Berta Sándor
Alig keresnek valamit a kereskedők az iPad eladásokon
Érdekes tapasztalatokról számolt be a legnagyobb osztrák online kereskedőcég, az e-tec alapítója és vezetője, aki úgy véli, hogy a számítástechnikai és a szórakoztató elektronikai piac nagyon komoly gondokkal küzd.
"Ez egy nagyon feszült és harcokkal átszőtt piac. A helyzet kiélezett és még az olyan nagy áruházláncok sincsenek biztonságban, mint a MediaMarkt/Saturn lánc. A kisebb kereskedők mindig megpróbálják dömpingárakkal befolyásolni és tönkretenni a piacot" - jelentette ki Bert Kuhn. Az e-tecnek jelenleg 100 000 ügyfele van és 15 üzlettel rendelkezik, minden ötödik osztrák ismeri a márkát. A kínálatában 30 000 árucikk található meg. (A költségcsökkentés most prioritást élvez, ezért Magyarországon már nincs is használatban a Saturn márkanév.)
A vállalat az idén várhatóan 40 millió eurós bevételre tesz majd szert, a legnagyobb profitot számukra a táblagépek hozzák. Ugyanakkor a kereskedők az Apple tábláin alig keresnek valamit, miközben az Androidot futtató eszközöknél éppen ellentétes a helyzet. Ennek oka elsősorban az iPad készülékek és a többi tábla PC közötti árkülönbözetben keresendő.
Kuhn szerint az Apple magas árait nem lehet sokáig fenntartani, mert egyre több felhasználó olvas webes teszteket és véleményeket, s összehasonlítják az egyes modellek árait is. A nehéz gazdasági helyzet miatt sem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy drága termékeket vásároljanak, ezért elsősorban jó ár-érték arányú táblákat keresnek. "Mindez a fiatalok számára magától értetődő, ez az eljárás a jövőben teljesen normális lesz" - tette hozzá az üzletember.
Problémát jelent a kereskedőknek, hogy a fizikai üzletek elveszítik a jelentőségüket. Ahhoz, hogy hosszú távon talpon tudjanak maradni és nyomott árakat tudjanak kínálni, átszervezéseket kell majd végrehajtaniuk. Az alkalmazottakkal kapcsolatos költségeket a minimumra kell csökkenteni, így a hosszú nyitva tartási idővel rendelkező bevásárlóközpontok ideje alighanem meg van számlálva.
Bert Kuhn |
A vállalat az idén várhatóan 40 millió eurós bevételre tesz majd szert, a legnagyobb profitot számukra a táblagépek hozzák. Ugyanakkor a kereskedők az Apple tábláin alig keresnek valamit, miközben az Androidot futtató eszközöknél éppen ellentétes a helyzet. Ennek oka elsősorban az iPad készülékek és a többi tábla PC közötti árkülönbözetben keresendő.
Kuhn szerint az Apple magas árait nem lehet sokáig fenntartani, mert egyre több felhasználó olvas webes teszteket és véleményeket, s összehasonlítják az egyes modellek árait is. A nehéz gazdasági helyzet miatt sem engedhetik meg maguknak az emberek, hogy drága termékeket vásároljanak, ezért elsősorban jó ár-érték arányú táblákat keresnek. "Mindez a fiatalok számára magától értetődő, ez az eljárás a jövőben teljesen normális lesz" - tette hozzá az üzletember.
Problémát jelent a kereskedőknek, hogy a fizikai üzletek elveszítik a jelentőségüket. Ahhoz, hogy hosszú távon talpon tudjanak maradni és nyomott árakat tudjanak kínálni, átszervezéseket kell majd végrehajtaniuk. Az alkalmazottakkal kapcsolatos költségeket a minimumra kell csökkenteni, így a hosszú nyitva tartási idővel rendelkező bevásárlóközpontok ideje alighanem meg van számlálva.