Berta Sándor
Mindenhonnan száműzné az e-maileket az Atos Origin
A francia óriáscég, az olimpiai játékok hivatalos IT-szolgáltatója két évvel ezelőtt vágott bele ZeroMail projektjébe, amelyet immár Németországra is kiterjesztett. A vezetés 2013 végére el szeretné tünteni a cég életéből az elektronikus leveleket.
Winfried Holz, az Atos németországi vezetője szerint a lépéssel hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a munkaidő a tudás gyarapításáról szóljon, s kevésbé az értelmetlen információk továbbításáról. A továbbított e-mailek száma drasztikus mértékben nő, a folyamattól leginkább a nagy cégek szenvednek. A Radicati csoport adatai alapján az emberek és a vállalatok naponta 145 milliárd elektronikus levelet küldenek, s ez a szám 2016-ra elérheti a napi 192 milliárdot. Nem véletlen, hogy sokan úgy érzik: nem tudnak megbirkózni ezzel a levéláradattal.
"Az üzleti életben az elküldött és megkapott e-mailjeink mennyisége ugrásszerűen nő, ami kezelhetetlen, és ez a továbbiakban már nem fogadható el. A menedzserek hetente 5-20 órát töltenek elektronikus levelek írásával és megválaszolásával. A dolgozóink már most sem csak adatkeresésre használják a közösségi hálózatokat" - emelte ki Thierry Breton, az Atos Origin elnök-vezérigazgatója még 2011-ben.
A 74 ezer embert foglalkoztató cég székházának alakja a logójukkal egyezik meg
Holz szerint a levéláradat egész egyszerűen szükségtelen. Ő például naponta 150-200 e-mailt kap, ezeknek a fele értelmetlen, 30 százalékára semmi szüksége sincs az üzleti életben, s csak a fennmaradó 20 százaléka hasznos. Amennyiben csak naponta 150 elektronikus levél kitörlésével kell számolunk, akkor is látható, hogy ez rendkívül sok időt vesz igénybe. Gyakori, hogy a notebookját hazaviszi és hétvégén több órát tölt el a postafiókja kiürítésével. Ez nem egyszerű, mert általában 4000 levél is összegyűlik.
Thomas Jackson, a Loughborough Egyetem tudósa kiszámította, hogy egyetlen e-mail elolvasása után 64 másodperc telik el, míg egy alkalmazott visszatér korábbi tevékenységéhez, s ezen még akkor sem lehet változtatni, ha figyelmet fordítanak a munkatársak levélkezelési képzésére.
Az Atos német leányvállalatánál Julia Jeroch és Manuela Gruneberg, valamint további száz ember lett a modern kommunikáció nagykövete. Az ő feladatuk az, hogy folyamatosan figyelmeztessék kollégáikat a levéláradat megállítására. Mindenekelőtt azt akarják elérni, hogy megváltozzon a dolgozók gondolkodása. Gruneberg elmondta: gyakran jobb telefonon beszélni az illetővel, mint e-mailt írni neki. A program sikeres, bizonyos területeken sikerült a forgalmat 80 százalékkal csökkenteni. 2013 végétől a belső levelek helyét egy olyan közösségi hálózat veszi át, amely hasonlít a Facebookra. Jeroch hozzátette: néhány kollégájuk annyira el van ragadtatva az ötlettől, hogy legszívesebben azonnal váltana, de az átállást - elsősorban az idősebb alkalmazottak miatt - nem szabad elkapkodni.
A társaság tavaly nyáron megvásárolta a BlueKiwi nevű céget, amely már kifejlesztette a megfelelő közösségi hálózatot. A rendszer lehetővé teszi a tagoknak, hogy személyes profilt hozzanak létre, elhelyezzék a fotójukat és mindenki kap egy személyes postafiókot is. Bárki tag lehet a különböző csoportokban és tájékoztatást kap a legfrissebb hírekről. Van chatelési lehetőség és a saját ötletek is nyilvánosságra hozhatók.
Az Atos Origin 2011 februárjában jelezte, hogy száműzné az e-mailezést, majd felgyorsította az átállást és tavaly áprilisban közölte: kitart az elképzelés mellett.
Winfried Holz, az Atos németországi vezetője szerint a lépéssel hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a munkaidő a tudás gyarapításáról szóljon, s kevésbé az értelmetlen információk továbbításáról. A továbbított e-mailek száma drasztikus mértékben nő, a folyamattól leginkább a nagy cégek szenvednek. A Radicati csoport adatai alapján az emberek és a vállalatok naponta 145 milliárd elektronikus levelet küldenek, s ez a szám 2016-ra elérheti a napi 192 milliárdot. Nem véletlen, hogy sokan úgy érzik: nem tudnak megbirkózni ezzel a levéláradattal.
"Az üzleti életben az elküldött és megkapott e-mailjeink mennyisége ugrásszerűen nő, ami kezelhetetlen, és ez a továbbiakban már nem fogadható el. A menedzserek hetente 5-20 órát töltenek elektronikus levelek írásával és megválaszolásával. A dolgozóink már most sem csak adatkeresésre használják a közösségi hálózatokat" - emelte ki Thierry Breton, az Atos Origin elnök-vezérigazgatója még 2011-ben.
A 74 ezer embert foglalkoztató cég székházának alakja a logójukkal egyezik meg
Holz szerint a levéláradat egész egyszerűen szükségtelen. Ő például naponta 150-200 e-mailt kap, ezeknek a fele értelmetlen, 30 százalékára semmi szüksége sincs az üzleti életben, s csak a fennmaradó 20 százaléka hasznos. Amennyiben csak naponta 150 elektronikus levél kitörlésével kell számolunk, akkor is látható, hogy ez rendkívül sok időt vesz igénybe. Gyakori, hogy a notebookját hazaviszi és hétvégén több órát tölt el a postafiókja kiürítésével. Ez nem egyszerű, mert általában 4000 levél is összegyűlik.
Thomas Jackson, a Loughborough Egyetem tudósa kiszámította, hogy egyetlen e-mail elolvasása után 64 másodperc telik el, míg egy alkalmazott visszatér korábbi tevékenységéhez, s ezen még akkor sem lehet változtatni, ha figyelmet fordítanak a munkatársak levélkezelési képzésére.
Az Atos német leányvállalatánál Julia Jeroch és Manuela Gruneberg, valamint további száz ember lett a modern kommunikáció nagykövete. Az ő feladatuk az, hogy folyamatosan figyelmeztessék kollégáikat a levéláradat megállítására. Mindenekelőtt azt akarják elérni, hogy megváltozzon a dolgozók gondolkodása. Gruneberg elmondta: gyakran jobb telefonon beszélni az illetővel, mint e-mailt írni neki. A program sikeres, bizonyos területeken sikerült a forgalmat 80 százalékkal csökkenteni. 2013 végétől a belső levelek helyét egy olyan közösségi hálózat veszi át, amely hasonlít a Facebookra. Jeroch hozzátette: néhány kollégájuk annyira el van ragadtatva az ötlettől, hogy legszívesebben azonnal váltana, de az átállást - elsősorban az idősebb alkalmazottak miatt - nem szabad elkapkodni.
A társaság tavaly nyáron megvásárolta a BlueKiwi nevű céget, amely már kifejlesztette a megfelelő közösségi hálózatot. A rendszer lehetővé teszi a tagoknak, hogy személyes profilt hozzanak létre, elhelyezzék a fotójukat és mindenki kap egy személyes postafiókot is. Bárki tag lehet a különböző csoportokban és tájékoztatást kap a legfrissebb hírekről. Van chatelési lehetőség és a saját ötletek is nyilvánosságra hozhatók.
Az Atos Origin 2011 februárjában jelezte, hogy száműzné az e-mailezést, majd felgyorsította az átállást és tavaly áprilisban közölte: kitart az elképzelés mellett.