Berta Sándor

Szoftverrel ellenőriznék a diákok könyvolvasását

A tengerentúli egyetemeken tanító professzorok külön program segítségével tudják nyomon követni, hogy a diákok közül ki olvasta el a kijelölt könyveket és ki nem.

Új megoldással próbálják jobb tanulásra ösztönözni az amerikai felsőoktatási intézmények hallgatóit. A CourseSmart által kifejlesztett szoftver megmutatja, hogy egy adott hallgató elolvasta-e a kijelölt elektronikus kiadvány minden oldalát, továbbá jelzi, hogy az illető a könyvben mely bekezdéseket vagy részeket hagyta ki, illetve jelölte be. Az adatok alapján elkészíthető egy teljesítményindex, amelyből következtetni lehet arra, hogy az adott diák milyen szorgalmas és mennyire foglalkozik komolyan a rá kiosztott feladatokkal, vagy éppen mennyire lusta.


Az e-olvasók használói is megfigyelhetők

A rendszer még azt is kimutatja, hogy a nebulók pontosan mikor olvasták el először a kiválasztott alkotást, így másodpercek alatt kideríthető, hogy valaki például csak közvetlenül a vizsgák előtt foglalkozott-e a kötelező olvasmányokkal vagy már hetekkel, hónapokkal előtte lelkiismeretesen készült a vizsgára. Bár a diákok tudnak az ellenőrzésről, a funkciót nem tudják kikapcsolni. Nem is biztos, hogy jó döntés lenne deaktiválniuk az alkalmazást, ugyanis számos professzor díjazza a szorgalmat és ha valaki megfelelően készül, azt beszámítja a jegyek kiosztásakor.

A megoldást jelenleg kilenc amerikai egyetemen tesztelik és ősszel vezethetik be. A CourseSmart nem csak a programot, hanem az elektronikus könyveket is biztosítja. Ezt azok a megállapodások teszik lehetővé a cég számára, amiket a McGraw-Hill, a Pearson, valamint a John Wiley and Sons kiadókkal kötött.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Barkasfarkas #16
    Ezek szerint ha korábban olvasta el ugyanazt, esetleg nem az adott eszközön, a szoftver szerint nem olvasta egyáltalán.
    Csak gratulálni tudunk az ilyen hülyeségekhez.
  • Jakuza1 #15
    Ma mar azt is ellenorizni akarjak, mikor fingja el magat valaki.
  • gkalcso #14
    Készül arcfotó is, a megnyitott könyv olvasása alatt. Ezután továbbfejlesztik arcelemzéssel és egyből kérdez, ha másképpen kerekedik a tanuló szeme vagy ha a másik oldalra vagy a barát/barátnő felé kezd figyelni. ... Install másodfokú megoldóképlet<enter>/<klikk klikk>/<tappi tapp>
  • teddybear #13
    Különben, ez megint csak az oktatók munkáját növeli. Ezzel is foglalkozni kell, de ettől még a vizsgákat is le kell zavarni.
    Az én oktatóimnak éppen elég volt csak a vizsgákkal törődni, és az olvasónaplókat ellenőrizni.
  • MEdievil #12
    Semmi baj a következő kacat már a látó idegre fog csatlakozni és csak megnézik mit láttál. Ha csak nyomkodod az ebookot de nem figyelsz oda akkor már is megbuktál. És amikor rájönnek hogy csak bámulod de nem koncentrálsz eléggé a könyvre akkor jön a következő fejlesztés: gondolatrendőrség.
  • FunStyle #11
    Az hogy valami megjelenik a képernyőn, az nem azt jelenti, hogy olvassák is :d
  • teddybear #10
    Nem tom, hogy ez a szoftver mit csinált volna az én esetemben.
    Egyrészt én az átlagnál sokkal gyorsabban olvasok, másrészt amikor még suliba jártam, én leginkább csak az írásbelit csináltam otthon.
    Az olvasnivalót a bejárás alatt intéztem el, külön meg nem magoltam, mert elég volt az órai magyarázat a dolgok felfogására. Mégis jó tanuló voltam, pedig sok osztály és évfolyamtársam akadt, aki nálam sokkal többet magolt, sokkal gyengébb eredménnyel.
    Szóval, az hogy ki mennyit magol, nem sokat jelent. csak azt, hogy milyen nehezen tanul az illető.
  • kvp #9
    Idealis esetben ez ellen egy kulso lapozo egyseg a megoldas, amit elinditva szepen vegigmegy a konyveken, randomizalva a tevekenyseget, hogy ne latszodjon gepinek a minta. Ez biztositja azt, hogy a regisztracios szoftver minden olvasmanynal az idealis idot merje, tovabba az olvasasi ciklusok egy normal diak eletritmusat kovessek, lehetoleg a teljes tanev soran egyenletes munkat szimulalva.

    A vizsgara meg vagy tanul vagy nem, az mar nem ezen mulik.
  • Molnibalage #8
    Vagy kinyomtatom az anyagot...? Marhaság az egész.
  • paraszgyerek #7
    Nem volt gond az olvasással mindaddig, amíg nem jött be ez a rengeteg színes képernyő ( nem volt más ). Most hogy van, a hajlandóság az olvasásra nagyon lecsökkent pedig az absztrakt gondolkodás fejlesztése miatt baromi fontos lenne továbbra is.
    Már most megfigyelhető hogy sokan arra képtelenek hogy nyelvtanilag helyes mondatokban fejezzék ki a véleményüket.