Berta Sándor

A Yahoo! megvásárolná a Dailymotiont

Meg nem erősített információk alapján számos egyeztetésre került sor a videomegosztó tulajdonosának számító France Telecom és a webes óriáscég között.

Úgy tűnik, hogy a Yahoo! folytatja azt a lendületes üzletpolitikát, amely a céget Marissa Mayer vezérigazgatói kinevezése óta jellemzi. A társaság legújabb felvásárlási célpontja a Dailymotion. Amennyiben az üzletet sikerül megkötni, akkor ez lesz a Mayer vezette Yahoo! első komoly eredménye. A tárgyalásokról a The Wall Street Journal számolt be elsőként, majd a hírt átvette a Reuters is. A 2005. márciusában alapított Dailymotion jelenleg a France Telecom tulajdonában van, 165 embert foglalkoztat, 34 országban 16 nyelven érhető el. Az oldalt havonta 106 millióan látogatják, januárban ez a szám elérte a 116 milliót és a felhasználók 2 milliárd videót tekintenek meg a segítségével. A platform egyaránt támaszkodik a független tartalomkészítők és a prémium kategóriás partnerek anyagaira.


A Yahoo! a videomegosztó 75 százalékos tulajdonrészét vásárolná meg és később felmerülhet az is, hogy teljesen felvásárolja a párizsi székhelyű társaságot. A Dailymotion piaci értékét jelenleg 300 millió dollárra becsülik. A háttérben már folynak az egyeztetések, amelyekről még semmilyen konkrétum sem szivárgott ki. A megbeszéléseket egyik fél képviselői sem akarták kommentálni. A France Telecom 170 millió dollárért vásárolta meg a Dailymotiont, így feltehetőleg nagyon jól járhatna az üzlettel. A platform a comScore adatai alapján jelenleg a világ 12. legnagyobb videomegosztója.

A Dailymotion már 2007 augusztusában a YouTube legyőzésére készült. A vezetők bővíteni akarták a portál szolgáltatásait, javítani szerették volna a videók minőségét és több országban helyi változatok megjelentetését is tervezték. 2008 januárjában eldőlt, hogy egyes MTV műsorok is nézhetők lesznek a honlapon. Marissa Mayer már tavaly júliusban változtatásokat eszközölt és jelezte: elsősorban a Yahoo! szolgáltatásaira (e-mail, kereső, Flickr, Ad-Serving) szeretne összpontosítani, de emellett a termékinnovációt is ösztönözné. 2012 szeptemberében ismertté vált, hogy az óriáscég eladja a tulajdonában lévő Alibaba-részvények felét és az így befolyó 7,6 milliárd dollárt várhatóan felvásárlásokra fordítja majd. A lehetséges célpontok között volt a Hulu, a Pinterest, a Flipboard, a Weather Channel, a WebMD, valamint a Flipboard és a Pubmatic is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!