Berta Sándor

Szűkülnek a kuponos oldalak lehetőségei

A felhasználók egyre gyakrabban kapnak a különböző kedvezményeket kínáló portáloktól online kuponokat. Egyelőre nem tűnik úgy, hogy ezeknek a platformoknak a következő hónapokban leáldozna.

"Annak az valószínűsége, hogy ezek az oldalak eltűnjenek, gyakorlatilag egyenlő a nullával. A kérdés csak az, hogy ki marad végül ezen a piacon? Ez a kultúra nálunk Európában nem fejlődött igazán, az Amerikai Egyesült Államok mögött öt évvel vagyunk lemaradva" - fejtette ki Peter Wippermann trendkutató. Pedig számos jele volt annak, hogy az úgynevezett kuponos ajánlatok korszaka lejárt vagy a végéhez közeledik. A Groupon - amely piacvezető ezen a területen - drasztikus forgalom-visszaeséssel szembesült. A cég részvényeinek árfolyama egyetlen év alatt 20 dollárról kevesebb, mint 5 dollárra esett vissza. Egyre többször merült fel indokként, hogy ezekről az ágazati problémákról valójában az európai piac tehet, mivel az Amerikai Egyesült Államokban a kedvezményekre jogosító kuponok gyűjtésének sokkal nagyobb hagyományai vannak.


A kuponos oldalak rengeteg üzletkötőt foglalkoztatnak, kifejezetten nem az informatikai világ üzleti modelljei szerint működnek

Jens Hutzschenreuter, a Groupon Németország vezetője szerint Európában sokkal több technikai innovációra van szükség, mint a tengerentúlon. A helyi tervek között szerepel egy Groupon-alkalmazás megjelentetése, továbbá a beérkező adatokat is az eddiginél intenzívebben dolgozzák majd fel. "Amennyiben valakit érdekel a golf és vesz egy golfütőt, akkor hamarosan golfutat kínálunk majd neki" - közölte a menedzser. A Groupon legnagyobb konkurensének számító DailyDeal a márkaboltok bevezetésében látja a megoldást. Fabian Heilemann, a cég alapítója úgy vélte: nincs válság Európában, egyre több vállalat és felhasználó érdeklődik e konstrukciók iránt, s Németország hamarosan utolérheti ezen a területen az Amerikai Egyesült Államokat.

Wippermann egyetértett ezzel, de hozzátette, hogy globális szinten a Groupon és a DailyDeal lesz a két meghatározó piaci szereplő. A jelenleg 3,25 milliárd dollárt érő Groupon ugyanakkor hamarosan integrálódhat valamelyik másik társaságba, például a Facebookba. A tőzsdén való megjelenés előtt a konszernért még hatmilliárd dollárt kínált a Google.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!