Berta Sándor
Munkavállalói feltétel a Facebook-használat?
Egyre több álláskereső áll elő azzal a feltétellel, hogy a jövőbeli munkahelyén szeretné rendszeresen meglátogatni a Facebookot és a többi közösségi portált. Ez derült ki a Hays ausztrál cég legfrissebb felméréséből.
A Hays munkatársai 870 embert kérdeztek meg és ők mindannyian azt mondták, hogy a munkavégzésük közben is szeretik használni a Facebookot. A megkérdezettek 19,7 százaléka azonban azt is közölte, hogy semmiképpen sem fogadnának el egy olyan állásajánlatot, amelynél nem garantálnák nekik a Facebook és más közösségi oldalak látogatását.
A szakemberek megfigyelték, hogy egyre fiatalabbak a saját igényekkel előrukkoló munkavállalók. A munkahelyeken egyre fontosabbá válik a közösségi honlapok használata és ráadásul ezek a szolgáltatások meghatározó szerepet játszanak a képzett munkaerő felkutatásában is. Az alkalmazottak azt várják el a cégektől, hogy tegyék lehetővé a közösségi portálok munkaidőben való látogatását.
A válaszolók fele közölte, hogy csak korlátozott hozzáférésük van a közösségi oldalakhoz. 13 százalékuk naponta, míg 36,4 százalékuk nagyobb időközönként lép be a Facebookra és a többi közösségi honlapra. Érdekes módon a menedzserek többsége nem háborodik fel a kérésen, 44,3 százalékuk szerint e lehetőségek miatt a munkavállalók hosszabb ideig maradnak a munkahelyükön, vagyis jobban megbecsülik azt.
A munkaadók 43,2 százaléka viszont kiemelte, hogy lehetetlenné teszi a hozzáférést bizonyos tartalmakhoz, illetve portálokhoz, és korlátozzák az internet magán célokra való használatát munkaidőben. Ennek alighanem az az oka, hogy úgy vélik, ezek az ajánlatok biztonsági kockázatot jelentenek a cégükre és a dolgozóikra nézve.
A Hays munkatársai 870 embert kérdeztek meg és ők mindannyian azt mondták, hogy a munkavégzésük közben is szeretik használni a Facebookot. A megkérdezettek 19,7 százaléka azonban azt is közölte, hogy semmiképpen sem fogadnának el egy olyan állásajánlatot, amelynél nem garantálnák nekik a Facebook és más közösségi oldalak látogatását.
A szakemberek megfigyelték, hogy egyre fiatalabbak a saját igényekkel előrukkoló munkavállalók. A munkahelyeken egyre fontosabbá válik a közösségi honlapok használata és ráadásul ezek a szolgáltatások meghatározó szerepet játszanak a képzett munkaerő felkutatásában is. Az alkalmazottak azt várják el a cégektől, hogy tegyék lehetővé a közösségi portálok munkaidőben való látogatását.
A válaszolók fele közölte, hogy csak korlátozott hozzáférésük van a közösségi oldalakhoz. 13 százalékuk naponta, míg 36,4 százalékuk nagyobb időközönként lép be a Facebookra és a többi közösségi honlapra. Érdekes módon a menedzserek többsége nem háborodik fel a kérésen, 44,3 százalékuk szerint e lehetőségek miatt a munkavállalók hosszabb ideig maradnak a munkahelyükön, vagyis jobban megbecsülik azt.
A munkaadók 43,2 százaléka viszont kiemelte, hogy lehetetlenné teszi a hozzáférést bizonyos tartalmakhoz, illetve portálokhoz, és korlátozzák az internet magán célokra való használatát munkaidőben. Ennek alighanem az az oka, hogy úgy vélik, ezek az ajánlatok biztonsági kockázatot jelentenek a cégükre és a dolgozóikra nézve.