fogyasztók ugyanis a világhálón nem akárhol akarnak vásárolni, hanem egy megbízható helyen. A Rakuten nem árul termékeket, hanem teret kínál a kereskedőknek. Sok kis és közepes kereskedő nem ért az internethez, a platform segít nekik abban, hogy felépítsenek egy online boltot és ezen keresztül világszerte értékesítsék az árucikkeiket. Ahhoz, hogy Európában ismertebb legyen a társaság erősíteni akarják a helyi marketingtevékenységüket és olyan megoldásokat is használnak, mint a hűségpontok, amiket a piachely minden boltjában be lehet váltani.
"Az angol nyelv a globális szabvány, a nemzetközi webes és IT-szakértők már csak angolul beszélnek. Mi pedig, mint egyre inkább globális multicég csak tanulhatunk a külföldtől. Ezért döntöttünk úgy, hogy japán társaságként az angol nyelvet vezetjük be belső nyelvként. Ez Japánban nagy feltűnést keltett" - emelte ki a menedzser. Persze az Amazon sem tétlenkedik és bevezette a saját virtuális fizetőeszközét, amelynek segítségével a felhasználók alkalmazásokat és játékokat vásárolhatnak. Az Amazon Coins rendszert februárban jelentette be a vállalat és most közölte, hogy a Kindle Fire táblagép minden jelenlegi és jövőbeli tulajdonos ingyen 500 Coins-t kap, ezek értéke 5 dollár. A rendszer egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban elérhető.