Berta Sándor
Máris változtatásokat eszközölt a Yahoo! új vezetője
Marissa Mayer, a cég új vezérigazgatója bejelentette az első intézkedéseit, amelyek célja, hogy a Yahoo! az eddiginél sokkal lazább munkahely legyen, ahová az emberek örömmel és felszabadultan járnak be.
A változásokat Kara Swisher, az All Things Digital amerikai IT-blog szerkesztője foglalta össze. Marissa Mayer alig két hete tölti be a Yahoo! vezérigazgatói posztját, azonban a bejelentett elképzelései azt jelzik, hogy mielőbb változtatni akar a társaság megszokott életén. Mayer első intézkedése az volt, hogy ingyenessé tette a Yahoo! kávézójában az összes ételt. Ez azonnal kedvező hatással volt a közhangulatra. Emellett a tervei között szerepel, hogy átszervezi a munkahelyeket és alapvetően módosítja az irodák kialakítását. A célja az, hogy a vállalat munkatársai a jövőben közösségben dolgozva végezzék el a munkáikat és a munkahelyük sokkal lazább légkörű legyen, ahová jó érzéssel és felszabadultan mennek be. A menedzser ezzel gyakorlatilag a Google gyakorlatát másolja le.
Az új stratégia alapjaiban rendezheti át a Yahoo!-nál lévő viszonyokat, amelyek az elmúlt években finoman szólva sem voltak a legjobbak. Az elbocsátások, a gyakori vezetőcserék és a rossz üzleti eredmények azt eredményezték, hogy a dolgozók nem szívesen jártak be a munkahelyükre, s az egész csapat - érthetően - frusztrált volt.
A változásokat jól fogadták az alkalmazottak. Az egyik menedzser azt emelte ki, hogy ezek csupán apróságok, de az emberek máris sokkal lelkesebben végzik el a feladataikat. Mayer ugyanakkor más dolgokon is változtatni akar. Elsősorban a Yahoo! szolgáltatásaira (e-mail, kereső, Flickr, Ad-Serving) szeretne összpontosítani, de emellett a termékinnovációt is ösztönözné.
A változásokat Kara Swisher, az All Things Digital amerikai IT-blog szerkesztője foglalta össze. Marissa Mayer alig két hete tölti be a Yahoo! vezérigazgatói posztját, azonban a bejelentett elképzelései azt jelzik, hogy mielőbb változtatni akar a társaság megszokott életén. Mayer első intézkedése az volt, hogy ingyenessé tette a Yahoo! kávézójában az összes ételt. Ez azonnal kedvező hatással volt a közhangulatra. Emellett a tervei között szerepel, hogy átszervezi a munkahelyeket és alapvetően módosítja az irodák kialakítását. A célja az, hogy a vállalat munkatársai a jövőben közösségben dolgozva végezzék el a munkáikat és a munkahelyük sokkal lazább légkörű legyen, ahová jó érzéssel és felszabadultan mennek be. A menedzser ezzel gyakorlatilag a Google gyakorlatát másolja le.
Az új stratégia alapjaiban rendezheti át a Yahoo!-nál lévő viszonyokat, amelyek az elmúlt években finoman szólva sem voltak a legjobbak. Az elbocsátások, a gyakori vezetőcserék és a rossz üzleti eredmények azt eredményezték, hogy a dolgozók nem szívesen jártak be a munkahelyükre, s az egész csapat - érthetően - frusztrált volt.
A változásokat jól fogadták az alkalmazottak. Az egyik menedzser azt emelte ki, hogy ezek csupán apróságok, de az emberek máris sokkal lelkesebben végzik el a feladataikat. Mayer ugyanakkor más dolgokon is változtatni akar. Elsősorban a Yahoo! szolgáltatásaira (e-mail, kereső, Flickr, Ad-Serving) szeretne összpontosítani, de emellett a termékinnovációt is ösztönözné.