SG.hu
4K tévésugárzási bemutató volt Genfben
Az ultra nagy felbontású televíziós kódoló rendszer élő bemutatója az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége (Euroepan Broadcasting Union, EBU) műszaki szemináriumán történt.
Miközben az egyre jobb minőségű televíziós képek iránti fogyasztói igény folyamatosan növekszik, és a gyártók egymás után jelennek meg a piacon az ultra nagy felbontású TV-készülékeikkel (UHDTV), az Ericsson bemutatta, hogy az élő UHDTV tartalom hogyan továbbítható sikeresen a következő generációs átviteli rendszereken. A bemutatóra az Európai Műsorszolgáltatók Szövetségének (European Broadcasting Union, EBU) Genfben megrendezett gyártástechnológiai szemináriumán került sor. A demonstráció megmutatta, hogyan lehet a sportesemények és egyéb elő közvetítések kiváló minőségű, nagyon gyors mozgásokat tartalmazó képeit tökéletesen rögzíteni és továbbítani, ami az UHDTV minőség piaci elterjedésének egyik hajtóereje lehet.
Az együttműködési képességére összpontosító bemutatóban egy 4:2:0 fájl alapú kijátszó rendszer nem élő adását vették és kódolták, majd ezt a kódolt tartalmat vevő berendezésekkel 4K UHDTV videóként dekódolták. E 4K UHDTV bemutató központi egysége az Ericsson un. „Simulsync” szinkronizációs technikája volt. Ez az a technika, melyet a vállalat a 3D TV jelek bal és jobb csatornáinak pontos szinkronizálására fejlesztett ki. A bemutatón az UHDTV 4Kp25 videót négy darab az eredeti videó méretének negyede méretű (1080p25) komponensre bontották fel, melyeket egymáshoz szinkronizáltan MPEG-4 AVC formátumban kódoltak és továbbítottak. Négy szinkronizált vevőkészülék végezte a beérkező bitfolyamok dekódolását, majd a négy dekódolt videó komponensből visszaállították az eredeti 4Kp25 videót.
A szeminárium során a társaság bemutatott egy 4Kp50 videó tartalom átvitelére képes MPEG-4 AVC 4:2:2 10 bites kódolást használó teljes rendszert is."A megoldás ideális lehetőséget kínál arra, hogy a műsorszolgáltatók tapasztalatokat szerezzenek a 4K-s munkafolyamatokkal, az újrafeldolgozási képminőségű 4K tartalmakból könyvtárat építsenek ki, és ezzel készen álljanak a 4K képminőség fogyasztókhoz történő bevezetésére, ami az előrejelzéseink szerint 2015-ben történik majd meg.“
A 4:2:2 kódolás továbbra is nagyon nagy fontossággal bír az újrafeldolgozási minőséget igénylő videó összeköttetésekben, különösen tekintettel a 4K UHDTV tartalmakra, ahol akár 84 colos, vagy egyes esetekben még ennél is nagyobb kijelzőket használnak majd a tartalomtulajdonosok, és az általuk szolgáltatott tartalmakra a lehető legjobb képminőséget követelik majd meg. Ilyen hatalmas méretű kijelzők esetén a kiváló képminőség alapkövetelménye a 10 bites pontosság.
Miközben az egyre jobb minőségű televíziós képek iránti fogyasztói igény folyamatosan növekszik, és a gyártók egymás után jelennek meg a piacon az ultra nagy felbontású TV-készülékeikkel (UHDTV), az Ericsson bemutatta, hogy az élő UHDTV tartalom hogyan továbbítható sikeresen a következő generációs átviteli rendszereken. A bemutatóra az Európai Műsorszolgáltatók Szövetségének (European Broadcasting Union, EBU) Genfben megrendezett gyártástechnológiai szemináriumán került sor. A demonstráció megmutatta, hogyan lehet a sportesemények és egyéb elő közvetítések kiváló minőségű, nagyon gyors mozgásokat tartalmazó képeit tökéletesen rögzíteni és továbbítani, ami az UHDTV minőség piaci elterjedésének egyik hajtóereje lehet.
Az együttműködési képességére összpontosító bemutatóban egy 4:2:0 fájl alapú kijátszó rendszer nem élő adását vették és kódolták, majd ezt a kódolt tartalmat vevő berendezésekkel 4K UHDTV videóként dekódolták. E 4K UHDTV bemutató központi egysége az Ericsson un. „Simulsync” szinkronizációs technikája volt. Ez az a technika, melyet a vállalat a 3D TV jelek bal és jobb csatornáinak pontos szinkronizálására fejlesztett ki. A bemutatón az UHDTV 4Kp25 videót négy darab az eredeti videó méretének negyede méretű (1080p25) komponensre bontották fel, melyeket egymáshoz szinkronizáltan MPEG-4 AVC formátumban kódoltak és továbbítottak. Négy szinkronizált vevőkészülék végezte a beérkező bitfolyamok dekódolását, majd a négy dekódolt videó komponensből visszaállították az eredeti 4Kp25 videót.
A szeminárium során a társaság bemutatott egy 4Kp50 videó tartalom átvitelére képes MPEG-4 AVC 4:2:2 10 bites kódolást használó teljes rendszert is."A megoldás ideális lehetőséget kínál arra, hogy a műsorszolgáltatók tapasztalatokat szerezzenek a 4K-s munkafolyamatokkal, az újrafeldolgozási képminőségű 4K tartalmakból könyvtárat építsenek ki, és ezzel készen álljanak a 4K képminőség fogyasztókhoz történő bevezetésére, ami az előrejelzéseink szerint 2015-ben történik majd meg.“
A 4:2:2 kódolás továbbra is nagyon nagy fontossággal bír az újrafeldolgozási minőséget igénylő videó összeköttetésekben, különösen tekintettel a 4K UHDTV tartalmakra, ahol akár 84 colos, vagy egyes esetekben még ennél is nagyobb kijelzőket használnak majd a tartalomtulajdonosok, és az általuk szolgáltatott tartalmakra a lehető legjobb képminőséget követelik majd meg. Ilyen hatalmas méretű kijelzők esetén a kiváló képminőség alapkövetelménye a 10 bites pontosság.