Berta Sándor

Európába tart a japán Rakuten kereskedelmi platform

A Rakuten a világ harmadik legnagyobb e-kereskedelmi platformja az Amazon és az eBay után. A japán cég Európában terjeszkedne, már rengeteg céget felvásároltak kontinensünkön.

A társaságot 1997-ben alapította Tokióban Hiroshi Mikitani és napjainkban világszerte már 10 000 munkatársa van. Az oldalon több mint 90 000 ázsiai, európai, észak- és dél-amerikai gyártó és kereskedő regisztrálta magát, több mint 85 millió ügyfelük van. A tokiói tőzsdén is bejegyzett vállalat legutóbb az Amerikai Egyesült Államokban, Németországban és Franciaországban jelent meg. Az USA-ban megvásárolta a Buy.com-ot, Németországban a Tradoria, míg Franciaországban a Priceminister nevű portált.

"Céljaink egyértelműek: szeretnénk az e-kereskedelemben világelsők lenni. Ázsiában ez már megvalósult. Jelenleg hat európai telephelyünk van, a jövőben Spanyolországban akarunk megjelenni, míg az európai központunk Luxemburgban lesz. A legtöbb nagy országban szeretnénk kirendeltséget létrehozni. Tisztában vagyunk azzal, hogy Európában a nyelvi sokszínűség miatt nehezebb egy online piacteret kialakítani, de ez egyben nagy lehetőség is a kereskedőknek. Jelenleg nem tervezünk több cégfelvásárlást Európában, de sosem lehet tudni" - jelentette ki Hiroshi Mikitani.


Az alapító-cégvezető elmondta: az a koncepciójuk, hogy elérhetővé tesznek egy piachelyet a független boltok számára, a fogyasztók ugyanis a világhálón nem akárhol akarnak vásárolni, hanem egy megbízható helyen. A Rakuten nem árul termékeket, hanem teret kínál a kereskedőknek. Sok kis és közepes kereskedő nem ért az internethez, a platform segít nekik abban, hogy felépítsenek egy online boltot és ezen keresztül világszerte értékesítsék az árucikkeiket. Ahhoz, hogy Európában ismertebb legyen a társaság erősíteni akarják a helyi marketingtevékenységüket és olyan megoldásokat is használnak, mint a hűségpontok, amiket a piachely minden boltjában be lehet váltani.

"Az angol nyelv a globális szabvány, a nemzetközi webes és IT-szakértők már csak angolul beszélnek. Mi pedig, mint egyre inkább globális multicég csak tanulhatunk a külföldtől. Ezért döntöttünk úgy, hogy japán társaságként az angol nyelvet vezetjük be belső nyelvként. Ez Japánban nagy feltűnést keltett" - emelte ki a menedzser. Persze az Amazon sem tétlenkedik és bevezette a saját virtuális fizetőeszközét, amelynek segítségével a felhasználók alkalmazásokat és játékokat vásárolhatnak. Az Amazon Coins rendszert februárban jelentette be a vállalat és most közölte, hogy a Kindle Fire táblagép minden jelenlegi és jövőbeli tulajdonos ingyen 500 Coins-t kap, ezek értéke 5 dollár. A rendszer egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban elérhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #8
    Jelenleg csak a japan nyelvu oldalrol erdemes rendelni es az eladoval megbeszelni, hogy europaba kellene feladni. Ha a paypal-t elfogadja, akkor tobbnyire europaba is hajlando feladni a csomagot. A japan oldalon egyebkent vannak iszonyat draga es nagyon olcso termekek is, neha ugyanaz nagymertekben eltero arakon. De ilyen az ebay es a vatera is.

    Aki nem tud japanul olvasni, annak sokat segit a google translate, a legtobb elado is azt hasznalja az angol nyelvu levelek elolvasasara, mert ok meg tobbnyire angolul nem beszelnek.
  • zserrbo #7
    Amúgy én kisebb súlyú dolgot néztem kapásból, de 3x annyiért írta ki mint amennyiért itt megvenném jóárasítva.
  • zserrbo #6
    És hogyan lehet innen rendelni? Először megnéztem a rakuten.com-ot de úgy nézem onnnan csak japánba lehet rendelni, nemzetközi címre nem. Utána megnézem a nemzetközi oldalukat a global.rakuten.com-ot, de vmi iszonyatosan drága árakat láttam. Még egy próbát akartam volna tenni az angol UK oldalukkal, de ott nem enged regelni magyar címmel bezzeg egy csomó más országéval igen...

    mad mind te hogy csináltad?
  • mad mind #5
    Mi a baj a nevükkel? Egyébként megbízhatóan szállítanak Magyarországra, elég pontosak a forintosított árak, csak jó lenne, ha ems-en kívül is lenne szállítás, mert nehezebb dolgokat nem éri meg venni onnan, olyan drága a posta költség.
  • zola2000 #4
    #1: azt ne mondd, hogy nem kellene egy Yamaha, vagy egy kawasaki vagy samsung vagy huaweii! A névvel szerintem senki gond, ha mégis, akkor maximum bevezetnek egy gaikoku márkanevet.
  • zola2000 #3
    Mi az, hogy belső nyelvként az angol? Az hogy cégen belül angolul kell beszélni? Azt hiszem hogy valamit nagyon félreértettek.

    (vagy én vagyok "lemaradva"? )
  • FoodLFG #2
    "A Mi pedig, mint egyre inkább globális multicég csak tanulhatunk a külföldtől. Ezért döntöttünk úgy, hogy japán társaságként az angol nyelvet vezetjük be belső nyelvként. Ez Japánban nagy feltűnést keltett"

    haha!
    szóval akkor most lefordítom:
    "Mostantól elképzelhető, hogy lesz olyan ember a japán munkacsoportokban, aki elmakog angolul"
  • endrev #1
    Hát ilyen névvel biztos nem fog menni...