Napi Online
A Google maga alá gyűrte a Microsoftot
Újabb szimbolikus vereséget szenvedett el hétfőn a Microsoft, miután a Google a két vállalat versenyében először magasabb piaci kapitalizációval zárta a napot, mint a világ legnagyobb szoftverfejlesztője.
Részvényeinek záróára 249,1 milliárd dollárra értékelte a Google-t, ami kétmilliárddal haladta meg a Microsoft értékét. Ezzel a keresőcég a technológiai ipar második helyére jött fel a 628 milliárd dollárral csillagászati összeget érő Apple mögé. A Microsoft éppen egy évvel ezelőtt élte át előző nagy szégyenét, amikor ősi riválisa, az IBM − amelyet a nyolcvanas-kilencvenes évek pc-forradalma idején faképnél hagyott − 1996 óta először megelőzte a tőzsdei versenyben. Az IBM részvényei azóta kissé visszaestek, hétfői záróáruk alapján 241 milliárd dollárt ért a cég.
A Google papírjai nagyot hullámvasutaztak a vállalat 2004. augusztusi első tőzsdei kibocsátása (IPO) után. A befektetők kezdeti lelkesedése magasra lökte az árukat, ezért a Google piaci értéke 2007-ben csaknem meghaladta a Microsoftét. Ezt követően azonban hanyatlás következett, mert a piac úgy vélte, hogy a cég haszontalan dolgokra, például a YouTube videomegosztó portálra, illetve az azóta nagy sikernek bizonyult Android mobil operációs rendszerre költi a pénzét.
Mostanra újabb fordulat következett be: a Google a Facebookot megelőzve várhatóan ismét a világ legnagyobb internetes hirdetési vállalkozásává válik és előnyben van versenytársaival szemben a mobiltelefonos reklámok fiatal piacán.
Részvényeinek záróára 249,1 milliárd dollárra értékelte a Google-t, ami kétmilliárddal haladta meg a Microsoft értékét. Ezzel a keresőcég a technológiai ipar második helyére jött fel a 628 milliárd dollárral csillagászati összeget érő Apple mögé. A Microsoft éppen egy évvel ezelőtt élte át előző nagy szégyenét, amikor ősi riválisa, az IBM − amelyet a nyolcvanas-kilencvenes évek pc-forradalma idején faképnél hagyott − 1996 óta először megelőzte a tőzsdei versenyben. Az IBM részvényei azóta kissé visszaestek, hétfői záróáruk alapján 241 milliárd dollárt ért a cég.
A Google papírjai nagyot hullámvasutaztak a vállalat 2004. augusztusi első tőzsdei kibocsátása (IPO) után. A befektetők kezdeti lelkesedése magasra lökte az árukat, ezért a Google piaci értéke 2007-ben csaknem meghaladta a Microsoftét. Ezt követően azonban hanyatlás következett, mert a piac úgy vélte, hogy a cég haszontalan dolgokra, például a YouTube videomegosztó portálra, illetve az azóta nagy sikernek bizonyult Android mobil operációs rendszerre költi a pénzét.
Mostanra újabb fordulat következett be: a Google a Facebookot megelőzve várhatóan ismét a világ legnagyobb internetes hirdetési vállalkozásává válik és előnyben van versenytársaival szemben a mobiltelefonos reklámok fiatal piacán.